محاسبه نمره آیلتس

نمره آزمون آیلتس

آشنایی با نحوه محاسبه نمره آزمون آیلتس و جدول نمره بندی این آزمون در هر یک از مهارتهای لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ نیاز بسیاری از داوطلبانی است که برای بار اول می خواهند در این آزمون شرکت کنند. در کنار تقویت هر یک از مهارتهایی که در آزمون آیلتس مورد سنجش قرار می گیرد، استفاده از تجربیات اساتید برتر زبان انگلیسی که سالها تجربه تدریس آیلتس را در رزومه کاری خود دارند و کسب اطلاعات لازم در مورد نحوه طراحی سوالات، برگزاری آزمون و تصحیح سوالات به زبان آموزان و داوطلبان کمک می کند تا با آگاهی و تسلط بیشتری در جلسه امتحان حاضر شوند.

در ادامه این مقاله به توضیح جزئیات کاملی درباره نحوه نمره دهی آزمون آیلتس در هر یک از ۴ مهارت اصلی و نحوه محاسبه نمره نهایی این آزمون می پردازیم. اگر که شما نیز قصد شرکت در هر یک از انواع آزمون آیلتس آکادمیک، جنرال و یا لایف اسکیلز را دارید این مطالب برای شما مفید خواهد بود.

نمره دهی آیلتس در بخش Speaking

برای نمره دهی به مهارت اسپیکینگ آیلتس تمرکز ممتحن آزمون به سلیس و روان صحبت کردن شما، دامنه لغاتی که در صحبتهایتان از آن استفاده می کنید، استفاده صحیح از نکات گرامری و تلفظ صحیح کلمات است. مدت زمانی که برای این بخش از آزمون در نظر گرفته شده است ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است.

اسپیکینگ آزمون آیلتس

 

مقالات مرتبط:

نمره دهی آیلتس در بخش Writing

این بخش نیز در دو نوع جنرال و آکادمیک دارای تفاوت هایی است اما در کل نحوه تصحیح کردن و نمره دهی به صورت زیر محاسبه می شود:

در بخش رایتینگ آیلتس برای دو آزمون جنرال و آکادمیک تفاوت هایی وجود دارد اما به طور کلی مصحح برای نمره دهی رایتینگ میزان توانایی شما در ارتباط دهی صحیح بین نوشته و موضوع مطرح شده، انسجام و هم بستگی کلی در متن، دامنه لغات علی الخصوص استفاده از لغات پیشرفته مرتبط با محتوا، استفاده از گرامر های سطح بالا و دقت در نوشتن جملات درست گرامری را برای تصحیح این بخش از آزمون مورد اهمیت قرار می دهد.

مقاله مرتبط: ساختار رایتینگ آزمون آیلتس به چه صورت است؟

 

رایتینگ آزمون آیلتس

نمره آیلتس مهارت Reading و Listening

نمره آیلتس :‌ بخش Reading و Listening آیلتس، هر یک ۴۰ سوال دارند. علاوه بر اینکه هر ۴۰ سوال بر اساس نمره خام، یک نمره دارند. (نمره خام شما بر اساس تعداد سوالاتی که به آن پاسخ درست داده‌اید خواهد بود.) اما باید بدانید که درصد سوالاتی که به آن پاسخ صحیح داده‌اید، مانند نمره‌ای که از آن بخش می‌گیرید نیست. به عنوان مثال اگر در بخش Listening به ۱۶ سوال از ۴۰ سوال پاسخ صحیح دهید، ۴۰ درصد پاسخ‌های شما درست است. گرچه نمره فاینال از ۵ تا ۹ می‌شود.

 

همچنین تبدیل نمره‌ی خام به نمره‌ی کلی برای مهارت Reading در دو آزمون جنرال و آکادمیک با هم متفاوت است. به عنوان مثال اگر نمره آیلتس از بخش ریدینگ آکادمیک ۳۰ از ۴۰ باشد، نمره کلی شما در این بخش ۷ خواهد بود در صورتی‌که اگر در آزمون جنرال نمره شما ۳۰ از ۴۰ شود، نمره کلی شما ۶ خواهد بود.

ریدینگ آزمون آیلتس

 

بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک ترنسکرایب کردن برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی

محاسبه نمره Listening آیلتس (آکادمیک و جنرال) به این صورت است:

 

چگونگی محاسبه نمره Reading آیلتس آکادمیک و جنرال:

نمره ریدینگ آیلتس

محاسبه‌گر نمره آیلتس

سایت های زیادی به صورت آنلاین با ارائه محاسبه گر نمره آیلتس و دریافت تعداد پاسخ های صحیح شما در هر یک از مهارت های این آزمون، به صورت آنلاین نمره نهایی شما را محاسبه می کنند. از جمله بهترین آنها می‌توان به سایتهای زیر اشاره کرد

 

محاسبه نمره نهایی آیلتس یا Overall Band Score چگونه است؟

در کارنامه آیلتس نهایی آزمون آیلتس برای هر مهارت اصلی آزمون یک نمره ارائه می شود. این نمرات با هم جمع شده و میانگین آن‌ها محاسبه می شود و معدل یا band score به دست می آید که اگر عدد رندی نبود آن را تا نیم نمره، رُند می‌کنند. برای مثال زبان‌آموز در امتحان آیلتس، می‌تواند نمره میانگین ۶ یا ۶٫۵ بگیرد و اگر نمره او مابین این نمرات بود، سیستم آن را به بالا رند می کند. به صورتی که اگر نمره فرد به نمره بالا نزدیکتر بود نمره افزایش می یابد مثلا اگر میانگین نمرات زبان‌آموز ۶٫۸۷۵ شود در کارنامه، ۷ درج می‌شود و اگر به عدد پایین نزدیک تر بود نمره به سمت پایین رند می شود مثلا اگر نمره فرد ۶٫۶۵ باشد در کارنامه ۶٫۵ درج می‌شود.

در جدول زیر دو مثال از محاسبه و طریقه گرد کردن نمره آیلتس را مشاهده میکنید:

نمونه نمره آیلتس

 

بیشتر بخوانید: نحوه اعتراض به نمره آزمون آیلتس

امیدواریم که این مقاله نیز مورد توجه شما قرار بگیرد. چنانچه قصد تعیین سطح و دریافت مشاوره رایگان جهت شرکت در کلاس خصوصی آیلتس را داشته باشید می توانید از طریق شماره زیر با ما در موسسه آموزشی بهکلام در تماس باشید.

کلاس خصوصی پی تی ای

 

بخش listening و reading شامل چند سوال میشود؟

هر کدام ۴۰ سوال

معدل band scor چگونه محاسبه میشود؟

برای هر مهارت اصلی آزمون یک نمره ارائه می شود. این نمرات با هم جمع شده و میانگین آن‌ها محاسبه می شود و معدل یا band score به دست می آید

مدت زمان بخش اسپیکینگ چقدر است؟

۱۱ تا ۱۴ دقیقه

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *