آمادگی آزمون PTE

آمادگی آزمون pte

آزمون PTE یکی از آزمون های بین المللی برای سنجش زبان انگلیسی است که روز به روز محبوبیت و اعتبار آن بیشتر می‌شود. زبان آموزان برای رسیدن به اهدافی همچون مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان (خصوصا کشور استرالیا) در این آزمون شرکت می کنند. اگر که شما نیز شما نیز قصد شرکت در این آزمون را دارید مطالعه توصیه هایی که برای کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون pte در نظر گرفته ایم می تواند برای شما مفید باشد.

میزان توانمندی های خود را در هر مهارت بسنجید.

انجام تعیین سطح زبان انگلیسی می توانید از میزان توانمندی‌ها (گرامر، املا، واژگان، تلفظ) و مهارت‌های خود (صحبت کردن، نوشتن، خواندن و شنیدن) آگاه شوید. به یاد داشته باشید امتیاز کلی شما بر اساس عملکرد شما در تمام توانمندی‌ها و مهارت‌ها ارزیابی می‌شود، به همین دلیل حتما باید برای قسمت‌هایی که نیاز به مطالعه بیشتری دارند، برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید مهارت‌‌های خود را برای آمادگی آزمون PTE تا سطح مطلوب افزایش دهید.

تلفن تماس برای رزرو مشاوره رایگان با اساتید تدریس خصوصی PTE در موسسه آموزش زبان بهکلام

کلاس خصوصی پی تی ای

ساختار آزمون PTE را بشناسید

داشتن درک صحیح از فرمت آزمون و انواع سوالاتی که در آن مطرح می شود برای دستیابی به نتیجه بهتر ضروری است. قسمت‌های مختلف آزمون به این صورت است: صحبت کردن و نوشتن | ۲٫ شنیدن | ۳٫ خواندن.

با پاسخ دادن به سوالات زیر می توانید با نوع آزمون PTE آشنا شوید:

طول و زمان:‌ هر بخش از آزمون PTE چقدر زمان دارد؟ هر سوال چقدر زمان دارد؟

تعداد: چند قسمت در آزمون وجود دارد و هر قسمت شامل چند سوال است؟

طرح بندی: هر سوال چگونه بر روی صفحه نمایش ارائه میشود؟

دستورالعمل: برای هر نوع سوال چه کاری باید انجام دهیم؟ پاسخ سوالات چگونه باید ثبت شوند؟

انواع سوالات: نوع سوالات چگونه است؟ چه مهارت‌هایی در هر سوال ارزیابی می‌شود؟

روز آزمون PTE

نحوه نمره دهی آزمون PTE را بدانید

تمامی پاسخ های در آزمون PTE کاملا به صورت کامپیوتری تصحیح می شوند. نمرات برخی سوالات صرفا بنابر درست یا غلط بودن پاسخ آن داده می‌‌شود. در حالی که بعضی سوالات از سه جنبه درستی، جنبه‌های نگارشی سوال و کیفیت و مهارت‌های پاسخ‌دهی بررسی می‌شوند.

جنبه‌های نگارشی اشاره به این دارد که مثلا آیا بیش از حد از یک کلمه در پاسخ‌دهی به برخی سوالات استفاده کرده‌اید یا از کلمات و واژگان هم معنی نیز بهره برده‌اید؟

مهارت‌های پاسخ‌دهی به این اشاره دارد که آیا در مکالمه روان و سلیس صحبت می‌کنید و تلفظ صحیحی دارید یا نه. نمرات در سنجش توانایی‌ها بر اساس عملکرد آن دسته از سوالاتی که این مهارت‌ها را به طور خاص ارزیابی می‌کنند، داده می‌شود. سوالاتی که به صورت یکپارچه و ارتباط مهارت‌ها طراحی شده‌اند، مثل:‌ سوالاتی برای خواندن و نوشتن باهم یا سوالاتی برای گوش دادن و صحبت کردن توأم.

کارنامه شما از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  1. اطلاعات شخصی و عکس
  2. نمره کلی شما از امتحان
  3. تجزیه و تحلیل دقیق عملکردتان

مره کلی نشان دهنده توانایی زبان انگلیسی شماست. نمره‌دهی نیز بر اساس ارزیابی همه‌ی عملکردهای شما صورت می‌گیرد. محدوده کلی نمرات بین ۱۰ تا ۹۰ است. مهارت‌های ارتباطی شما مثل شنیدن،‌ خواندن، صحبت کردن و نوشتن،‌ با هم یا به صورت تک تک ارزیابی می شوند، محدوده نمره‌دهی برای هر مهارت نیز بین ۱۰ تا ۹۰ است. نمره‌دهی توانمندی‌ها (که شامل گرامر،‌ روانی و سلیس بودن،‌ تلفظ، املا، کلمات و واژگان می‌باشد) نیز بین ۱۰ تا ۹۰ است.

منابع آمادگی آزمون PTE را آماده کنید

از منابع کامل و جامع استفاده کنید تا به نتیجه برسید. همه ما به شیوه‌های مختلفی یاد می‌گیریم و می‌آموزیم، ولی همه برای یادگیری نیاز به یک کتاب یا منبعی برای کسب اطلاعات داریم. از آنجا که آزمون PTE یک آزمون جدید می‌باشد، به همین جهت منابع و کتابهای آن بسیار محدود است. یکی از منابع بسیار عالی و مفید برای آمادگی آزمون PTE کتابهای PTE Expert هستند که برای موسسه Pearson و تالیف شده در کشور استرالیا می باشند. Expert ها در دو سطح B1  و B2 تدوین شده‌اند و ساختاری هدفمند برای آماده شدن در امتحانات PTE را دارند. همچنین به زبان آموزان کمک می کنند تا آگاهی زبان خود را افزایش دهند در حالی که فرمت و الگوی آزمون PTE را به درستی درک می کنند.

خیلی تمرین کنید

هر روز حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه زبان انگلیسی‌‌تان را تقویت کنید. به گرو‌ه‌های انگلیسی بپیوندید تا مهارت صحبت کردن و گوش دادن‌تان را بهبود ببخشید. از هر فرصتی برای نوشتن به زبان انگلیسی استفاده کنید، برای مثال نوشتن ایمیل یا یادداشت‌های روزانه. به طور گسترده از منابع انگلیسی مثل روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌‌ها، فیلم و موسیقی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

برای تمرین بیشتر و آشنایی با فرمت، زمانبندی و نوع آزمون PTE شرکت در آزمون‌های ماک را فراموش نکنید. این آزمونها در ارزیابی و سنجش شما نقش بسزایی خواهند داشت.

آمادگی آزمون PTE

راهنمایی‌های عمومی برای آزمون

  • حتما تمام مدارک و مستندات را همانطور که از شما خواسته شده در زمان آزمون همراه خود داشته باشید.
  • دقیق برنامه ریزی کنید تا حاضر شدن در جلسه آزمون زمان کافی داشته باشید.
  • تمام دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.
  • از نشانه گذاری‌های درست برای نوشتن استفاده کنید: حروف بزرگ، کاما، نقطه و …
  • به سوال با دقت و در همان موضوع خواسته شده پاسخ دهید.
  • به سرعت پاسخ دهید و در مکالمات و صحبت کردن زمان را هدر ندهید.
  • مدیریت زمان را تمرین کنید تا برای جوابگویی به سوالات برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید.

اشتباهات رایج در آزمون PTE

ما اغلب زبان‌آموزانی را می‌بینیم که در آزمون PTE اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که بر روی امتیاز آنها تاثیر بسزایی می‌گذارد. گاهی اوقات این اشتباهات به صورت عمدی نیست و می‌تواند مانع از بروز آن شوند. ما در زبان اول بر این باوریم که با همراهی و کمک به شرکت‌کنندگان در آزمون PTE می‌توانیم از بروز این اشتباهات جلوگیری کنیم. در ادامه سه اشتباه رایج و راه حل هایی برای جلوگیری از آن را با‌هم مرور می‌کنیم:

همه چیز درباره آزمون PTE

  1. وقتی ضبط صدا را شروع کردید آن را متوقف نکنید:

اگر ۳ ثانیه پس از شروع ضبط صدا، توقف داشته باشید،‌ در حقیقت از نظر سامانه، پاسخ‌دهی متوقف و تمام شده است. در این صورت نمره صفر یا خیلی پایینی دریافت خواهید کرد. ما اغلب شرکت‌کنندگانی را دیده‌ایم که نفس عمیقی می‌کشند و سپس پاسخ‌دهی به سوالات را آغاز می‌کنند،‌ این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شما نمره پایینی در این بخش دریافت کنید. زیرا ضبط کننده صدا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که اگر در ۳ ثانیه اول صدایی دریافت نکند،‌ضبط را متوقف خواهد کرد.

  1. برای خلاصه کردن بخش نوشتاری فقط یک جمله بنویسید:

خلاصه کردن متن از جملات متعددی استفاده نکنید. باید بدانید این امر به شدت بر نمره شما تاثیر منفی می‌گذارد. همیشه سعی کنید یک جمله بنویسید و در صورت لزوم از کلمات ربط استفاده کنید.

  1. در خلاصه بخش لیسنینگ جملات متعددی را بنویسید:

در اکثر مواقع داوطلبان قوانین بخش خلاصه نویسی در لیسنینگ و رایتینگ را اشتباه می‌کنند. در حالیکه در بخش نوشتن توصیه می‌شود که از جملات چندگانه استفاده نکنید، در بخش گوش دادن بهتر است از جملات متعدد استفاده کنید تا بتوانید کلمات گفتاری را به شیوه‌ی بهتری بیان کنید

همانطور که گفتیم برای کسب نتیجه بهتر در آزمون PTE باید تمام قسمت‌ها و ساختار امتحان، نوع و سیستم نمره‌دهی و منابع آزمون را به خوبی بشناسید. در امتحان ماک PTE شرکت کنید و سطح خود را ارزیابی کنید. سپس در جهت بهبود مهارت‌های ضعیف گام بردارید. با استفاده از این موارد می‌توانید نمره خود را بهبود ببخشید،‌ اما هرگز فراموش نکنید برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید به تمرین ادامه دهید. بهترین راه برای آماده شدن برای امتحان PTE، پیوستن به یک کلاس و شرکت در دوره‌های زمان بندی شده و تخصصی آمادگی آزمون PTE است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *