ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس و ۴ مهارت اصلی آزمون

آزمون آیلتس از معتبرترین آزمون های بین المللی در حوزه زبان انگلیسی است که در بسیاری از مراکز علمی کشورها به رسمیت شناخته می شود. این آزمون در ۱۱۰ کشور و در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی برگزار می شود. در این مطلب آموزشگاه زبان انگلیسی به کلام قصد داریم در مورد ساختار آزمون آیلتس صحبت کنیم.

با کسب نمره قبولی در این آزمون متقاضیان مدرک آیلتس می توانند جهت ادامه تحصیل در کشورهای دیگر، مهاجرت، اهداف شغلی و بسیاری امور دیگر اقدام کنند.

این آزمون به منظور سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی شما از چندین بخش تشکیل شده، این بخش‌ها شامل مهارت گوش کردن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار listening آیلتس

مهارت گوش کردن یکی از زیرمجموعه های آزمون آیلتس است و برای متقاضیان این آزمون آسان بنظر نمی رسد. تقویت این مهارت از قبل آزمون بسیار اهمیت دارد، برای این بخش از آزمون ۳۰ دقیقه زمان در اختیار دارید و در نهایت به شما ۱۰ دقیقه فرصت داده می‌شود تا پاسخ‌ها را وارد پاسخ نامه کنید. در این مدت باید به ۴ فایل صوتی گوش کنید.

این فایل ها قبلا توسط افراد ضبط شده تا مهارت های لیسنینگ شما در معرض امتحان قرار گیرد. هر کدام از این ۴ فایل صوتی تنها یک بار پخش می شود و شما به هیچ عنوان فرصت مجددی نخواهید داشت.

ساختار reading آیلتس

ریدینگ آکادمیک

دومین بخش ارزیابی شما در آزمون آیلتس مهارت خواندن است که در واقع توانایی درک مدرک شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. زمان این آزمون ۶۰ دقیقه بوده که در این زمان باید بتوانید ۳ متن را مطالعه و به ۴۰ سوال پاسخ دهید.

موضوعاتی که معمولاً در این سه بخش آمده است بیشتر محتوای دانشگاهی دارد و از مجلات و روزنامه‌ها انتخاب می‌شوند. در این بخش شما با انواع سوالات روبه رو خواهید بود. متون انتخاب شده برای این بخش از آزمون در مجموع بین ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه را در خود جای داده است.

ریدینگ جنرال

تفاوت ریدینگ جنرال و ریدینگ آکادمیک در این است که در ریدینگ جنرال خبری از موضوعات و مطالب دانشگاهی نیست و سوالات این بخش مربوط به مسائل روزمره است. این بخش همانند بخش ریدینگ آکادمیک ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد و ۴۰ سوال دارد.

ساختار writing آیلتس

رایتینگ آکادمیک

بخش سوم آزمون آیلتس به ارزیابی مهارت نوشتن اختصاص یافته است که شامل دو بخش بوده و شما ۶۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

این بخش از آزمون شامل دو قسمت است: ابتدا یک نمودار یا جدول است که داوطلب باید به توصیف آن بپردازد و قسمت های مختلف آن را توضیح دهد.

در قسمت دوم از متقاضی در خواست می‌شود درباره موضوعی مثلاً یک دیدگاهی بحث کند و یک مقاله‌ای به صورت رسمی بنویسد.

رایتینگ جنرال

موضوعاتی که در این بخش مورد سوال قرار می‌گیرد متفاوت بوده و شامل موضوعات عمومی است.

در بخش اول از متقاضی خواسته می‌شود یک نامه بنویسد و موارد خواسته شده را در نامه به کار ببرد. نوع نوشتار در این نامه اختیاری است و می‌تواند به صورت شخصی، نیمه رسمی یا کاملاً رسمی باشد.

همانند رایتینگ اکادمیک در بخش دوم از داوطلب خواسته می‌شود که درباره موضوعی مثلاً یک دیدگاهی بحث کند و یک مقاله‌ای به صورت رسمی بنویسد.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح پر کردن پاسخنامه آزمون آیلتس به چه صورت است؟

ساختار speaking آیلتس

امتحان مکالمه آیلتس در روز امتحان کتبی برگزار نمی شود و معمولا قبل یا بعد از آزمون برگزار می شود، مدت زمانی که برای این آزمون درنظر گرفته شده است ۱۱ تا ۱۴ دقیقه بوده و شامل سه بخش می شود.

بخش اول سوالات عمومی و شخصی که برای پاسخگوی ۵ دقیقه زمان دارید، در بخش دوم کارتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که با توجه به موضوعی که بر روی آن نوشته شده است باید به مدت ۲ دقیقه در مورد آن صحبت کنید.

در بخش سوم ممتحن جلسه سوالاتی از متقاضی می‌پرسد که مرتبط با موضوع قسمت قبل است، که این بخش هم ۴ الی ۵ دقیقه زمان می برد.

در این مطلب در مورد ساختار آزمون آیلتس مواردی را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم، در قسمت های بعدی در مورد منابع آزمون، سیستم نمره دهی، انواع آزمون آیلتس و بقیه موارد با شما صحبت خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *