آزمون آیلیتس کامپیوتری

هر آنچه که باید درباره آزمون آیلتس کامپیوتری بدانید!

حتما در سال های اخیر، خبر برگزاری آیلتس کامپیوتری به گوشتان خورده است. به مرزهای ایران رسیده است. به گزارش سایت رسمی آیلتس در حال حاضر شانزده کشور از جمله ترکیه و پاکستان آزمون آیلتس کامپیوتری را برگزار می‌کنند. کلیت این آزمون هیچ گونه تفاوتی با آیلتس کاغذی که سبک رایج این آزمون هست ندارد و فقط در سنتر های رسمی آیلتس و بر روی پلت‌فرم از پیش طراحی شده روی رایانه اجرا می‌شود.

شرایط آیلتس کامپیوتری

شما همیشه حق انتخاب میان آزمون کاغذی و کامپیوتری را خواهید داشت و محدود به یک گزینه نخواهید بود! شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری را فقط به کسانی که با رایانه سریعتر کار می‌کنند و برای دیدن و گزارش نتایج خود عجله دارند،توصیه می شود. زیرا چنانچه کار کردن با رایانه برایتان دشوار باشد، زمان بیشتری برای کار کردن با رایانه و پاسخ دادن به سوالات نیاز پیدا می کنید که طبق قوانین موجود زمان اضافه ای به شما تعلق نخواهد گرفت. برای مثال باید دقت داشته باشید که پلتفرم مربوطه در کامپیوتر spell checker ندارد و دیکته مانند امتحان کاغذی بسیار مهم است.

از آنجایی که سوالات و نمره بندی آزمون های آیلتس کامپیوتری و کاغذی کاملا یکسان هستند، نیازی به تمرین بیشتر و یا استفاده از کتابهای متفاوت نخواهید داشت. تنها تفاوت این دو آزمون به تسلط کارکردنتان با کامپیوتر بستگی دارد که اگر از تسلط خوبی برخوردار باشید، سرعت بالاتری در پاسخگویی خواهید داشت.

شرکت در آمون آیلتس کامپیوتری

تفاوت آیلتس کاغذی و کامپیوتری

  1. در هر دو نوع از آزمون نسخه کاغذی و در نسخه کامپیوتری باید در مرکز مشخصی حضور پیدا کنید. از آنجایی که آزمون کامپیوتری جامعه آماری کوچکتری را شامل می شود، در سالن‌های کوچکتر برگزار می شود و یک رایانه در اختیار هر کدام از داوطلبان قرار میگیرد.
  2. در آزمون کاغذی بخش‌های رایتینگ و ریدینگ بر روی کاغذ اتفاق می‌افتد در حالیکه در آزمون کامپیوتری توسط رایانه انجام می‌شود. در آزمون کامپیوتری باید تسک های رایتینگ را توسط کامپیوتر تایپ کنید.
  3. ارزیابی جواب‌ها در هر دو نوع آزمون کامپیوتری به این صورت است که پاسخ سوالات بصورت اتوماتیک روی سرور کمبریج ذخیره می‌شود اما در آزمون کاغذی برگه‌های شما توسط ممتحن جمع‌آوری شده و بعد از آزمون به کمبریج ارسال میگردد.
  4. بخش اسپیکینگ یا صحبت‌کردن در هر دو نوع آزمون مشابه می باشد و توسط یک ممتحن در همان روز آزمون یا یک روز دیگر گرفته می شود.
  5. در بخش لیسنینگ آزمون کاغذی توسط بلندگو انجام می‌شود که درگذشته مشکلات قطعی ناگهانی یا نوسانات کیفیت صدا را به دنبال داشت اما در حال حاضر در هر دو نوع آزمون برای لیسنینگ از هدفون های استاندارد و با کیفیت استفاده می کنند.
  6. نتایج آزمون آیلتس کامپیوتری پس از ۵ تا ۷ روز اعلام می‌شود. در صورتی که اعلام نتایج آزمون کاغذی ۱۳ روز کاری زمان لازم دارد.

آیلتس کامپیوتری

هزینه آزمون آیلتس کامپیوتری

هزینه آزمون آیلتس کامپیوتری در استانبول و آنکارا حدود دویست و چهل لیر ترکیه از آزمون کاغذی بیشتر است.(کاغذی ۶۶۰ لیر و کامپیوتری ۹۰۰ لیر ترکیه)

در حال حاضر هیچ سنتری در ایران آزمون کامپیوتری آیلتس را برگزار نمی‌کند. اما ظاهرا IDP در حال ایجاد زیر ساخت در سنترهای ایرانی برای انجام این کار است.

کشورهای برگزار کننده آیلتس کامپیوتری

آزمون آیلتس کامپیوتری در کشورهای استرالیا، چین (گوانجو)، هنگ کنگ، هند (دهلی)، کره (سئول)، نیوزلند، پاکستان (اسلام‌آباد، کراچی، لاهور)، فیلیپین (مانیلا)، روسیه (مسکو)، عربستان سعودی (ریاض)، سنگاپور، سری لانکا (کامبو)، تایلند (بانکوک)، ترکیه (استانبول، آنکارا)، امارات متحده عربی (ابوظبی، دبی)، ویتنام برگزار میشود.

از آنجایی که فعلا آزیلتس کامپیوتری در ایران برگزار نمی شود، شما می توانید نزدیگرین کشور را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *