آشنایی با آزمون DELF، DILF، DALF

آشنایی با آزمون‌های DELF،DILF،DALF

آزمون‌های DELF،DILF،DALF در اتحادیه اروپا اهمیت زیادی دارد و مدرک آن نشان دهنده سطح توانایی شما در زبان فرانسه است. آزمون های مشابه دیگری هم وجود دارد که در اروپا برگزار می شود.

علاقه مندان به زبان فرانسوی برای اثبات مهارت های ۴ گانه خود در این زبان، می بایستی یکی از این سه مدرک را ارائه دهند.

سوالی که ایجاد می شود این است که هر کدام از این مدارک چه کاربردی دارد، پس همراه ما باشید تا در مورد آزمون‌های DELF،DILF،DALF قدری صحبت کنیم . در زبان فرانسوی این سطوح با آزمون دلف DELF و آزمون DALF سنجش می شوند.

سطوح آزمون DELF ،DILF ،DALF

  • آزمون دلف DELF از سطح A1 تا سطح A2 را ارزیابی می کند، این سطح مبتدی یا سطح ساده است. سطوح B1 تا B2 هم مربوط به سطح متوسط یا مستقل است.
  • آزمون دالف DALF سطح C1 تا C2 را شامل می شود، که آزمون مربوط به سطح پیشرفته یا حرفه ای است.
  • آزمون دیلف DILF در اروپا وجود ندارد و مهارت در زبان فرانسوی را در سطح ابتدایی و مقدماتی می سنجد.

آشنایی با آزمون DELF، DILF، DALF

آشنایی با آزمون‌های DELF،DILF،DALF

مدارک این آزمون ها در سرتاسر اروپا مورد تایید است افرادی که قصد دارند در اروپا زندگی کنند یا ادامه تحصیل دهند برای اثبات توانایی های زبان فرانسه خود به این مدارک نیاز دارند.

آزمون دیلف DILF

آزمون دیلف مبتدی ترین سطح زبان را می سنجد این سطح برای افرادی که تازه یادگیری زبان فرانسوی را شروع کرده اند مناسب است. از این رو عنوان آزمون هم دیپلم مقدماتی زبان فرانسوی است.

بر خلاف آزمون دالف DALF و آزمون دلف DELF در این آزمون به سنجش مهارت های مکالمه و شنیداری در درک و برقراری ارتباط نسبت به دو مهارت خواندن و نوشتن اولویت می دهند.

آزمون دلف DELF

آزمون دلف در واقع همان دیپلم متوسطه زبان فرانسوی بوده که زبان آموزان آن را کسب می کنند. این آزمون از سطح A1 تا سطح B2 را می سنجد و سطح مقدماتی و متوسطه را پوشش می دهد.

مدرک این آزمون یکی از پرکاربرد ترین آزمون ها برای اهداف شغلی و پذیرش در دانشگاه های فرانسوی می باشد.

آزمون دالف DALF

این آزمون در سطوح پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. ۲ آزمون DALF وجود دارد، یکی برای سطح C1 و دومی برای سطح C2. مدرک C1 را معمولا متقاضیان دوره دکتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی زبان فرانسه

نحوه برگزاری امتحان

این آزمون همانند آزمون های دیگر ۴ مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن را مورد سنجش قرار می دهد.

هر یک از بخش های آزمون DELF و DALF در مجموع ۲۵ نمره دارد. در حالی که در آزمون DILF نمره بخش های شنیداری و کلامی ۳۵ نمره است و دو مهارت دیگر هر کدام ۱۵ نمره دارد.

برای اینکه در این آزمون پذیرفته شوید باید حداقل مجموع نمره شما ۵۰ بوده و به شرطی که در هر بخش ۵ نمره هم کسب کنید.

لازم به ذکر است که این آزمون در سراسر جهان برگزار می شود و شما می توانید به صورت آنلاین نیز ثبت نام کنید. در ایران نیز این آزمون برگزار می شود.

شما قبل از شرکت در آزمون‌های DELF،DILF،DALF می بایستی هدف خود را مشخص نمایید، سپس بعد از مشخص شدن سطحتان می توانید در این آزمون ثبت نام نموده؛ همچنین یا برای اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *