تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

اگر که با فضای آموزشی زبان انگلیسی و آزمون هایی که در سطوح بالاتر برای ارزیابی معلومات زبان آموزان برگزار می شود آشنایی داشته باشید قطعا می دانید که  آزمون دولینگو یکی از آزمون هایی است که در سالهای اخیر به عنوان رقیب آزمون آیلتس و تافل برگزار می شود و با استقیال خوبی رو به رو شده است. به همین جهت قصد داریم تا در این مقاله به تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل به عنوان دو آزمونی که از اعتبار بسیار بالایی در مراکز آموزشی و علمی سراسر دنیا برخوردارند بپردازیم.

مزایای آزمون دولینگو نسبت به آزمون آیلتس و تافل

آزمون دولینگو آزمونی است که به صورت کاملا رایگان برگزار می شود و هدف آن استفاده از تکنولوژی برای ایجاد دسترسی راحت تر داوطلبان است. تا بتوانند در یک آزمون پیشرفته، به صورت سریع و مقرون به صرفه شرکت کنند.

اگرچه در آزمون دولینگو همانند آزمون­‌های آیلتس و تافل، هر چهار مهارت، Listening، Reading، Writing و Speaking مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما از متن­‌های طولانی برای خواندن، نوشتن یا گوش­­‌دادن استفاده نمی‌­شود.

از مهمترین مزایا و تفاوتهای آزمون دولینگو با آزمون آیلتس و تافل این است که شما می توانید بدون پرداخت هیچ­­گونه هزینه­‌ای، کارنامه را از صفحه نتیجه خود به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در سراسر جهان ارسال کنید،برای ارسال نتایج آزمون آیلتس و تافل به بیش از ۵ و ۴ دانشگاه باید به ازای هر گزارش هزینه ۲۰ دلاری پرداخت کنید.

مزایای آزمون دولینگو

دیگر مزیتی که آزمون دولینگو را از آزمون های مطرح آیلتس و تافل متمایز می کند، این است که برای شرکت در این آزمون نیازی به مراجعه کردن به مراکز برگزاری آزمون در روز و ساعت از پیش تعیین شده ندارید و بدون مراجعه حضوری، تنها از طریق اینترنت، به صورت آنلاین و در منزل خود و هر زمان که بخواهید می­‌توانید در این آزمون شرکت کنید. همین ویژگی آزمون دولینگو سبب شده در شرایطی که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است، گزینه مناسبی برای زبان‌­آموزانی باشد که به مدرک زبان انگلیسی خود نیاز دارند. اما توجه داشته باشید که حتما قبل از تصمیم‌­گیری برای شرکت در آزمون دولینگو، از پذیرش مدرک این آزمون توسط موسسه یا دانشگاه مورد‌ نظرتان، اطمینان پیدا کنید.

بنابراین شما می توانید در خانه و منزل با آسایش در این آزمون شرکت کنید و برای این کار تنها اتاقی پرنور و آرام، و اینترنتی قابل اعتماد نیاز دارید.

تفاوت در هزینه: هزینه آزمون دولینگو تنها ۴۹ دلار است، درحالی که آزمون‌های آیلتس و تافل هرکدام به ترتیب ۲۱۵ و ۲۲۵ دلار می‌­باشند.

تفاوت در زمان برگزاری آزمون ها: برخلاف دو آزمون دیگر که تقریبا هر ۱۰ روز یک بار برگزار می­‌شوند، آزمون دولینگو  در هر زمان از شبانه­‌روز و در ۳۶۵ روز سال قابل انجام است.

تفاوت در مدت زمان برگزاری آزمون: مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس (به غیر از آزمون شفاهی) ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه و آزمون تافل ۴ ساعت است، اما تمام مراحل آزمون دولینگو از ابتدا تا انتها، کمتر از یک ساعت و تنها حدود ۴۵ دقیقه طول می­‌کشد.

تفاوت در زمان اعلام نتایج: تنها بعد از دو روز از زمان انجام آزمون دولینگو، نتیجه آن را دریافت خواهید کرد، اما نتایج آزمون­‌های تافل و آیلتس بین ۱۰ تا ۱۳ روز زمان نیاز دارد تا به دست شما برسد.

معادل سازی نمرات: معادل سازی که برای نمره آزمون دولینگو به نمرات آزمون‌های آیلتس و تافل در نظر گرفته شده است به شرح زیر است:

Duolingo IELTS Duolingo TOEFL
۱۰ ۱٫۵ ۷۵ ۴۴-۴۹
۱۵ ۲ ۸۰ ۵۰-۵۵
۲۰-۲۵ ۲٫۵ ۸۵ ۵۶-۶۱
۳۰-۴۰ ۳ ۹۰ ۶۲-۶۷
۴۵-۵۰ ۳٫۵ ۹۵ ۶۸-۷۳
۵۵-۶۰ ۴ ۱۰۰ ۷۴-۷۹
۶۵-۷۰ ۴٫۵ ۱۰۵ ۸۰-۸۵
۷۵-۸۰ ۵ ۱۱۰ ۸۶-۹۱
۸۵-۹۰ ۵٫۵ ۱۱۵ ۹۲-۹۶
۹۵-۱۰۰ ۶ ۱۲۰ ۹۷-۱۰۲
۱۰۵-۱۱۰ ۶٫۵ ۱۲۵ ۱۰۳-۱۰۷
۱۱۵-۱۲۰ ۷ ۱۳۰ ۱۰۸-۱۱۲
۱۲۵-۱۳۰ ۷٫۵ ۱۳۵ ۱۱۸-۱۱۵
۱۳۵-۱۴۰ ۸ ۱۴۰ ۱۱۶-۱۱۸
۱۴۵-۱۵۰ ۸٫۵ ۱۴۵ ۱۱۹
۱۵۵-۱۶۰ ۹ ۱۵۰-۱۶۰ ۱۲۰

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *