اعتراض به نمره PTE

اعتراض به نمره pte باید چگونه باشد؟

آزمون PTE از جمله آزمون های معتبر زبان انگلیسی پس از آیلتس و تافل به شمار می آید و از آنجایی که این آزمون از اعتبار بالایی برخوردار است، کسب نمره بالا در آن نیز حائز اهمیت است. به همین جهت ممکن است که شما به عنوان یکی از داوطلبان آزمون نسبت به نمره دریافتیتان رضایت نداشته باشید و بخواهید جهت اعتراض به نمره PTE اقداماتی را انجام دهید. در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا به راحتی بتوانید درخواست تجدید نظر نمره PTE را ارسال کنید.

نمره آزمون pte

چگونه به نمره PTE اعتراض کنیم؟

برای اقدام نسبت به تغییر نمره PTE تا ۱۴ روز پس از اعلام نتایج و دریافت کارنامه آزمون آکادمیک فرصت دارید. این درخواست را باید در شرایطی ارسال کنید که بدانید نمره بالاتری باید میگرفتید و اشکالاتی در امر تصحیح پاسخنامه آزمون رخ داده است.

از آنجایی که آزمون PTE آکادمیک به صورت کامپیوتری برگزار می شود، احتمال اینکه در فرایند تصحیح اشکالی پدید بیاید بسیار بعید به نظر می رسد، چرا که تصحیح پاسخنامه آزمون PTE به کمک هوش مصنوعی صورت می گیرد. بنابراین فقط اجازه ارسال درخواست تغییر نمره فقط برای بخش گفتاری Speaking)) و نوشتاری writting)) که بیش از یک واژه پاسخ داشته باشند را دارید.

بیشتر بخوانید:

نمره PTE پس از تجدید نظر

باید بدانید که وقتی اعتراض خود را نسبت به نمره PTE اعلام می کنید، احتمال تغییر نمره بسیار پایین است و حتی این امکان وجود دارد که نمره شما پس از تجدید نظر پایین تر از نمره ای شود که نسبت به تغییر آن اقدام کرده اید. بنابراین حتما باید نسبت به اینکه پس از تصحیح مجدد نمره بالاتری می گیرید اطمینان داشته باشید. اما در صورتی که افزایش نمره داشته باشید، هزینه ای که جهت تجدید نظر نسبت به نمره آزمون پرداخت کرده اید به شما بازگردانده خواهد شد.

نمره تجدید نظر pte

دو نکته مهم

باید به این نکته توجه کافی داشته باشید که تنها می توانید به نمره آخرین آزمونی که در آن شرکت کرده اید اعتراض کنید و اجازه اعتراض به نمره آزمون های قبل را ندارید.

همچنین باید نسبت به این موضوع آگاهی کافی داشته باشید که برای ارسال کارنامه به مراکز مربوطه باید در برنامه ریزی های خود دقت لازم را داشته باشید. چراکه ممکن است دریافت نتیجه نهایی تا تاریخ مد نظر شما انجام نشود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *