آزمون آیلتس UKVI

آزمون آیلتس UKVI

همانطور که از نام این آزمون مشخص است، UKVI نوعی از آزمون آیلتس است که صرفا برای متقاضیان مهاجرت یا تحصیل در کشور انگلستان در نظر گرفته شده است. آزمون UKVI در واقع مخفف United Kingdom Visas and Immigration است و برای مهاجرت به انگلستان و زندگی در این کشور تنها آزمون قابل قبول به شمار می آید. مدرکی که داوطلبان پس از قبولی در آزمون آیلتس UKVI دریافت می کنند به عنوان تاییدیه ای برای اثبات میزان توانایی آنها در زبان انگلیسی محسوب می شود. این آزمون بسیار شبیه به آیلتس جنرال است و تفاوت آن در محل برگزاری آزمون است که باید حتما مورد تایید اداره مهاجرت انگلستان باشد.

آزمون آیلتس UKVI

در این آزمون هر چهار مهارت نوشتن (Writing)، خواندن (Reading)، شنیدن (Listening) و مکالمه (Speaking) را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آیلتس UKVI به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. تفاوتی در نوع سوالات و ساختار این دو سبک برگزاری وحود نداردو در هر دوی آنها، سه مهارت Writing، Listening و Reading در یک روز مورد سنجش قرار می‌گیرند و روز برگزاری Speaking از طرف مرکز برگزاری آزمون به داوطلب اعلام می‌شود.

نحوه‌ ثبت نام آزمون IELTS UKVI

ثبت نام در آزمون آیلتس UKVI مشابه ثبت نام آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است. تنها تفاوت آن با دو آزمون رایج دیگر به محل برگزاری آزمون مربوط می شود. به این صورت که تنها امکان ثبت‌نام در موسسات مورد تایید اداره مهاجرت انگلستان وجود دارد. در حال حاضر موسسه ایرسافام موردتایید دولت انگلستان و مجری آزمون آیلتس UKVI در ایران است. پس از ثبت نام اینترنتی در آزمون، زمان آزمون شفاهی آن ۱۲ روز قبل از آزمون برای شما پیامک می‌شود.

ielts registration

نحوه برگزاری آزمون IELTS UKVI

در گذشته داوطلبین برای شرکت در آزمون آیلتس مجبور بودند که به کشورهای دیگر مراجعه کنند. اما خوشبختانه در سالهای اخیر با توجه به شروع مجدد فعالیت کنسول‌گری انگلستان در ایران، برگزاری این آزمون در ایران دوباره از سر گرفته شده است. کل آزمون UKVI تحت نظارت دوربین و طی دو روز انجام می‌شود. یک روز سه مهارت Writing، Listening و Reading مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در روز دیگر، داوطلب رو در روی یک ممتحن آزمون Speaking انجام می‌شود. ولی برخی مواقع کل امتحان در یک روز انجام می‌شود.

نمره موردنیاز آزمون آیلتس UKVI برای انواع ویزا

برای دریافت انواع مختلف ویزا نمره‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که به این صورت هستند:

  • ویزای جنرال Tier 1: ویزای Tier 1 ویزای عمومی است و در سطح C1 است و حداقل نمره‌ی قابل قبول برای آن ۷ است.
  • ویزای استعدادهای خاص Tier 1: ویزای Tier 1 Exceptional talent برای استعدادهای خاص صادر می‌شود و دارای سطح B1 است و نمره‌ی ۴ آزمون آیلتس UKVI را نیاز دارد.
  • ویزای کارآفرینی Tier 1: ویزای Tier 1 Entrepreneur برای افرادی است که قصد کارآفرینی دارند و با سطح B1 نیاز به نمره‌ی ۴ آزمون IELTS UKVI دارد.
  • ویزای عمومی Tier 2: ویزای Tier 2 General نیز از نوع عمومی و دارای سطح A1 است و نیاز به نمره‌ی ۴ دارد.
  • ویزای ورزشکاری Tier 2: ویزای Tier 2 Sportsperson Visa نیز برای ورزشکاران است و دارای سطح A1 است که نیاز به نمره‌ی ۴ دارد.
  • ویزای دانش آموزی Tier 4: ویزای Tier 4 student visa برای دانش‌آموزان قبل از دانشگاه است و با سطح B1 نمره‌ی قبولی در آن ۴ است.
  • ویزای خانواده یک فرد مقیم: ویزای Family of a settled pe
  • rson برای کسانی که نمره‌ی آزمون IELTS UKVI را اخذ کرده‌اند، است و نیاز است تا خانواده‌ی آن‌ها IELTS Life Skill را در سطح A1 کسب کنند.

آیلتس UKVI

در بخش بالا حداقل نمره لازم برای اخذ ویزای مربوطه را به شما اعلام کردیم. شما به عنوان داوطلب آزمون آیلتس باید در هر چهار مهارت حداقل نمره‌ی موردنیاز را کسب کنند. قطعا برای کسب کارنامه ای موفقتر بهتر است تا نمرات بالاتری را کسب کنید.

شما می‌توانید ۵ کارنامه‌ی آزمون آیلتس UKVI را بدون پرداخت هزینه‌ای به سازمان‌های مورد نظرتان ارسال کنید. تنها یک کارنامه به صورت کپی به شما داده می‌شود و امکان کارنامه‌ی المثنی وجود ندارد.

نحوه اعتراض به نمره آزمون آیلتس UKVI

در صورتی که به نمره‌ی یک یا دو مهارت از آزمون اعتراض داشته باشید، می توانید نسبت به درخواست تصحیح مجدد آن مهارت درخواست خود را ارسال نمایید. آزمون توسط British Council دوباره بررسی می‌شود و حداکثر تا ۲۱ روز پس از اعلام درخواست هزینه درخواست تجدید نظر معادل ۱۰۰ پوند است و تنها تا ۶ هفته پس از برگزاری امتحان قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: نحوه اعتراض به نمره آزمون آیلتس

استفاده از منابع آزمون آیلتس، شرکت در آزمون های آزمایشی (ماک آیلتس) و بهره مندی از تحربیات اساتید برتر آیلتس به شما کمک می کند تا با آمادگی کافی در این آزمون شرکت کنید و به نمره دلخواهتان دست یابید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *