کسب نمره ۷ آزمون آیلتس

اگر که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید و کسب نمره ۷ و بالاتر از این آزمون را بعنوان هدف برای خود در نظر گرفته اید، باید بگوییم که برای کسب نمره ۷ آزمون آیلتس، به داشتن آگاهی کامل نسبت به نمره ای که باید از هر مهارت دریافت کنید، قوانین و نکاتی در روز برگزاری آزمون باید رعایت کنید و برنامه ریزی منسجم و صحیح نیاز دارید. شرکت در کلاس خصوصی آیلتس و بهره مندی از اساتید مجرب یکی از روش هایی است که می تواند شما را به هدفتان نزدیکتر کند.

همان طور که میدانید نمره پایانی آیلتس از محاسبه میانگین نمرات بدست آمده شما در چهار مهارت Listening + Reading + Writing + Speaking حاصل می شود. برای دستیابی به نمره ۷ در آزمون آیلتس در ابتدا نیاز است که بدانید باید به چه تعداد از سوالات در هر یک از این مهارتها پاسخ صحیح بدهید تا میانگین نمرات شما بالای ۷ شود.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه نمره آزمون آیلتس

برای به دست آوردن آیلتس ۷ یا ۷٫۵ باید بتوانید در هر مهارت ، تعداد تست های قید شده در زیر را بدست آورید.

IELTS Listening

  • پاسخ درست به ۳۰ سوال از  ۴۰ (برای ۷ آیلتس)
  • پاسخ درست به ۳۲ سوال از ۴۰ (برای ۷ آیلتس)

IELTS Reading (آکادمیک)

  • پاسخ درست به ۳۰ سوال از  ۴۰ (برای ۷ آیلتس)
  • پاسخ درست به ۳۳ سوال از ۴۰ (برای ۷ آیلتس)

IELTS Writing (آکادمیک)

  • هر دو سوال را به طور کامل پاسخ دهید.
  • پاراگراف هایتان واضخ باشند و هرکدام شامل یک ایده اصلی و جملات باشند.
  • با استفاده از واژگان سطح بالا و با اگاهی، بین کلمات هماهنگی ایجاد کنید.
  • یک مرور کلی با ذکر مقایسه های دقیق را در تسک قرار دهید.
  • یک موقعیت روشن را نشان دهید و به تسک ۲ متصل کنید.
  • جملات بدون خطا در نظر گرامری و املایی داشته باشید.

IELTS Speaking

  • به صورت روان و بلند در هر موضوع خاص صحبت کنید.
  • برای اتصال ایده ها از طیف وسیعی از لغات مرتبط استفاده کنید.
  • از اصطلاحات کمتر استفاده کنید.
  • جملات خود را بدون خطای گرامری بیان کنید.
  • کنترل خوبی در تلفظ و لحن صدا از خود نشان دهید.

برای کسب نمره ۷ آزمون آیلتس این نکات را رعایت کنید:

با قالب و فرمت آزمون آشنا شوید. جهت شرکت در آزمون آیلتس نیاز است تا درباره ی قالب امتحان در ۲ نوع آکادمیک و جنرال اطلاعات کافی داشته باشید. محتوای لیسنینگ و اسپیکینگ در هر دو مدل مشابه هستند، اما محتوای ریدینگ و رایتینگ متفاوت است.

به قوانین و دستورات توجه کنید. هر چقدر که نسبت به نوع برگزاری آزمون و قواعد و قوانینی که باید رعایت کنید اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید با برنامه ریزی دقیق تری خود را برای روز آزمون آماده کنید.  برای مثال در “لیسنینگ آیلتس”  ۱۰ دقیقه زمان دارید تا جواب های خود را به پاسخ نامه منتقل کنید. نمره ی شما بر مبنای آن چه که در پاسخ نامه نوشته اید، محاسبه می شود. پس حتما نسبت به محدودیت لغات وفادار باشید. هر جوابی که از حد مشخص شده برای لغات فراتر برود باعث از دست دادن نمره می شود. به عنوان مثالی دیگر شما باید در “لیسنینگ” و “ریدینگ” جواب های خود را با مداد بنویسید، با این حال در قسمت “رایتینگ” آزاد هستید تا بین مداد و خودکار یکی را انتخاب کنید.

نمره 7 آیلتس

برای به بهترین حالت خود دست از تلاش برندارید. تمام وقت خود را بگذارید و همه توانایی های خود را برای رسیدن به نمره بالا در هر ۴ مهارت به کار بگیرید. علاوه بر تمرین کردن روز حیطه های که نیاز به یادگیری و مرور بیشتر دارند، برای مرور و پیشرفت در مهارتهایی که در آنها قوی هستید هم وقت بگذارید. برای تمرین بیشتر می توانید نمونه سوالات دوره های گذسته را از سایت آیلتس دریافت کنید. همپنین شرکت در آزمون آزمایشی ماک آیلتس هم توصیه می شود که شامل جواب ها و انجام نمونه ی رایتینگ و نمونه ی اسپیکینگ به همراه نظرات شرکت کنندگان در امتحان است.

از زمان خود به خوبی استفاده کنید. بازده زمانی شما به میزانی که تمام ۴ محتوا را تمرین کرده اید، بستگی دارد. آیلتس امتحانی با حد زمانی مشخص است. پس تا قبل از آن دوره ی زمانی مشخص، چند دفعه تمرین کنید تا آمادگی لازم را بدست آورید.

جهت شرکت در کلاس تدریس خصوصی آیلتس و همچنین تعیین سطح رایگان میتوانید با در تماس باشید.

کلاس خصوصی پی تی ای

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *