تاریخ آزمون آیلتس

در تعیین تاریخ آزمون آیلتس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

از مهمترین دغدغه های داوطلبان آزمون آیلتس این است که با توجه به سطح زبان انگلیسی و زمانی که در اختیار دارند زمان مناسب را برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کنند. در واقع انتخاب درست تاریخ آزمون آیلتس موضوعی است که برای بسیاری از داوطلبان ایجاد سردرگمی میکند و چراکه هر گونه انتخاب نادرستی در این مسیر می تواند هزینه مالی و زمانی در پی داشته باشد و تاثیر مستقیمی بر روی برنامه های تحصیلی، کاری و یا حتی مهاجرتی داوطلبان داشته باشد.

 

نکات مهم در انتخاب تاریخ آزمون آیلتس

همانظور که اشاره کردیم باید در انتخاب روز آزمون دقت زیادی بخرج دهید و با داشتن یک برنامه ریزی صحیح، از فرصتی که پیش رو دارید به بهترین شکل استفاده کنید. از جمله نکاتی که در این باره باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

۱- نوع آزمون آیلتسی که شرکت می کنید کتبی است یا کامپیوتری؟

آزمون آیلتس طی سالهای گذشته در ایران فقط به صورت کتیی برگزار می شود. اما از تیر ماه امسال آزمون کامپیوتری نیز در ایران برگزار می شود و این امکان فراهم ده است تا بتوانید از میان این دو سبک یکی را انتخاب کنید. درباره مقاله آزمون آیلتس کامپیوتری و تفاوتهایی که با آزمون کتبی دارد پیش تر برایتان توصیح داده ایم. یکی از مهمترین تفاوتهایی که باید به آن توجه کنید به تفاوت زمانی اعلام نتایح این دو سبک از آزمون آیلتس مربوط میشود. به این صورت که زمان دریافت نتیجه برای آزمون کتبی ۱۳ و برای آزمون کامپیوتری ۳ روز است.

 

۲- برای ارسال نتیجه چقدر زمان دارید؟

برای ارسال نتایج آزمون آیلتس به دانشگاه، وکیل مهاجرت و یا دیگر مراکز به دو روش پستی و یا الکترونیکی می توانید اقدام کنید. مدت زمان ارسال نتایج با توجه به نوع ارسال میتواند بین ۲ روز برای ارسال الکترونیکی و ۷ روز کاری برای ارسال سریع پستی (Courier) طول بکشد. بنابراین در زمان آزمون را طوری باید تعیین کنید که پس از دریافت نتیجه حداقل ۱۰ روز زمان برای ارسال آن به مراکز مورد نظر زمان در اختیار داشته باشید.

 

۳- برای دستیابی به نمره دلخواه برنامه ریزی صحیحی دارید؟

از آنجایی که آزمون آیلتس را به عنوان معتبرترین آزمون بین المللی برای تعیین دانش انگلیسی افراد مشناسند، نمره دهی آن نیز از دقت بالایی برخوردار است و گاها اختلاف نیم نمره ای می تواند شما را از قبولی در دانشگاه موردنظرتان بازدارد. دلایل مختلفی در عدم موفقیت می توانند تاثیرگذار باشند. از حمله اضطراب، شرایط جسمی یا روحی مانند خستگی یا افسردگی، شرایط فیزیکی محل آزمون مانند درجه حرارت و یا راحتی و یا حتی عدم آشنایی با برخی از موضوعات سوالات آزمون و ..

به همین علت است که اساتید برتر آیلتس همواره توصیه می کنند در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید تا با شرایط آزمون و سبک سوالات رو به رو شوید. داشتن برنامه ریزی صجیج و استفاده از تجربه افرادی که در پیشتر در این آزمون شرکت کرده اند کمک می کند تا با برنامه ریزی مناسب به حدنصاب نمره ای که می خواهید برسید و به طبع بتوانید زمانی که آمادگی کافی دارید در آزمون شرکت کنید.

 

۴- برای اینکه مجددا در آیلتس شرکت کنید چقدر زمان نیاز دارید؟

داشتن برنامه ریزی برای دستیابی به نمره مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه نداشتن آمادگی کافی برای آزمون آیلتس می تواند باعث شود به نتیحه دلخواهتان دست پیدا نکنید و هزینه زیادی را متحمل شوید. مدت زمان مورد نیاز برای آمادگی دوباره بستگی به اختلاف نمره شما دارد ولی حتی برای اختلافهای پایین مانند نیم نمره، به زمانی بین ۴ تا ۶ هفته زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران کدامند؟

چگونه زمان حدودی برای شرکت در آزمون آیلتس را تعیین کنیم؟

روش های مختلفی برای محاسبه زمان آزمون تا زمان تحویل آن به مراکز معتبر وجود دارد. در این روش ها زمان های حدودی در نظر گرفته می شود. بعنوان مثال

  • ۱۳ روز برای دریافت نتیجه آزمون کتبی – ۳ روز برای دریافت نتیحه آِلتس کامپیوتری
  • ۲ روز کاری برای ارسال نتیحه از طریق پست الکترونیکی – ۷ روز کاری برای ارسال سریع پستی
  • ۴ تا ۶ هفته زمان برای اعتراض به نمره آیلتس در صورتی که اشکالی در تصحیح آزمون وجود داشته باشد
  • در صورت اعتراض ۱۳ روز دیگر برای دریافت نتیحه دوم زمان نیاز دارید

با توجه به این موارد زمان حدودی ۶۰ روز برای روز آزمون آیلتس تا روز تحویل آن به مراکز معتبر نظیر دانشگاه ها و کشوری که قصد مراجعه به آن را دارید زمان مناسبی بنظر میرسد

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با فاکتور ها و نکاتی که برای تعیین زمان مناسب آزمون آیلتس باید در نظر داشته باشید را برایتان توصیح دادیم. زمان حدودی ۶۰روزه به شما این اطمینان خاطر را می دهد که تاریخ مناسبی را برای روز آزمون انتخاب کرده اید. داشتن برنامه ریزی مناسب، شرکت در آزمون های آزمایشی، استفاده از منابع خودخوان آیلتس و یا کلاس های خصوصی آیلتس در این مسیر شما را برای رسیدن به هدفتان بسیار کمک خواهد کرد.

مقاله مرتبط: مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون آیلتس

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *