منابع لیسنینگ آیلتس

بررسی مهمترین منابع لیسنینگ آیلتس از دید اساتید

یکی از ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی که در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار کمی گیرد مهارت شنیداری یا همان لیسنینگ است. از آنجایی که بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس به دنبال یافتن بهترین منابع لیسنینگ آیلتس هستند و برای کسب نمره کامل این بخش تلاش می کنند در این مقاله تصمیم داریم تا فهرستی از این منابع را در اختیار شما زبان آموزان قرار دهیم تا بتوانید با اطمینان کامل از تایید این منابع توسط اساتید تدریس خصوصی آیلتس مطالعه و تقویت مهارت لیسنینگ خود بپردازید و به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

بهترین کتاب‌های لیسنینگ آیلتس

۱- کتاب Listening for IELTS

این کتاب از پر طرفدارترین منابع برای تقویت لیسنینگ آیلتس در ایران و خارج از کشور محسوب می شود. این کتاب دوازده درس را شامل می شود که هر درس به موضوع متفاوتی برای تقویت لیسنینگ طراحی شده است. این کتاب نیز همانند نوع مشابه آن یعنی (Reading for IELTS) که برای تقویت ریدینگ آیلتس طراحی شده است، با یخش لغت آغاز می شود، و پس از هر درس، بخشی جهت مرور انواع سوالات و راه های پاسخ دادن آنها آورده شده است.

Listening for IELTS

۲- کتاب Tactics for Listening

تقریبا همه زبان آموزان با این سری از کتاب ها به خوبی آشنایی دارند. سطح بندی این کتاب ها به گونه ای است که تمام مباحث روزمره زبان انگلیسی را پوشش می دهند. این ۳ کتاب که برای دانشگاه آکسفورد هستند از بهترین منابع تقویت لیسنینگ به شمار می آیند و سالهاست مورد استقبال معلمان تدریس خصوصی آیلتس قرار گرفته اند.

کتاب Basic برای سطح پایه توصیه میشود و ۲ کتاب بعدی برای سطح pre-intermediate یا ما قبل متوسطه توصیه می شوند. نویسنده کتاب Jack C Richards می باشد و در این مجموعه انگلیسی با لهجه آمریکایی مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین منابع لیسنینگ برای آیلتس

۳- کتاب Get Ready For IELTS Listening

این کتاب مخصوص کسانی است که سطح زبانشان a2 است و برای زبان آموزانی با سطح Pre-Intermediate تدارک دیده شده است.  هر درس در این کتاب ۳ بخش را شامل می شود.

  • بخش اول: بهبود دایره لغات و نحوه درست نوشتن کلمات
  • بخش دوم: آموزش تکنیک های لیسنینگ آیلتس می باشد
  • بخش سوم: تمرین های شبیه سازی شده متناسب با لول زبان آموز

بهترین منابع آیلتس

۴- کتاب Improve your IELTS listening and speaking skills

این کتاب از منابع بسیار مفید برای تمرین لیسنینگ هست، علاوه بر تمرینات بسیار مفیدی که در این کتاب فراهم آمده است،در کنار هر صفحه تکنیک هایی آورده شده است که تقویت لیسنینگ زبان را برای داوطلبان آسان می کند. کتاب improve your IELTS Listening and Speaking Skills ده درس را شامل می شود که هم دو مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ را با تقسیم بندی موضوعی مناسب پشش می دهد.

تقویت لیسنینگ آیلتس

 

۵- کتاب Improve Your skills Listening & Speaking for IELTS 4.5-6

این کتاب برای تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس نوشته شده و روی یک یا چند نوع سوال تمرکز دارد و به آموزش و تمرین همان نوع از سوال می پردازد. کتاب Improve Your skills Listening & Speaking for IELTS 4.5-6 مناسب level A2 می باشد تا B2.

هر درس با تمرینات لغت شروع می شود. کمی بعد تر به معرفی انواع سوال میپردازد. سپس برای زبان آموز در کادر هایی Exam information  تهیه شده که در آن اطلاعات آزمون و آنچه که باید درباره آیلتس بدانید را فراهم کرده است. در کادر هایی تکنیک های آزمون را برای شما قرار داده تا تکنیک های پاسخ گویی به سوالات را آموزش دهد و در انتهای هر درس هم نمونه سوالاتی قرار داده شده است تا تمرین کنید.

listening and speaking improve your skills

 

 ۶- کتاب Improve your Skills Listening & Speaking For IELTS

در این کتاب به صورت موضوعی درس به درس به همراه لغات مرتبط هر درس نوشته شده است. کتاب improve your skills listening and speaking برای کسب نمره آیلتس ۶ به تا ۷.۵ فراهم آمده است و در آن تمرینات شبیه سازی شده و نزدیک به آزمون اصلی قرار گرفته است. دیگر ویژگی این کتاب آموزش تکنیک های مناسب آزمون آیلتس است و مولف علاوه بر آموزش این تکنیک به مرور و در هر درس به معرفی کردن انواع سوالات لیسنینگ میپردازد. این کتاب نیز علاوه بر این که برای آمادگی لیسنینگ فراهم آمده است، همانند کتاب improve your IELTS Listening and Speaking Skills  به عنوان منبعی برای تقویت اسپیکینگ نیز معرفی می گردد.

improve your skills

۷- کتاب IELTS Advantage

مجموعه کتابهای IELTS Advantage  برای تقویت مهارت‌ های مختلف آیلتس از جمله listening طراحی شده، کتاب مربوط به مهارات لیسنینگ ۹ درس را شامل می شود که در آنها نمونه سئوالات لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس برای افرادی که به نمره ۷ به بالا نیاز دارند، فراهم شده است. بنابراین اگر که قبولی با نمره بالای ۷ از آیلتس را در برنامه مطالعهتی خود هدف قرار داده اید، این کتاب می تواند شما را در این مسیر بسیار کمک کند. در بخش اول این کتاب، توضیحات کامل در مورد دو بخش listening و speaking و نحوه نمره‌دهی آزمون آیلتس وجود دارد تا با اطلاعات کافی به سراغ تست های آزمون آیلتس بروید.

بهترین منابع آمادگی آیلتس

۸- کتاب Collins English for Exams Listening for IELTS

کتاب لیسنینگ کولینز، منحصرا برای بخش listening آیلتس طراحی شده و به کسب نمره ۷ به بالا در این امتحان کمک شایانی می‌کند. در این کتاب نمونه سئوالات آیلتس، نکات و تکنیک‌های مربوط به بخش لیسنینگ‌ آیلتس و لغات مرتبط با موضوع هر درس آموزش داده می‌شود. این کتاب از معروف‌ترین کتاب‌های لیسنینگ‌ آیلتس است.

منابع لیسنینگ ایلتس-

۹- کتاب (real listening and speaking (1,2,3,4

این مجموعه کتاب دارای ۴ سطح است و تمامی سطوح مقدماتی تا پیشرفته را شامل می شود. این کتاب تقویت کننده مهارت لیسنینگ عمومی شما است و تاثیر چشمگیری در بهبود این مهارت دارد. و در تسک اول آزمون آیلتس به شما کمک میکند. این کتاب نیز شامل فایل صوتی است .

منابع-لیسنینگ-آیلتس

۱۰- کتاب Listen Here

این کتاب توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است . در این کتاب به موضوعات مختلف و متنوعی اشاره شده همچون تور های تفریحی و معرفی مکان های جذاب یک شهر. این کتاب برای بخش دوم لیسنینگ آزمون آیلتس مفید است. کتاب Listen Here را می توانید هم به عنوان یک منبع مکمل در کنار کتاب اصلی آموزش ببینید و هم به عنوان یک منبع خودخوان آیلتس آن را مطالعه کنید.

منابع لیسنینگ آیلتس

بیشتر بخوانید:

بررسی مهمترین منابع آیلتس بدون استاد

آمادگی آیلتس بدون کلاس و استاد

منابع اینترنتی تقویت لیسنینگ آیلتس

در سالهای اخیر علاوه بر کتابها در نسخه کاغذی و دیجیتال سایت های بسیاری برای تقویت مهارت های آزمون آیلتس نسبت به آموزش آنلاین و ارائه تمرینات آیلتس اقدام کرده اند که می توانیم آنها را در دسته بندی منابع لیسنینگ آیلتس برای مطالعه و تست سطح listening قرار دهیم.

  • Pearson Longman iTest: با مراجعه و ثبت نام در سایت i-tests.com می توانید به صورت رایگان دسترسی کاملی بر Listening های عالی و با کیفیت را داشته باشید.
  • Parapal و Self Access: منابع دیگر وبسایتهای  Parapal و Self Access برای انجام تمرین های خوب و عالی آزمون آیلتس به شما کمک بسیاری می کند.
  • OUP: این وبسایت دارای ساختار های آزمون آیلتس نمی باشد اما منبع بسیار خوبی برای تمرینات پیرامون Listening آزمون آیلتس می باشد.

امیدواریم که این مقاله از بهکلام نیز مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید با تمرین و تکرار مستمر به نمره دلخواهتان در آزمون آیلتس دست پیدا کنید. جهت مشاوره، تعیین سطح رایگان و شرکت در کلاس هخای آنلاین و حضوری زیر نظر اساتید موسسه بهکلام می توانید از طریق شماره های ۰۲۱۲۶۴۲۱۳۸۰ – ۰۲۱۲۲۹۰۲۱۳۳  با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *