تغییرات لیسنینگ آیلتس

تغییرات لیسنینگ آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به عنوان مهمترین و معتبرترین آزمون برای سنجش سطح زبان انگلیسی زبان آموزان در تاریخ های مقرر برگزار می شود. همانطور که اطلاع دارید مدرک آیلتس برای کار و تحصیل از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد برای ارتقاء شعلی و یا مهاجرت برای کار و تحصیل در این آزمون شرکت می کنند. به همین جهت اطلاع داشتن از روند برگزاری آزمون و جزئیات و تغییراتی که در روند برگزاری و طرح سوالات این آزمون ایجاد می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه این مقاله به جدیدترین تغییراتی که در لیسنینگ آزمون آیلتس رخ داده است بپردازیم تا شما عزیزان در جریان آخرین تغییرات این آزمون قرار بگیرید.

بررسی تغییرات لیسنینگ آزمون آیلتس

طبق آخرین گزارشات و بررسی آخرین تغییراتی که در لیسنینگ آیلتس رخ داده است. ۳ تغییر جدید در آزمون های اخیر مشاهده شده است:

۱- اولین مورد به تغییر کلمه “section” به “part” مربوط می شود. به این صورت که کلمه Section حذف شده و Part تبدیل شده است. دقت داشته باشید که در جلسه آزمون به جای واژه “section 1” و “section 2” و… با “part 1” و “part 2” مواجه خواهید شد. در واقع لیسنینگ آزمون آیلتس ۴ پارت را شامل می شود که هر پارت آن ۱۰ سوال دارد.

لیسنینیگ آیلتس

۲- مورد دوم که داوطلبان در آزمون های اخیر با آن مواجه شدند این است که هیچ یک از صفحات شماره ندارند و بجای آنکه شماره صفحه را ذکر شود تنها شماره سوال مورد نظر مطرح شده بود. به این صورت که از داوطلبان باید سوال را از روس شماره آن پیدا میکردند و در دفترچه آزمون خبری از شماره صفحه نبود. البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که تنها یک سری سوال با شماره ۱ تا ۵ وجود دارند و پیدا کردن آن‌ها بسیار ساده است.

۳- سومین مورد که از اهمیت بیشتری نسبت به دو مورد قبلی برخوردار است، حذف شدن مثالی است که در ابتدای آزمون لیسنینگ به منظور آشنایی بیشتر با سوالات اصلی پخش میشد. با توجه با این تغییر حتما باید تمرین کافی و آمادگی لازم برای اینکه از همان اول با دقت به صدای ضبظ شده گوش دهید را داشته باشید تا بتوانید به درستی پاسخ دهید. توجه داسته باشید که این فایل صوتی دوباره پخش نخواهد شد!

جهت پاسخگویی به سوالات لیسنینگ آزمون آیلتس و کسب نمره بالا از این بخش حتما باید به قدر کافی تمرین کرده باشید تا در روز آزمون باید از همان لحظه اول که دفترچه بخش Listening به شما داده می‌شود، تمرکز کرده و به دستور العمل هایی که برای شما پخش می‌شود دقت کامل داشته باشید.

بخش های لیسنینگ آزمون آیلتس

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس ۴ پارت را شامل می شود که هر بخش آن ۱۰سوال دارد. نحوه پاسخگویی به سوالات به همان ترتیبی است که می شنوید. سوالات بخش لیسنینگ انواع مختلفی از سوالات از قبیل چندگزینه‌ای، تطبیقی، طرح / نقشه / برچسب گذاری نمودار، فرم /یادداشت / جدول / فلوچارت / تکمیل خلاصه و تکمیل جملات را شامل می شود که هر یک ۱ نمره دارند.
در بخش اول، شما شاهد مکالمه بین دو گوینده که در مورد آمادگی سفر ، رزرو یک اتاق در هتل، گرفتن کارت عضویت باشگاه یا چیزی مشابه صحبت می کنند خواهید‌بود

در بخش دوم، یک مونولوگ (به عنوان مثال ، سخنرانی در مورد امکانات محلی) برای شما پخش می‌شود و در آن به موضوعات اجتماعی مثل شغل، دانشگاه یا تحصیلات ابتدایی پرداخته می شود.

آزمون لیسنینگ آیلتس

بخش سوم مکالمه ای است بین دو نفر که ممکن است صدای افراد دیگری هم همراه آن باشد. بخش چهارم هم سخنرانی یک شخص درباره موضوعی آکادمیک بوده و درک آن از بخش های قبلی دشوارتر است.

دقت داشته‌باشید که گفت‌و‌گوهای بخش لیسنینگ تنها یک بار پخش می‌شوند و شامل طیف مختلفی از لهجه‌ها مانند بریتانیایی ، استرالیایی ، نیوزیلندی ، آمریکایی و کانادایی خواهد‌بود. زمان شما در این بخش ۳۰ دقیقه است که ۱۰ دقیقه زمان اضافی نیز برای انتقال پاسخ‌ها به پرسشنامه در اختیارتان قرار خواهدگرفت.

امیدواریم که این مقاله مورد توجه تان قرار گرفته باشد و بررسی آخرین تغییرات آزمون آیلتس برایتان مفید واقع شده باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب آمادگی کافی، اطلاع از شرایط برگزاری کلاس های تدریس خصوصی آیلتس و ثبت نام در این کلاس ها از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

کلاس خصوصی پی تی ای

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *