معرفی آزمون تولیمو (TOLIMO)

معرفی آزمون تولیمو (TOLIMO)

آزمون TOLIMO یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی است که توسط سازمان سنجش برگزار می شود. افرادی که قصد دارند در دوره دکتری در دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد تحصیل کنند، جز متقاضیان اصلی این آزمون تولیمو هستند.

اگر دریافت این مدرک و داشتن سطح دانش زبانی این آزمون شما را در جهت رسیدن به خواسته تان یاری میدهد، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا با جزییات آزمون TOLIMO (تولیمو) آشنا شوید.

در این مطلب قصد داریم در مورد آزمون تولیمو که مخفف عبارت “The Test of Language by the Iranian Measurement Organization” می باشد با شما عزیزان مطالبی را به اشتراک بگذاریم.

معرفی آزمون تولیمو (TOLIMO)

تولیمو در ایران، پیش به سوی هدف

در بین آزمون های زبان انگلیسی، آیلتس و تافل از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا دریافت مدرک آیلتس یا تافل برای هرکسی با هر نوع نیازی، مناسب است ؟

در ابتدا باید برای گرفتن یک مدرک زبان انگلیسی نوع هدف خود را مشخص کنید و بدانید که هر یک از مدارک زبان انگلیسی چه کاربردهایی دارد.

حال اگر تصمیم دارید در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری یا دانشگاه های آزاد ایران تحصیل نمایید می توانید این مدرک بین المللی را اخذ نمایید، همچنین در بسیاری از ارگان های دولتی داشتن این مدرک یک مزیت محسوب می شود.

شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون تولیمو TOLIMO

هر فردی که مدرک دیپلم را گرفته باشد می تواند در آزمون تولیمو شرکت نماید. بدین منظور می بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و ثبت نام کنید.

شما می توانید بدون محدودیت در آزمون تولیمو شرکت نمایید و اگر هم قبول نشدید، منعی برای ثبت نام در نوبت هایی بعدی وجود ندارد و نتیجه ی هر آزمون مستقل از آزمون دیگری است.

ساختار آزمون تولیمو TOLIMO

این آزمون دارای دو دفترچه سوال است:

  • دفترچه ی اول با دارا بودن ۳۰ دقیقه زمان پاسخگویی، مربوط به سوالات تشریحی نوشتاری است.
  • در دفترچه ی دوم متقاضی مجموعاً با ۱۴۰ سوال ۴ گزینه ای رو به رو خواهد شد که ۴۰ سوال آن از ساختار و نوشتار زبانی است و متقاضی آزمون ۳۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد.
  • ۵۰ سوال دیگر این بخش مربوط به درک مطلب است که ۵۵ دقیقه زمان برای آن در نظر گرفته شده است.
  • ۵۰ سوال بعدی مربوط به بخش درک مطلب شفاهی با لهجه ی بریتیش یا آمریکایی است که شما در این بخش ۲۵ دقیقه زمان برای پاسخ به این بخش از آزمون دارید.

نمره ی آزمون TOLIMO

دامنه ی نمره ی کل آزمون TOLIMO ( تولیمو ) بین ۳۱۰ تا ۶۷۷ است.

  • کسب نمره ی ۶۰۰ در این آزمون عالی
  • نمره ی بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب
  • نمره ی بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط
  • و نمره ی کمتر از ۴۷۹ ضعیف تلقی می گردد.

قسمت رایتینگ در آزمون تولیمو نمره ای جداگانه ای دارد، که در کنار نمره ی کل درج می شود و عددی بین ۱ ( کمترین نمره) تا ۶ (بیشترین نمره) را به خود اختصاص داده است.

همچنین لازم به ذکر است که نتیجه آزمون بین ۳۰ تا ۴۰ روز بعد از آزمون در همان سایت سنجش قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: آزمون YDS چیست؟

سخن پایانی

متقاضیان آزمون تولیمو برای رسیدن به اهداف خود و کسب مدرک آزمون TOLIMO می بایستی در ابتدا دایره لغات خود را افزایش دهید. سپس با سوالات آزمون آشنا شوند و در این مسیر بسیار تمرین کنند.

همچنین با مشاهده فیلم و محتواهای تصویری می توانید مهارت شنیداری و نوشتاری که هر ۲ جزو مهم ترین بخش های آزمون تولیمو هستند را تقویت نمایید.

در مطالب بعدی آموزشگاه زبان انگلیسی به کلام در مورد راهکارهای موفقیت در آزمون تولیمو برای شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *