reading آزمون آیلتس

۵ نکته طلایی reading آزمون آیلتس آکادمیک

مهارت Reading آیلتس یکی از ۴ مهارتی است که در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می گیرد. از آنجایی که دو نوع مطرح آزمون آیلتس آزمون های آکادمیک و جنرال هستند و موضوع متن هایی که برای هر یک از این دو نوع نیز متفادت خواهد بود. متون مربوط به آیلتس آکادمیک همان طور که از نام آن مشخص است، آکادمیک و بر گرفته از کتاب های چاپ و یا مجلات آکادمیک هستند. هر کدام از متن ها به طور تقریبی ۹۰۰ کلمه را شامل می شود. متون بخش reading آیلتس آزمون آیلتس آکادمیک روایی، توصیفی یا استدلالی هستند و ممکن است بخش های غیر نوشتاری نیز داشته باشند. به این معنا که علاوه بر متن ممکن است نمودار، شکل و یا نقشه و … را نیز شامل شوند. در این بخش ۶۰ دقیقه زمان دارید تا به مجموع ۴۰ سوالی که از ۳ متن ریدینگ مطرح شده اند پاسخ دهید. برای پاسخ به سوالات هر متن ۲۰ دقیقه زمان دارید. رعایت نکاتی که در ادامه به شما عزیزان ارائه می کنیم می تواند تاثیر مثبتی در نمره ریدینگ آیلتس و نتیجه کلی شما از این آزمون داشته باشد.

 

۱- زمان خود را مدیریت کنید.

یکی از چالشی ترین موضوعات برای داوطلبان در آزمون های مهم و سرنوشت ساز بحث مدیریت زمان است. رقابت در چنین ترنومترهای بزرگی نیازمند تمرین کافی و تسلط زوی زمان آزمون است. برای تمرین مدیریت زمان و رسیدن به تسلط کافی در آن، زمانی کمتر از ۲۰ دقیقه ای که برای هر بخش توصیه شده در نظر بگیرید و تمام سعی خود را بکنید تا در مدت زمان ۱۵ دقیقه به همه سوالات آن بخش پاسخ دهید. تمرین و تکرار این روش باعث می شود تا در روز آزمون با مشکل کمبود زمان مواجه نشوید و حتی ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان اضافی برای مرور پاسخ ها در اختیار داشته باشید!

مدیریت زمان در آیلتس

 

۲- تک تک عبارات متن را نخوانید!

یکی از تکنیک های پر کاربرد که سرعت و دقت شما را در پاسخگویی به سوالات reading آزمون آیلتس تا حد بسیار زیادی بالا می برد این است که پیش از خواندن متن ریدینگ سوالات آن را مطالعه فرمایید تا بدانید که هنگام متن اصلی باید به دونبال چه حواب هایی باشید. سپس همزمان با خواندن متن، دور کلیدواژه های مربوط به سوالات یک دایره بکشید. پس از این کار باید به دنبال معادل آن کلیدواژه ها، یا شکلی از تعریف آنها را در متن بگردید. در این متن ها باید به دنبال په پاسخی برای سوالات باشید نیمی از مسئله را حل می کند. پس حتما خواندن سوالات را در اولویت قرار دهید.

آزمون آیلتس

۳- در مربوط به عنوان ها، تنها جمله اول و آخر پاراگراف را بخوانید!

یکی از سریعترین روش ها در زمانی که در سوالات ریدینگ از شما خواسته می شود تا به سوالات مربوط به عنوان ها پاسخ دهید، این است که اول و آخر هر پاراگراف را بخوانید و به دنبال پاسخی باشید که بهترین برداشت را از این اتفاق دارد. در بعضی از اوقات مطالعه جمله دوم پاراگراف نیز در پیدا کردن پاسخ سوال به شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: تکنیک های بالا بردن سرعت ریدینگ

 

۴- برای پاسخگویی تنها به اطلاعات داخل متن توجه کنید.

توجه داشته باشید کخه برای پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس تنها یک ساعت زمان در اختیارتان است. لذا باید بدانید که این زمان تنها برای پاسخگویی به سوالات با توجه به معلوماتی است که شما از متن دریافت می کنید نه آنچه که احتمال می دهید و تحلیل می کنید. پس حتما مبنای پاسخگویی به سوالات را فقط متن ریدینگ در نظر بگیرید و هیچ دیدگاه شخصی و رس و رسومات رایجی که در واقعیت وجود دارد در پاسخهایتان دخیل نکنید. در خصوص سوالات True/False نیز دقت داشته باشید که باید بدون هیچ توجهی به درستی یا نادرستی صورت سوال در واقعیت باید پاسخ خود را اعلام کنید و اگر پاسخ را از داخل متن را پیدا نکردید، not given را انتخاب کنید.

ریدینگ آیلتس

۵- ایرادات خود را بشناسید و برطرف کنید.

تحلیل آزمون و تمرین و تکرار اشتباهاتی که در پاسخ دهی با سوالات دارید یکی از رموزی است که قطعا پیشرفت و ارتقاء شما را تضمین می کند و می توایند در آزمون های بعد با جبران اشتباهات و رفع بی دقتی های گذشته و یادگیری از جواب های غلط نمره بهتری را کسب کنید.

شناخت و رعیت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می تواند در بالا بردن سرعت خواندن متن ریدینگ و تسلط بیشتر در پاسخگویی به سوالات به شما کمک کند. اگر که شما نیز تجربه ای در بکار بردن این نکات در بالا بردن نمره آزمون خود داشته اید لطفا تحربیات خود را با سایر داوطلبان آیلتس در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *