تقویت لیسنینگ با آهنگ

آموزش مرحله به مرحله تقویت اسپیکینگ با آهنگ

یکی از روش هایی که برای تقویت زبان انگلیسی و بخصوص اسپیکینگ زبان انگلیسی توصیه می شود گوش دادن به آهنگ های انگلیسی است. این روش همانند سایر روش هایی که به تقویت زبان انگلیسی بسیار کمک می کنند، باعث می شود تا با کلمات، اصطلاحات، گرامر و تلفط افراد انگلیسی زبان آشنا شوید. در ادامه این مقاله روش تقویت اسپیکینگ با آهنگ را به طور کامل به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به طور هدفمند همزمان با اینکه از موسیقی لذت می برید زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید.

چگونه با آهنگ انگلیسی اسپیکینگ خود را تقویت کنیم؟

همانگونه که در مقالات گذشته بهکلام نیز اشاره کردیم برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت آن به سراغ موضوعات مورد علاقه خود بروید. چرا که علاقه مندی در یادگیری حرف اول را می زند و اگر به موضوع علاقه نداشته باشید خیلی زود یادگیری را متوقف خواهید کرد. بنابر این برای تقویت مکالمه و اسپیکینگ زبان انگلیسی با آهنگ نیز به دنبال سبک و خواننده مورد علاقه خود باشید. در انتخاب خود دقت کنید. آهنگی که مناسب سطح زبان انگلیسی شما باشد باید بگونه ای باشد که تعدادی از کلماتی را که در طول آهنگ استفاده می شود آشنایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان انگلیسی

پس از انتخاب آهنگ طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- آهنگ مورد علاقه خود را یک بار گوش کنید . در مرحله اول سعی کنید هر چه را که متوجه میشوید، بنویسید. نگران کلماتی که معنای آنها را نمی دانید نیاشید. به مرور و با تمریناتی که انجام خواهید داد آهنگ را به طور کامل یاد میگیرید.

۲- دوباره آهنگ را پخش کنید. این بار بیشتر دقت کنید تا متوجه جملات و کلمات بیشتری شوید. توصیه به به شنیدن دوباره آهنگ به این علت است که که وقتی اولین بار آهنگ را گوش میکنید متوجه تمام جملات آهنگ نمی شوید و با هر بار بیشتر گوش کردن متوجه عبارت های بیشتری خواهید شد.

تقویت زبان با آهنگ

۳- متن آهنگ را دانلود کنید و در مقابل خود قرار دهید. این بار در حالی که آهنگ را پلی می کنید همزمان با خواننده از روی متن آهنگ بخوانید. در خواندن آهنگ تا جایی که می توانید از خواننده تقلید کنید! سرعت و تلفظ صحیح در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. بعد از انجام این کار بعد از چند دقیقه استراحت مرحله سوم را مجددا تکرار کنید تا کاملا متوجه تمامی کلمات و جملات شده و آهنگ را کاملا حفظ شوید.

۴- مرحله چهارم و آخرین مرحله زمانی است که باید آهنگ را پخش کنید و بدون نگاه کردن به متن، با دقت به آهنگ و متن آن دقت کنید. تکرار این کار با آهنگ های متفاوت باعث می شود تا به مرور متوجه تغییرات و پیشرفتتان در مکالمات انگلیسی شوید.

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

فقط دقت داشته باشید که این کار به حوصله و صبر کافی نیازمند است با تمرین مستمر و انجام مراحل بالا شما میتوانید در مدت زمان کوتاه اسپیکینگ خود را تقویت کنید. علاوه بر آهنگ انگلیسی، اخبار و ترانه های انگلیسی زبان را گوش کنید تا بیشتر تلفظ صحیح کلمات را بشنوید. با این روش همچنین می‌توانید کلمات و اصطلاحات جدیدی را نیز بیاموزید. هرچه بیشتر بشنوید بیشتر می‌آموزید. سعی کنید آنچه می‌شنوید را تکرار کنید تا تلفظ را نیز تمرین کنید تا با جایگاه استرس کلمات آشنا شوید و به تدریج به سبک افراد native لغات را تلفظ می کنید و بسیار روانتر مکالمه خواهید کرد.

 

مقالات مرتبط :

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *