یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

در سال های اخیر فراهم شدن امکانات و شرایط برگزاری کلاس های آموزشی زبان انگلیسی در آموزشگاه ها برای کودکان و نوجوانان باعث شده که آنها از سنین پایین تر در محیط یادگیری قرار بگیرند و خیلی راحت تر با مفاهیم، جملات و اصطلاحات زبان انگلیسی آشنا شوند و آنان را به خاطر بسپارند. علاوه بر فرصتی که برای شرکت در کلاسهای حضوری ایجاد شده است، بنا بر دلایل مختلف برخی از افراد ترجیح می دهند که یادگیری زبان انگلیسی را در منزل خود تجربه کنند. به همین علت قصد داریم تا آموزش هایی را که به یادگیری بهتر زبان خانه کمک می کند بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری زبان در منزلتان هستید با ما همراه شوید.

 

چند توصیه ابتدایی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

۱- در ابتدای مسیر هدف خود را مشخص کنید.

نوشتن اهداف باعث می شود که مسیر مقابل خود را بهتر بشناسید و منابع را با توجه به سطح زبان انگلیسی و هدفتان تهیه و مطالعه کنید.

  • ممکن است بنا به علاقه ای که به مشاهده فیلم ها و یا گوش دادن به زبان انگلیسی دارید، دوست داشته باشید بدون دیدن زیرنویس فیلم و یا متن آهنگ بتوانید متوجه مفهوم آن شوید.
  • بتوانید با دوستان خود مکالمات انگلیسی خوبی داشته باشید.
  • بنا بر شرایط شغلیتان و سفر های کاری نیاز داشته باشید که بتوانبد انگلیسی بنویسید و صحبت کنید.
  • قصد سفر به کشور های خارجی به عنوان توریست را داشته باشید.
  • تصمیم داشته باشید که برای همیشه برای کار یا تحصیل مهاجرت کنید.
  • در آزمون های مطرح زبان انگلیسی نظیر آیلتس، تافل و…. شرکت کنید.

 

۲- تعیین سطح انجام دهید.

شرکت در جلسات تعیین سطح زبان انگلیسی به صورت حضوری و یا مجازی و انجام مشاوره با اساتید زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا بتوانید با توجه به هدفی که دارید در مسیر صحیح قرار بگیرید و نقشه راه داشته باشید.

 

۳- تمرین روزانه را در برنامه ریزی های خود داشته باشید.

از آنجایی که زبان انگلیسی فرار است، یادگیری آن نیز باید به صورت مستمر صورت بگیرد. برای تمامی بخش های مختلف نظیر چهار مهارت اصلی یعنی: تقویت لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ ، گرامر و یادگیری لغات زمان در نظر بگیرید. پیشنهاد ما برای اینکه در ابتدای راه با فشردگی مطالب برای یادگیری رو به رو نشوید و احساس خستگی نکنید، مطالعه روزی ۴ ساعت است. اما اگر در یادگیری زبان انگلیسی عجله دارید با مطالعه روزی حداقل ۸ ساعت می توانید طی ۲ – ۳ ماه به سطح مطلوبی برسید.

تمرین روزانه زبان

چند روش برای تقویت زبان انگلیسی در منزل

منابع معتبر انتخاب کنید. همیشه در انتخاب منابع آموزشی، به اعتبار و صحت منابع توجه کنید و منابعی را انتخاب کنید که از نظر محتوای آموزشی در بهترین سطح قرار دارند و مورد تایید مراجع آموزشی معتبر هستند. این منابع شامل کتاب‌ها، مقالات، پادکست‌ها و ویدیوهای آموزشی می‌شوند. به طور مثال برای یادگیری آیلتس از منابع آیلتس بدون استاد که از منابع مورد تایید کمبریج انگلستان هستند استفاده کنید.

 

با دوستانتان انگلیسی صحبت کنید. دوستان خود یک جلسه برگزار کنید. یک دور همی کوچک هم روش خوبی برای تمرین زبان انگلیسی است. علاوه بر صحبت کردن در مورد مسائل روزمره می توانید داستان بسازید یا داستان هایی که در گذشته خوانده اید را به زبان انگلیسی به آنها تعریف کنید. تماشای فیلم و یا شنیدن موسیقی ورد علاقه تان در جمع دوستان و صحبت کرن در مورد آن نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را روی تلفن همراه و تبلت خود نصب کنید. برنامه های مفید آموزش زبان با به کار گرفتن شیوه های جدید آموزشی و تبدیل آن به به یک سرگرمی توانسته‌اند ابزاری را طراحی کنند که ده‌ها بار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نرم‌افزارهای پیچیده و بی‌نتیجه گذشته شما را به هدفتان می رساند. بزرگترین حسن این ابزارها هم این است که هزینه‌ای اکثر آنها رایگان هستند و می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از آنها استفاده کنید.

 

در انجمن ها و شبکه های اجتماعی انگلیسی زبان عضو شوید. با افراد در مورد موضوعات مورد علاقه خود صحبت کنید. در ارتباط بودن با افرادی که در کشور های انگلیسی زبان زندگی می کند، این کار علاوه بر اینکه اشتیاق زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی رد شما ایجاد می کند، به شما کمک می کند که با نوع مکالمه ها، گرامر، کلمات و اصطلاحاتی که استفاده می کنند آشنا شوید.نکته مهمی که در این روش وجود دارد حس نیاز به پاسخ دادن به افراد مختلف است. این حس به شما انگیزه می‌دهد تا سریع‌تر یک پاسخ خوب و بدون ایراد آماده کنید. بحث کردن با افرادی که عقاید و سلایق متفاوتی دارند مانند  یک موتور انگیزشی برای شما خواهد بود تا بیشتر بنویسید، برای این کار نیاز به تمرین بیشتر نیاز دارید تا دایره لغات خود را بزرگتر کنید و تا جایی پیش بروید که بتوانید استدلالهای پیچیده را به زبان انگلیسی بنویسید.

 

 

انگلیسی فکر کنید. سعی کنید در مورد هر موضوعی که در ذهن دارید با کلمات انگلیسی فکر کنید و رفته رفته از کلمات جدیدتر استفاده کنید.ساده ترین حالت این روش این است که هر چیزی را که در اطرافتان می بینید و هر اتفاق روزمره ای که برایتان رخ می دهد را با زبان انگلیسی برای عزیزانتان تعریف کنید، جلو آینه برای خودتان بازگو کنید و یا در دفترچه ای یادداشت کنید. بعد از مدتی متوجه میشوید که دیگر لازم نیست جمله ای را در ذهنتان ترجمه کنید و پس از آن وقتی یک مکالمه واقعی داشته باشید میبینید که میتوانید افکارتان را راحتتر ابراز کنید. در مورد اشتباهات هنگام گفتن جملات نگران نباشید، مهم ترین هدف انجام این تمرین، تسلط و روان بودن است. برای تصحیح اشتباهاتتان می توانید صدایتان را ضبط کنید و دوباره گوش کنید که ببینید کجاها اشتباه کرده اید.

 

تمرین مکالمه زبان

 

در کلاس های آنلاین شرکت کنید. با این کار بدون اینکه نیاز اینکه حضور فیزیکی در کلاس درس داشته باشید، می توانید در کلاس های آنلاین زبان انگلیسی حاضر شوید. این کلاس ها بسته به انتخاب شما به صورت خصوصی، نیمه گروهی و یا گروهی برگزار می شود. در ارتباط بودن با اساتید مطرح و با تجربه باعث می شود که فرایند یادگیری شما با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد، چرا که در این کلاس ها پس از انجام تعیین سطح برای شما برنامه ریزی انجام می شود و استاد زبان انگلیسی در طی جلسات دوره آموزشی به تمرین و تکرار آموزش ها و رفع اشکال شما می پردازد و می توانید روند پیشرفت خود را به خوبی احساس کنید. برای شرکت در کلاس های آموزش مجازی کافی است یک اینترنت پرسرعت، لپتاب یا گوشی موبایل هوشمند، میکروفون و هدفون داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *