اسامی در زبان انگلیسی

اسامی در زبان انگلیسی

یکی از مباحث گرامری مهم در آشنایی با اسامی در زبان انگلیسی است، شناخت این دسته از کلمات، تفاوت اسامی معرفه و نکره، نحوه جمع بستن آنها و تقشی است که در جملات می توانند داشته باشند باعث می شود تا اسامی را به درستی در جملات به کار ببریم و از نظر ساختاری و جملاتمان از نظر گرامری مشکلی نداشته باشند.

اسم ها در زبان انگلیسی

اسم به کلماتی می شود که برای نامیدن افراد، اشیاء و مکانها از آنها استفاده می کنیم.  اسامی در زبان انگلیسی نیز همانند زبان فارسی به شکل های گوناگونی دسته بندی می شوند. اسامی جمع و مفرد می توانند از نظر معرفه و نکره، قابل شمارش و یا غیرقابل شمارش بودن و نقشی که در جملات می پذیرند در دسته بندی های جداگانه ای قرار بگیرند. بخش هایی که در این مقاله بررسی می کنیم از این قرار هستند:

  • اسامی خاص و اسامی عام
  • اسامی جمع قابل شمارش
  • نقش اسامی در زبان انگلیسی

 

اسامی عام و خاص در زبان انگلیسی

اسم های خاص یا Proper nouns به اسامی ای گفته می شود که نام افراد، مکان ها، چیزها و … مشخصی را نشان می دهند این در حالی است که اسم های عام یا common nouns ها می توانند در مورد افراد، مکان ها، چیزها و … متفاوتی به کار روند.

نکته: در زبان انگلیسی نام اسامی خاص همیشه با حرف اول بزرگ یا capital نوشته می شود. اسامی عام تنها در صورتی که ابتدای جمله قرار بگیرند با حروف بزرگ نوشته می شوند.

اسم عام اسم خاص اسم عام اسم خاص
boy (پسر) James (جیمز) doctor (دکتر) Doctor Jefferson (دکتر جفرسون)
river (رودخانه) Mississippi River (رودخانه میسیسیپی) town (شهر) Rockledge (دکلج – نام یک شهر)
car (ماشین) Ford (فورد) candy bar (ابنبات) Baby Ruth (بچه روث)

اسامی قابل شمارش و غیرقابل شمارش

دسته بندی دیگری که برای اسامی در نظر گرفته می شود به قابل شمارش بودن آنها اشاره دارد. به اسامی ای که حالت جمع و مفرد دارند اسامی قابل شمارش می گویند.

اسامی مفرد قابل شمارش

قبل از یک اسم قابل شمارش مفرد می توانیم از حروف تعریف a / a / the استفاده کنیم.۳ نکته درباره استفاده از حرف تعریف a و an

  1. اگر که اسم با صدای صامت شروع شود، از a استفاده می کنیم و زمای که اسم قابل شمارش مفردی با صدای مصوت آغاز شود، از an  استفاده می کنیم.
  2. اگر اسمی با h صامت شروع شود (h ای که تلفظ نمی شود)، پیش از آن اسم از an استفاده می شود. اما اگر آن h تلفظ شود، باید از a استفاده کنیم.  an honor / an hour – a horse / a hat
  3. حرف u در بعضی کلمات دارای صدای صامت است (آن را مانند حرف y در کلمه yellow تلفظ می کنیم). وقتی u در ابتدای کلمه مانند y تلفظ شود، قبل از آن اسم از a استفاده می کنیم. a university  –  an umbrella

جمع بستن اسامی جمع قابل شمارش

برای تبدیل اسامی مفرد به جمع در زبان انگلیسی به انتهای کلمات s- یا es- اضافه کنیم. در جمع بستن کلمات نیز استثناعاتی وجود دارد. این اسامی بی قاعده هستن. در حدول زیر برخی از آنها را مشاهده می کنید.

mouse tooth foot woman man child person مفرد
mice teeth feet women men children people جمع

استفاده از حرف تعریف the

در صورتی که در جملات قبلتر در درباره کلمات جمع صحبت کرده باشیم و این کلمه برایمان شناخته شده باشد نیز میتوان از the استفاده کرد. اما باید به یاد داشته باشید که قبل از اسامی جمع از a و an استفاده نمیکنیم.

برای اشاره به دو نفر یا عده ای که نام فامیل یکسان دارند، می توانیم از the  به علاوه آن نام فامیل خاص به صورت جمع استفاده کنیم:  The Simpsons / The Collins / The Millers

نقش اسامی در زبان انگلیسی

۱٫ اسم ها در جایگاه فاعل

به جای فاعل یک جمله می توان از یک اسم (یا یک ضمیر) استفاده کرد. فاعل جمله ای که دارای فعل be است، به ما می گوید جمله درباره چه چیزی یا چه کسی است.

The books are red.
Sara and Sam are happy.

۲٫ اسم ها در جایگاه مفعول
اسم می تواند به جای مفعول یک جمله نیز بیاید. مفعول معمولا آن چیزی است که عمل فعل بر آن واقع می شود.

Please open the window.
Wash the dishes.

۳٫ اسم ها بعد از فعل be
اسم ها می توانند بعد از فعل be بیایند. اسمی که بعد از فعل be می آید، فاعل جمله را تعریف یا توصیف می کند.

The bank is a large building.
The Collins are managers.

۴٫ اسم ها بعد از حروف اضافه
اسم ها می توانند بعد از حروف اضافه نیز بکار روند. اسم هایی که بعد از حروف اضافه می آیند اغلب به مکان ها اشاره دارند.

The president is in town.
David is from Italy.
The store is near the park.
Ms. Jones is on the phone.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *