مدرک آیلتس برای کار

مدرک آزمون آیلتس برای کار و تحصیل

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از زبان آموزان را به خود درگیر می کند این است که داشتن مدرک آزمون آیلتس برای کار یا تحصیل در چه کشورهایی لازم است؟ چه نمره ای لازم است تا بتوانند در شغل و دانشگاه مورد نظرشان پذیرش شوند؟ آیا مدرک آزمون آیلتس در ترفیع درجه شغلی آنها تاثیر گذار خواهد بود یا خیر؟

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که بسیاری از تجارت ها در ایران و سایر کشورهای جهان بین المللی شده است و کارمندان برای برقراری ارتباط با افراد دیگر باید سفر های خارجی زیادی را تجربه نمایند. به همین علت در صورتی که قصد کارکردن در این گونه شرکت ها را دارید، نیاز است که از دانش زبانی بسیار خوبی برخوردار باشید. بنابراین داشتن مدرک آزمون آیلتس به عنوان یک آزمون بین المللی و تراز اول این اطمینان را به مدیران می دهد که شما شایسته فعالیت در سمت های شغلی بالاتر هستید.

مصاحبه کاری

وقتی صحبت از شغل و حرفه در حوزه بین الملل به میان می آید یعنی اینکه شما برای فعالیت در این حوزه باید علاوه بر داشتن تسلط کافی بر زبان عمومی، باید به زبان تخصصی رشته خود نیز مسلط باشید.

اساتید تدریس خصوصی آیلتس در موسسه بهکلام با برگزاری کلاس های آمادگی آزمون آیلتس شما را در این مسیر راهنمایی می کنند.

چه مشاغلی نیاز به مدرک آیلتس دارند؟

در بخش بهداشت و درمان، مانند پرستاری، پزشکی و داروسازی که در آنها مهارت زبان انگلیسی اهمیت حیاتی دارد.

مشاغلی مانند ساخت و ساز، مهمانداری و صنعت گردشگری از جمله مشاغلی هستند که برای فعالیت در آن شما نیاز دارید که حتما به زبان انگلیسی مسلط بوده و مدرک آیلتس داشته باشید.

اکثر کارفرمایان سایر سازمان های حرفه ای در کشورهای مختلف در حوزه های حسابداری ، مهندسی ، قانون ، حمل و نقل ، امور دامپزشکی و انرژی، از شما درخواست مدارک آیلتس را خواهند کرد. از این رو میتوان گفت در ۸۰ درصد از مشاغل در سطح بین المللی حتما نیاز به داشتن مدرک آیلتس دارید.

نمره آیلتس برای کار

البته فراموش نکنیم که برای فعالیت در بعضی مشاغل در ایران نیز شما باید دانش آیلتس قابل قبولی داشته باشید؛ مانند مهماندار ، خلبان ، روابط بین الملل ، حقوق ، بازرگانی که از جمله این مشاغل هستند.

در این پست مشاغلی که برای فعالیت در آنها نیاز به مدرک آیلتس دارید را برایتان ذکر کردیم و مشخص شد که مدرک آیلتس برای ویزای کار در ۸۰ درصد از مشاغل مورد نیاز است. اما اگر میخواهید بدانید شغل مورد نظر شما نیاز به آیلتس دارد، به وب سایت سازمان یا شرکت مربوطه مراجعه کنید.

نمره آزمون آیلتس برای مهاجرت باید چقدر باشد؟

برای مهاجرت به کشورهایی همچون استرالیا،نیوزلند،کانادا و انگلستان به مدرک آیلتس نیاز دارید. در بریتانیا درخواست کنندگان باید در بخش های آزمون IELTS (خواندن، نوشتاری، شنیداری و گفتاری) حداقل نمره ۶.۵ را کسب کنند.

در تمام این کشورها، حداقل نمره مورد نیاز بسته به شغل مورد نظر شما متغیر است.برای برخی از تخصص‌ها باید حداقل نمره ۶ را در تمام بخش‌های آزمون کسب کنید، اما به عنوان مثال اساتید باید حداقل نمره ۷ را از آزمون آیلتس دریافت کنند.

IELTS for Immigration

فرقی نمی کند شما IELTS را برای تحصیل، اشتغال و یا دریافت ویزا انتخاب کرده باشی. چراکه محتوا، فرم آزمون، میزان سختی و امتیاز بندی یکسان خواهد بود. خوب است بدانید که حتی اگر از نوع نمره دهی آزمون ناراضی باشید می توانید به نمره آیلتس خود اعتراض کنید و یا اگر عملکرد خوبی نداشته باشید، می توانید بدون محدودیت زمانی باز هم در آزمون IELTS شرکت کنید. در صورتی که قصد پذیرش در کالج و دانشگاه های خارج از کشور را دارید باید در آزمون IELTS آکادمیک شرکت کنید و اگر قصد مهاجرت و اشتغال در خارج از کشور را دارید به IELTS جنرال برای شما مناسب است.

 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید نمره بالایی را در این آزمون کسب کنید و در شغل مورد نظرتان مشغول به کار شوید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *