بالا بردن سرعت ریدینگ

بالا بردن سرعت ریدینگ

بالا بردن سرعت ریدینگ

خواندن یکی از چهار مهارت اصلی زبان آموزی است. خواندن و شنیدن دو ورودی اصلی سیستم یادگیری زبان هستند، به همین دلیل با تقویت خواندن دیگر مهارت‌های زبان نیز بهبود پیدا می کنند. با اینکه خواندن متن های انگلیسی کار دشواری نیست، بسیاری از زبان آموزان در این مهارت ضعیف هستند یا از انجام آن می ترسند.

  • برای پیشرفت در خواندن بهترین راه خواندن، خواندن و خواندن بیشتر است. باید اشتیاق خود را برای خواندن افزایش دهید و آن را به یکی از عادت های روزانه خود تبدیل کنید.

 

  • لازم نیست معنی همه کلمه ها و عبارت ها را بدانید تا بتوانید پیام اصلی متن را درک کنید. اگر زبان‌آموزی در سطح ابتدایی یا متوسط هستید، قطعا در متن به کلمه ها و عبارت هایی برمی‌خورید که تاکنون ندیده‌اید و معنی آن ها را نمی دانید. نباید به محض برخورد با کلمه‌ای ناآشنا خواندن را متوقف کنید و آن کلمه را در فرهنگ لغت جست و جو کنید. بلکه توصیه می‌شود تلاش کنید معنی آن را به کمک سایر واژه ها، جمله ها و یا حتی پاراگراف‌های قبل یا بعد از آن حدس بزنید.

 

  • هر چه کلمه و اصلاحات بیشتری بدانید، بهتر و سریع‌تر می‌توانید بخوانید و سرعت ریدینگ شما افزایش می یابد. بنابراین باید دامنه لغات خود را گسترش دهید. برای این کار می توانید هنگام خواندن متن از دیکشنری استفاده کنید یا با استفاده از کتاب های کمک آموزشی دامنه لغات خود را  بالا ببرید.

 

  • در مراحل اولیه خواندن می‌توانید از انگشت خود یا یک مداد برای دنبال کردن خطوط استفاده کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشید. با توجه به حجم وسیع اطلاعات ارائه‌شده در یک متن لازم است سرعت خواندن خود را افزایش دهید. این امر «خواندن سرعتی» نامیده می‌شود. با تمرین زیاد می توانید سرعت خواندن خود را افزایش دهید.

 

  • اگر می خواهید سرعت خواندن خود را بالا ببرید ، یک راه اینست که متن را با صدای بلند نخوانید این کار ( کلمه به کلمه خواندن متن) سرعت شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر می خواهید مهارت خواندن خود را برای آزمون های زبان بهبود ببخشید، بهتر است روی سرعت خواندن سرمایه گذاری کنید.

 

  • روشی دیگر برای خواندن سرعتی “scanning” است. هنگامی که متنی را اسکن می‌کنید باید اطلاعات خاص را به شکل کلمه، عبارت و غیره در آن پیدا کنید. به محض یافتن اطلاعات مورد نظر خود، از ادامه خواندن دست بکشید. این شیوه بهترین روش برای پاسخ دادن به سوالات ریدینگ در کنکور و دیگر آزمون ها است. به همین دلیل در پاسخ دادن به سوال های متن در کنکور، ابتدا باید سوال ها را بخوانید و سپس به سراغ متن بروید. این گونه دقیق می دانید که چه چیزی را باید جست و جو کنید.

 

سعی کنید پاراگرافها را به صورت کلمه به کلمه نخوانید و کلمات را در گروه بکلمات سه و پنج تایی بخوانید. این مساله در ابتدا ممکن است برای شما سخت باشد، اما با تمرین زیاد برای شما کاملا عادی می شود و تغییری شگرف در سرعت ریدینگ آیلتس شما پدیدار می شود. سعی کنید هرروز ۱۰ تا ۳۰ دقیقه از وقت خود را به تمرین با این متد اختصاص دهید. چشمان خود را بروی یک کلمه قرار ندهید، به جای آن سعی کنید کل کلمات را که در یک گروه قرار دارند ببینید. اگر معنی یک کلمه از کلمات گروه را متوجه نشدید، برروی آن کلمه توقف نکنید و سعی کنید معنی آن کلمه را در گروه حدس بزنید. مطمئن باشید با این تمرین سرعت خواندن شما به شکل چشمگیری افزایش می یابد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *