موفقیت در آزمون pte

موفقیت در آزمون pte

آزمون pte را به عنوان یکی از مطرح ترین آزمون های زبان انگلیسی پس از آیلتس و تافل میشناسیم که برای مهاجرت به استرالیا آزمون مناسبی است و به نسبت دو آزمون بین المللی دیگر از سطح دشواری پایین تری برخوردار است. برای قبولی در این آزمون روش های مختلفی از جمله شرکت در کلاسهای خصوصی PTE اساتید برتر زبان انگلیسی توصیه می شود. در این مقاله قصد داریم تا سایر روش ها و نکاتی که به موفقیت شما در آزمون pte کمک می کند را بررسی کنیم.

کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون pte

هنگامی که شما تصمیم به شرکت در آزمون pte  میگیرید باید با ساختار آزمون آشنایی کامل داشته باشید و بدانید که چه مهارتهایی در این آزمون مورد ارزیابی قرار میکیرند، زمانبندی هر بخش و نمره دهی آزمون pte به طور کلی به چه صورت انجام میگیرد. پس از کسب اطلاعات لازم و آشنایی با این آزمون باید برنامه ریزی مناسبی را برای pte انجام دهید.

 

کلاس خصوصی PTE

شرکت در کلاس های تدریس خصوصی pte اساتید زبان انگلیسی از ساده ترین روش هایی است که به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاهتری و به صورت فشرده زیر نظر استاد خصوصی آمادگی کافی برای روز آزمون و کسب نمره بالا در این آزمون را پیدا کنید. از مزایای شرکت در کلاسهای خصوصی که به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود می توان به این نکته اشاره کرد که در چنین دوره هایی تمامی زمان کلاس صرف آموزش و ارزیابی شما خواهد شد و همین عامل باعث می شود تا استاد زبان انگلیسی بتواند با برنامه ریزی بهتری نقاط ضعف شما را قوت ببخشد.

 

آزمون آزمایشی pte

روش دیگر شرکت در آزمون های آزمایشی است. به طور کلی قرار گرفتن در شرایط آزمون کمک می کند تا با فضای آزمون و هر آنچه که در روز آزمون پی تی ای رعایت کنید آگاهی کامل پیدا کنید. همچنین برگزاری آزمون های آزمایشی و آنالیز آزمون کمک کی کند تا هر بار در آزمون نتیجه بهتری بگیرید و آمادگیتان برای آزمون اصلی بالاتر برود. برای برگزاری آزمون نیز محل ساکتی را انتخاب کنید تا از عواملی که حواس پرتیتان می شود دوری کنید. و زمانبندی را طبق استاندارد اصلی رعایت کنید.

 

ارزیابی مکرر معلومات

نکته مهمی که باید در هر روشی که برای موفقیا در آزمون پی تی ای انتخاب می کنید این است که حتما باید ارزیابی های مکرر داشته باشید. نمره خود در هر یک از مهارتها، شناسایی نقاط ضعف و قوت، مشورت با اساتید برتر زبان انگلیسی کمک می کند تا همواره در مسیر درستی پیش بروید و به هدف خود نزدیکتر شوید.

تقویت گرامر زبان انگلیسی

اگر که گرامرتان در حد مطلوبی نیست، حتما باید برای تقویت گرامر زبان انگلیسی خود زمان اختصاص دهید. بسیارند زبان آموزانی که از گستره لغات انگلیسی بالایی برخوردارند ولی زمانی که مکالمه می کنند و یا متن رایتینگ می نویسند، اصول و نکات گرامری را به درستی رعایت نمی کنند. همین مسئله باعث می شود تا ممتحنین آزمون pte نیز این ضعف را دلیل مهمی برای کم کردن نمره شما بدانند.

تقویت دایره لغات زبان انگلیسی

برخورداری از دایره لغات گسترده و استفاده از لغات کاربردی و جدید در آزمون انگلیسی به این معناست که شما تمرین و تکرار فراوان داشته اید و برای یادگیری لغات جدید زمان کافی گذاشته اید. قطعا استفاده از لغات کاربردی و مقید در هر ۴ مهارت زبان انگلیسی می توانید به بالابردن نمره خود در آزمون pte کمک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های یادگیری سریع لغات انگلیسی

تقویت مهارتهای اصلی

تصوری که داوطلبان از آزمون اسپیکینگ دارند این است که هر چقدر که سریعتر صجبت کنند باعث می شد تا نمره بالاتری دریافت کنند. در صورتی که در این بخش از آزمون شما باید سریع و روان صحیت کتبد و از مکث های طولانی بپرهیزید. بنابراین اگر که حس می کنید برای داشتن تمرکز بیشتر روی تلفظ کلمات و استفاده از گرامر صحیح نیاز به پایین آوردن سرعت خود دارید حتما این کار را انجام دهید تا بتوانید از اشتباهات خود تا حد امکان جلوگیری کنید. به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شرکت در آزمون پی تی ای در مکان های پر سر و صدا با کمک یک میکروفون صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید .

برای تقویت مهارت لیسنینگ خود باید فایل های صوتی زیادی رو گوش بدید و تقویت این مهارت جز با تمرین و تکرار میسر نخواهد بود . شما همچنین میتوانید از فیلم و یا موزیک برای تقویت این مهارت استفاده کنید.

 

 

امیدواریم که این مقاله از بهکلام نیز مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید با بهره گیری از نکاتی که برای موفقیت در آزمون pte ذکر کردیم بتوانید در این آزمون به نمره مورد نظرتان دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *