مدارک ثبت نام آزمون آیلتس

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون آیلتس

برای شرکت در آزمون آیلتس به عنوان مطرح ترین آزمون زبان انگلیسی همانند هر آزمون دیگری قوانین و مقرراتی وجود دارد و برای ثبت نام باید مدارک مربوط به آن را به مرکز برگزار کننده آزمون ارسال کنید. در ادامه اطلاعاتی را در خصوص  مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس در اختیارتان قرار می دهیم تا در صورتی که بخواهید نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس اقدام کنید، در این زمینه آگاهی کافی داشته باشید.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون آیلتس (IELTS)

  • پیش از هر کاری باید فرم ( IELTS Application Form) را از سایت مراکز مربوطه دانلود و پر کنید و روز آزمون SPEAKING یا آزمون کتبی به همراه خود داشته باشید.
  • ارائه کارنامه آزمون قبلی (در صورتی که داوطلبان قبلا آزمون داده باشند)
  • ارائه عکس رنگی زمینه سفید
  • ارائه پاسپورت یا کارت ملی

مهمترین مدرک در روز آزمون آیلتس

مهمترین مدرکی که باید در روز آزمون آیلتس همراهتان داشته باشید، پاسپورت است. پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. باید به هنگام ثبت نام حتما از اعتبار پاسپورت خود مطمئن باشید، چراکه شماره ی پاسپورت در کارنامه ی شما قید می شود و اگر که بخواهید پاسپورت را بعد از آزمون عوض کنید باید برای چاپ مجدد کارنامه هزینه ی جداگانه پرداخت کنید! میزان هزینه این کار را از مراکز برگزارکننده جویا شوید.

پاسپورت برای ثبت نام آیلتس

نکاتی درمورد پاسپورت و کارت ملی

در زمان ثبت نام آزمون آیلتس یک اسکن رنگی از صفحه اول و دوم پاسپورت (برگ اول پاسپورت) مورد نیاز است.
اسکن رنگی کارت ملی قدیم یا کارت هوشمند ملی. اگر که کارت ملی ندارید، می توانید تصویر رنگی شناسنامه و یا کارت گواهینامه هوشمند خود را ارسال نمایید.
بانوانی که پاسپورت ندارند اجازه حضور در آزمون را نخواهند داشت.

آقایانی که پاسپورت ندارند، با ارئه گواهی اشتغال به تحصیل یا اشتغال به خدمت و کارت ملی قدیمی یا هوشمند، میتوانند فقط برای آزمون آکادمیک ثبت نام کنند. برای این دسته از آقایان مراجعه به سازمان سنجش جهت گرفتن تاییدیه وضعیت خدمت یا معافیت تحصیلی اجباری میباشد.

نکاتی در مورد عکس رنگی

تصاویر فقط با فرمت JPG مورد پذیرش قرار می گیرد.
حداکثر حجم تصویر ارسالی ۱ مگابایت باید باشد.
حداقل رزولوشن ( طول و عرض ) تصویر ارسالی ۸۰۰ پیکسل، و حداکثر رزولوشن تصویر ۲۰۰۰ پیکسل قابل قبول است.
تصویر مدارک را فقط باید توسط اسکنر بگیرید. هر گونه عکس برداری با دوربین موبایل هر چند با کیفیت، مورد پذیرش IDP قرار نخواهد گرفت.
تصویر صفحه اول و دوم پاسپورت را جداگانه ارسال نکنید. اگر تصویر صفحه اول و دوم را جداگانه بگیرید، به هیچ عنوان نباید توسط نرم افزارهای ادیت عکس مانند فتوشاپ، به یکدیگر متصل گردند. تاریخ پاسپورت شما باید معتبر باشد. پاسپورت هایی که تاریخ آنها منقضی شده باشد، مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

ثبت نام آزمون آیلتس

چند نکته مهم در رابطه با فرم ثبت نام آیلتس

ثبت نام آزمون آیلتس فقط از طریق سایت صورت می گیرد.
فرم ثبت نام را شخصا تکمیل و از شخص ثالث یا موسسه جهت این امر استفاده ننمایید.
هر داوطلب فقط می تواند یک پروفایل داشته باشد.
امکان تغییر نام و نام خانوادگی ثبت شده در پروفایل وجود ندارد.
مسئولیت مشکلات بوجود آمده بواسطه تغییر اطلاعات پروفایل بر عهده شخصی است که اطلاعات را تغییر داده است.
لطفا به هنگام ثبت نام دقت فرمایید که اطلاعات خود را درست ثبت نمایید، هرگونه تغییر مشمول هزینه و طی مراحل قانونی خواهد بود.
گذرنامه خود را در بازه زمانی هر دو آزمون (کتبی – شفاهی) برا اخذ ویزا تحویل سفارت ندهید!
چنانچه گذرنامه در دو مرحله آزمون (کتبی – شفاهی) همراه شما نباشد، شما اجازه حضور در آزمون را نخواهید داشت و هزینه ثبت نام به شما باز نخواهد گشت.
در صورتی که گذرنامه شما کمتر از ۳ماه اعتبار داشته باشد، حتما گذرنامه خود را تعویض کنید و سپس نسبت به ایجاد حساب کاربری و ثبت نام در آزمون اقدام نمایید.
شما با گذرنامه منقضی نمی توانید در جلسه آزمون حضور داشته باشید و هزینه ثبت نام به شما مسترد نخواهد شد.
در روز آزمون همان گذرنامه و یا کارت هویتی که شماره آن را در فرم ثبت نام در حساب کاربری خود قید کرده اید به همراه داشته باشید و درصورتی که بعد از ایجاد حساب کاربری و ثبت نام آزمون گذرنامه خود را تعویض نموده اید لطفا تا بیست روز قبل از تاریخ آزمون نسبت به ویرایش و ثبت شماره گذرنامه جدید خود اقدام نمایید در غیر اینصورت هرگونه تغییر در روز آزمون مشمول هزینه و طی مراحل قانونی خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *