تفاوت آرمون آیلتس و PTE

تفاوت آزمون آیلتس و PTE

با ما همراه باشید تا در مقاله زیر به تفاوت آزمون آیلتس و PTE بپردازیم.

تفاوت آزمون آیلتس و PTE

در آزمون هایی مثل آیلتس و تافل معمولا مهارت writing  و speaking  توسط افرادی انجام میشه که به اونا ممتحن آزمون گفته می شه و این اشخاص معمولا در دادن نمره ممکنه که نظر شخصی خودشون رو وارد کرده و نمره رو یه مقدار بالا یا پایین بدهند.در آزمون PTE  نمره دهی توسط یک نرم افزار هوشمند انجام میشود که این نرم افزار با توجه به تعاریفی که براش از قبل انجام شده است نمره می دهد و  بی جهت نمره شرکت کنندگان را کم یا زیاد نمی کند.

دلایل مختلفی وجود داره که آزمون PTE  بهتر از IELTS  هست برای مهاجرت به استرالیا ولی مهمترین علتش سیستم نمره دهی اون هست .

اگر از سطح General English  بالایی برخوردار هستید هر دو آزمون برای شما قابل دستیابی خواهد بود اما آزمون آیلتس نیازمند زمان بیشتری برای آماده سازی است در حالی که آزمون PTE-Academic  زمان کمتری برای آماده سازی نیاز دارد . علت این موضوع ماهیت کامپیوتری بودن سیستم نمره دهی در این آزمون است.

اختلاف نمره دهی در آزمون PTE و IELTS مشهود است . در آزمونPTE  نمره دهی خیلی بهتر از آزمون آیلتس هست و این اختلاف در زبان آموزایی دیده شده که تو آیلتس در بخش رایتینگ نمره  ۶٫۵  گرفتند ولی بلافاصله که در آزمون pte  شرکت کردند  توانستند در رایتینگ  به براحتی ۶۵  بگیرن که معادل ۷ آیلتس میشود و حتی زبان آموزانی بودند که چندین بار نمره ۶٫۵ در رایتینگ گرفته بودند ولی در آزمون  pte  توانستند نمره ۷۹ که معادل ۸  آیلتس هست رو کسب کنند.

اگر فردی هستید که از مهارت self- study برخوردار هستید و می توانید در منزل زمان زیادی را صرف مطالعه کنید آزمون PTE-Academic برای شما گزینه ی مناسب تری خواهد بود چرا که در این آزمون نیاری به خلاقیت آنچنانی در بخش essay-writing خیلی محسوس نیست. این باعث می شود برای افرادی که پایه ضعیفتری دارند یک امتیاز مثبت محسوب شود.  در آزمون آیلتس مبحث TASK RESPONSE یعنی توانایی فرد در پاسخگویی مناسب  به موضوع با ارایه خلاقیت در محتوا و نحوه پاراگراف بندی از جمله مهارت هایی است که نیازمند صرف زمان قابل توجهی است اما در آزمون PTE-A فرد می تواند با استفاده از قالب های پیش فرض و تکرار ایده ها نمره ی بالاتری را کسب نماید.

آنچه PTE-Academic را از آزمون IELTS متمایز میکند ماهیت کامپیوتری و نحوه نمره دهی در بخش های مختلف این آزمون است. قطعا نمیتوان گفت که PTE  گزینه ی مناسبتری نسبت به آیلتس است اما با قطعیت می توان این نتیجه را گرفت که زمان کمتری برای آماده سازی نیاز دارد و رسیدن به نتیجه ی مطلوب زمان کمتری را می طلبد.

برای آگاهی بیشتر میتوانید به مقاله تدریس خصوصی PTE مراجعه نمایید.

اگر قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید مشاوران و کارشناسان موسسه بهکلام به شما آزمون PTE را پیشنهاد می کنند . زمان خود را از دست ندهید و از همین حالا تصمیم بگیرید . درباره آزمون PTE مقاله ای با تمام جزئیات در سایت برای شما عزیزان تهیه دیده ایم که شما را از تمام مراحل آزمون مطلع خواهد کرد.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *