آموزش ضمایر فاعلی به انگلیسی

آموزش ضمایر شخصی به انگلیسی

ضمیر شخصی به کلمه ای گفته میشود که بعنوان جلوگیری از تکرار زیاد اسم در جملات، جایگزین آن می شود و به کوتاهی جملات کمک می کند. در ادامه این مطلب شما را انواع ضمایر شخصی به انگلیسی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

انواع ضمایر شخصی

ضمایر شخصی به طور کلی به دو دسته ضمایر فاعلی (ضمیری که جایگزین فاعل میشود) و ضمایر مفعولی (ضمیری که جایگزین مفعول میشود) تقسیم بندی می گردند.

۱- ضمیر شخصی فاعلی (subject pronoun)

ضمیری است که جایگزین فاعل جمله می‌شود. این ضمایر در فارسی به (من، تو، او، ما، شما، آنها) ضمایر فاعلی گفته میشود.

” I ” like your shoes.

“من” کفشهای شما را دوست دارم.

” He ” is my classmate.

“او” همکلاسی من است.

شما می‌توانید ضمایر فاعلی را در جدول زیر مشاهده کنید:

ضمایر فاعلی به انگلیسی

نکات ضمایر فاعلی

۱٫ در زبان انگلیسی تفاوتی بر خلاف زبان فارسی بین ضمیر “تو” و “شما” وجود ندارد و برای هر دو از ضمیر “you” استفاده می‌کنند.
۲٫ ضمیر سوم شخص مفرد در انگلیسی سه حالت مختلف دارد. He ضمیر شخصی مفرد مذکر، she ضمیر سوم شخص مفرد مونث و it ضمیر سوم شخص مفرد غیر انسان است. مونث و مذکر بودن اسامی در انگلیسی به جنسیت طبیعی‌شان بستگی دارد.
ضمیر it برای اشاره به حیوانات استفاده می‌شود. البته گاهی هم از ضمایر he و she برای حیوانات نیز استفاده می‌کنیم. اگر از جنسیت اسم مطمئن نیستیم از ضمیر سوم شخص جمع (they) استفاده می‌کنیم.

You could go to a doctor . They might help you .

تو می‌توانی به دکتر بروی. او به تو کمک می‌کند.

چون جنسیت واژه “دکتر” مشخص نیست از they استفاده شد.

ضمایر مفعولی به انگلیسی

۲- ضمایر شخصی مفعولی (object pronounce)

این ضمایر جایگزین مفعول جمله می‌شوند. بر خلاف ضمایر فاعلی، در زبان فارسی معادل دقیقی برای ضمایر مفولی وجود ندارد و ما ضمیر مفعولی را با ترکیب حروف اضافه (معمولا “را” و “به”) با ضمیر می‌سازیم (به من، برای او …). این ضمیر دو کاربرد دارد:

Can you help ” me ” please?

می‌توانی “به من” کمک کنی؟

I saw ” him ” in town today.

من امروز “او را” در شهر دیدم.

کاربرد دیگر ضمایر شخصی مفعولی هنگامی است که در عبارت‌های حرف اضافه‌ای که نقش متمم دارند بعد از حروف اضافه قرار میگیرند:

I’ll speak ” to them “.

من “با آنها” صحبت خواهم کرد.

Give it ” to her “.

آن را “به او” بده.

ضمایر فاعلی و مفعولی به انگلیسی

نکات مهم درباره ضمایر شخصی در انگلیسی

۱- زمانی که از جنسیت سوم شخص اطلاعی نداریم؛ مانند زمانی که در یک فیلم کارآگاهی زمانی که نمی دانند مجرم مرد است یا زن و می خواهند به آن اشاره کنند، ضمیر را به صورت “he or she” (آن مرد یا آن زن) استفاده می کنیم. در برخی موارد هم کلا از ضمیر مذکر یعنی “He” استفاده می شود. در مواردی محدود تر هم از ضمیر جمع یعنی “they” استفاده می کنیم. البته در طول زمان با این موضوع دقیقا اشنا خواهید شد. فعلا نگران این موضوع نباشید.۲- در مورد حیوانات مونث و مذکر نیز اگر بخواهیم به یک حیوان اشاره بکنیم؛ از ضمیر “it” استفاده می کنیک؛ اما در صورتی که بخواهنیم خصوصیات انسانی را به آن حیوان نسبت دهیم (مانند حیوانات در کارتون ها) از ضمیر با جنسیت (he یا she) استفاده می کنیم.

۳- گاهی ضمیر it برای افراد هم استفاده می شود. به این صورت که تا حدی مثل استفاده از ضمیر “این” برای اشاره به یک فرد است و نشان دهنده کم دانستن ارزش های انسانی آن فرد است.

 

سایر مقالات گرامر وبسایت بهکلام:

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *