آمادگی آزمون آیلتس

توصیه های مهم اساتید برای آمادگی آزمون آیلتس

در سالهای اخیر تب مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل و یا زندگی بسیار بالا گرفته است و به طبع تعداد افراد بیشتری نسبت به دریافت مدرک آزمون آیلتس که بعنوان معتبرترین مدرک زبان انگلیسی در دنیا شناخته میشود اقدام می کنند. اگر که شما نیز قصد شرکت در این آزمون را دارید؛ باید بگوییم که استفاده از تجربیات اساتیدی که سالهاست کلاسهای آمادگی آزمون آیلتس را برگزار می کنند کمک می کند تا بسته به سطح زبان انگلیسیتان کوتاهترین و سریعترین مسیر را طی کنید. به همین جهت برخی از تجربیات اساتید موسسه بهکلام را با شما عزیزان به اشتراک میگذاریم تا بتوانید با آگاهی کامل در مسیر خواسته هایتان قدم بردارید.

 

مدرک کدام نوع از آیلتس را نیاز دارید؟

نوع آیلتسی که شرکت میکنید را باید با توجه به هدفی برای پس از دریافت مدرک در نظر گرفته اید انتخاب کنید. مشخص کنید که مدرک آیلتس برای کار و تحصیل می خواهید یا مهاجرت. آیلتس آکادمیک مدرکی است که برای اپلای در دانشگاه های خارج از کشور باید ارائه کنید. اما آیلتس جنرال و لایف اسکیلز برای افرادی که صرفا به جهت تغییر کشوری که در آن زندگی می کنند قصد مهاجرت دارند، طراحی شده است. با توجه به تفاوت‌های کاربردی و سطح سؤالات انواع آزمون آیلتس باید دقیقاً وقت خود را بر اساس اولویت روی مهارت‌های مورد نیاز آیتسی که می خواهید شرکت کنید اختصاص دهید.

انواع آزمون آیلتس

کلاس خصوصی یا آیلتس خودخوان؟

راهکار اساتید بهکلام به شما این است که مشخص کنید میخواهید در کلاس های آموزشگاه و یا کلاس خصوصی شرکت کنید یا تصمیم دارید که خودتان برنامه ریزی داشته باشید و بصورت سلف استادی (خودخوان) برای آیلتس آماده شوید.

بیشتر بخوانید: آمادگی آیلتس بدون کلاس

انتخاب شما بین این دو گزینه تعیین کننده بقیه مسیر شما خواهد بود. برای انتخاب راحت تر این چند سوال را بپرسید:

  • آیا برای درس خواندن نیاز به حمایت و پشتیبانی دارم؟
  • تا گرفتن مدرک آیلتس چقدر زمان در اختبار دارم؟
  • برای اپلای و مهاجرت چه نمره ای باید بگیرم؟
  • تا چه حد برای گرفتن مدرک آیلتس میتوانم هزینه کنم؟
  • با شرکت در کلاس زمانم مفیدتر سپری میشود و بازدهی بهتری برایم خواهد داشت؟

اگر که پیش تر در آزمون آیلتس شرکت کرده باشید و یا از داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده اند پرس و جو کرده باشید، قطعا میدانید که کسب نمره ۶ و بالاتر در آیلتس به برنامه ریزی دقیق و مطالعه منسجم و منظم نیاز دارد و از آنجایی که هزینه آزمون آیلتس به دلار محاسبه میشود و در ایران با بالا رفتن دلار، به طبع این هزینه نیز سیر صعودی دارد و باید هزینه زیادی را برای ثبت نام پرداخت کنید، قطعا مطالعه برای این آزمون بصورت خودخوان کار دشواری خواهد بود. ضمن این که در کلاس های آموزشی، استاد زبان انگلیسی نقاط ضعف و قوت شما را به خوبی شناسایی می کند و برای آنها برنامه ریزی خاصی را در نظر میگیرد.

استاد خصوصی آیلتس در تهران

در نظر داشته باشید که اگر تا روز ارائه مدارک جهت مهاجرت فرصت کوتاهی در اختیار دارید و جهت پذیرش نمره خاصی را از مدرک آیلتس باید بگیرید، شرکت در کلاس خصوصی آیلتس زیر نظر اساتید آیلتس بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

بهترین منابع آیلتس کدامند؟

از دیگر دغدغه هایی که ممکن است اشته باشید این است که پس از تعیین هدف، انتخاب نحوه مطالعه و یادگیری برای روز آزمون آیلتس، چه منابعی مورد تایید اساتید است و می تواند به موفقیت شما در آزمون کمک کند؟ باید به منابع معتبری مثل وب‌سایت دانشگاه یا کشور یا مؤسسه موردنظر و یا مشاوران و وکلای مورد اطمینان مراجعه کنید و منابع را با توجه به نوع مدرک آیلتسی که میخواهید انتخاب کنید. بنابراین حتماً منابع آزمون آیلتس را شناسایی کنید و برنامه زمانی بریزید؛ چرا که بدون در نظر گرفتن محدوده زمانی، ممکن است به مرور زمان انگیزه شما نسبت به یادگیری زبان انگلیسی کمرنگ شود و به نتیجه دلخواه نرسید.

بیشتر بخوانید: بررسی مهمترین منابع لیسنینگ آیلتس از دید اساتید

منابع اصلی آزمون آیلتس

آزمون آزمایشی چه تاثیری روی نمره آیلتس دارد؟

اساتید ما همواره بر شرکت در آزمون‌ آزمایشی ماک آیلتس (MOCK) جهت آمادگی شرکت در آزمون آیلتس تاکید دارند. در صورتی که در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید، برنامه منظمی برای این آزمون‌ها به شما ارائه خواهند کرد و استاد آیلتس پس از هر آزمون نتیجه را با شما آنالیز می کند. اما در صورتی که تصمیم به self sudy داشته باشید؛ پس از چند ماه از شروع مطالعه و یا هر وقت در مهارت‌های آزمون آیلتس مورد نظر خود احساس تسلط کردید، میتوانید به سراغ این آزمون‌ها بروید که البته این آزمون‌های شبیه سازی شده آیلتس نیز هزینه خود را دارند.

آزمون آزمایشی ماک آیلتس

چگونه بهترین موسسه آیلتس را پیدا کنیم؟

همانطور که میدانید موسسات بسیار زیادی ادعا دارند که شما را به نمره بالاتر از ۷ در آیلتس میرسانند و شما را در تمامی این مسیر همراهی خواهند کرد. نکته مهم در این خصوصی این است که قبولی تضمینی در آیلتس وجود ندارد و همه چیز به پشتکار زبان آموز و سطح یادگیری او بستگی دارد. هر آموزشگاهی که چنین ادعایی را داشته باشد تنها قصد تبلیغات و شعار دادن دارد. برای اینکه بهترین موسسه زبان انگلیسی را پیدا کنید باید فاکتورهای بسیاری را بررسی کنید. مهمترین کاری که میتوانید برای اطمینان پیدا کردن از صحن وعده هایی که به شما میدهند باید انجام دهید این است که از زبان آموزانی که دوره آیلتس را در آموزشگاه مورد نظر گذرانده اند پرس و جو کنید و از میزان رضایت آنان آگاه شوید. روش دیگر مشاهده کارنامه قبولی های آیلتس در آن موسسه و میزان تجربه اساتیدی است که آنجا تدریس میکنند.

در این مقاله سعی کردیم تا مهمترین مواردی را که برای شروع به آمادگی برای آزمون آیلتس باید بدانید را برایتان توضیح دهیم. ممنونیم که تا آخر این مقاله ما را همراهی کردید. لطفا هر سوال یا تجربه ای که در این زمینه دارید را در قسمت کامنتها با ما درمیان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *