باید و نبایدهای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

بایدها و نبایدهای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

همه ما دوست داریم زبان دوم را یاد بگیرم، از این رو به دلایل مختلفی مثل مهاجرت، ادامه تحصیل و موارد دیگه نیاز داریم که شرایط و نکاتی مهمی که در این مسیر احتیاج داریم را بشناسیم.

در این مطلب ما قصد داریم در مورد بایدها و نبایدهای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت صحبت کنیم و نکات مهمی را در این راستا با شما همراهان گرامی به اشتراک بگذاریم.

مرحله به مرحله شروع کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت لازم نیست گرامرهای سخت و خسته کننده را در ابتدای مسیر یاد بگیرید، بهتر است بیشتر روی لغات، مترادف ها و معانی کار کنید، زیرا اگر معنی را بدانید می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

تقویت هر ۴ مهارت

درسته که اول می بایستی دایره لغات گسترده ای داشته باشید، اما سعی کنید خودتان را در کشور مقصد تصور کنید و هر ۴ مهارت خود را از جمله نوشتن، خواندن، گوش کردن و صحبت کردن همزمان باهم و به طور جداگانه تقویت کنید.

با خود زمزمه کنید

در طول محل کار یا تحصیل با خودتان انگلیسی صحبت کنید، کلمات انگلیسی محیط اطرافتان را بشناسید و اگر کسی هم در این مسیر شما را یاری کند خیلی زودتر از بقیه رقبای خود جلو می افتید.

گوش کردن به پادکست های صوتی انگلیسی باید و نبایدهای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

پادکست های صوتی همراهتان باشد

سعی کنید پادکست های صوتی نه چندان سخت را روی گوشی خود نصب یا دانلود کنید و در طول روز آنها را گوش دهید تا ذهنتان با این نوع کلمات و صحبت کردن آشنا شود. خواهید دید که پس از مدتی شما این مهارت را کسب کرده اید و می توانید بیشتر کلمات را تشخیص دهید.

در یک کلاس زبان خوب ثبت نام کنید

برای انتخاب یک کلاس زبان هرچه سریع تر اقدام و در یک کلاس زبان خوب ثبت نام کنید. گول تبلیغات دروغین برخی موسسات را نخورید. آنها شما را با وعده یک ماهه انگلیسی صحبت کنید فریب می دهند و جیب شما را خالی می کنند. باید با تمرین و ممارست و راهنمایی های یک استاد دلسوز و حرفه ای خود را برای مهاجرت آماده کنید.

استمرار در یادگیری

وقتی خودتان را برای مهاجرت اماده می کنید این را یادتان باشد که در آنجا صحبت کردن انگلیسی بسیار سخت تر از اینجاست، چرا؟ چون که  تصور نکنید صرف دانستن چند نکته دستوری و کلمات چند کتاب آموزشی می توانید به راحتی با افراد بومی ارتباط برقرار کنید. البته بدون شک می توانید منظورتان را برسانید اما منظور ما این است که یادگیری زبان انگلیسی انتها ندارد و باید با تلاش و استمرار خود را به اهدافتان نزدیک کنید.

اصطلاحات رشته خود را یاد بگیرید

اگر قصدتان برای مهاجرت کار و کسب درآمد است بهتر است روی اصطلاحات رشته خودتان متمرکز شوید تا بعد از مهاجرت در رشته تحصیلی خودتان با دردسر کمتری به مسیر رسیدن به اهدافتان ادامه دهید.

بیشتر بخوانید : بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی (پیشنهاد اساتید)

آیلتس و تافل را فراموش نکنید

اگر می خواهید مهاجرت کنید حتما برای آزمون های آیلتس ، تافل و اخذ مدرک آن اقدام نمایید. زیرا اگر کشور مقصدتان برای مهاجرت دارای رتبه علمی بالایی باشد، باید نمره آزمون شما بیشتر از ۷ باشد و این امتیاز به راحتی حاصل نمی شود.

نمره مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی

یکی دیگر از موارد مهم در آشنایی با بایدها و نبایدهای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت نمره مورد نیاز مدرک است. همان طور که می دانید برای مهاجرت تحصیلی، می بایستی نمره مورد قبولی در آزمون تافل و یا آیلتس آکادمیک را کسب کنید. مدرک زبان هم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه لازم است و هم برای ارائه به سفارت.

نمره مورد نیاز برای آزمون های تافل و آیلتس باتوجه به دانشگاه و کشور مقصد و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد که ما به صورت حدودی آن ها را برای دو کشور آمریکا و کانادا به صورت زیر دسته بندی می کنیم:

آمریکا:

  • نمره زبان برای مقطع کارشناسی: حدود ۷۹-۸۰ برای آزمون تافل و ۶ برای آزمون آیلتس
  • نمره زبان برای مقطع کارشناسی ارشد: تافل حدود ۸۱ تا ۸۷ و آیلتس حدود ۶٫۵
  • نمره زبان برای دوره دکترا: تافل حدود ۹۰ به بالا و آیلتس ۶٫۵-۷

کانادا:

  • نمره زبان برای کارشناسی: حدود ۸۰ برای آزمون تافل و حدود ۶ برای آزمون آیلتس
  • نمره زبان برای کارشناسی ارشد: حدود ۸۹ تا ۹۴ برای آزمون تافل و ۶٫۵ برای آزمون آیلتس
  • نمره زبان برای مقطع دکترا: ۹۰ تا ۱۰۵ برای آزمون تافل و ۷ برای آزمون آیلتس

نمره مورد نیاز برای مهاجرت غیر تحصیلی

برای مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و بقیه موارد حتما می بایستی مدرک آیلتس جنرال (نه آکادمیک) با نمره تعیین شده را ارائه دهید. که برای اطلاع دقیق از نمره مورد نیاز باید به سایت سفارت کشور مورد نظر مراجعه کنید. برخی کشورها مانند استرالیا در مواردی آزمون PTE را نیز قبول می کنند.

جمع بندی

نکات متعددی دیگری مثل استفاده از گجت ها و چت کردن با افراد خارجی زبان نیز وجود دارد؛ نکته مهم این است که شما باید علاقه خودتان را در نظر بگیرید. اگر کسی علاقه نداشته باشد حتی نمی تواند یک لغت را هم در ذهن خودش نگه دارد. بنابراین اول به علاقه و انگیزه خودتان بنگرید و در ادامه زمان بگذارید تا در مسیر رسیدن به اهدافتان موفق باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *