اعتبار مدرک آیلتس

اعتبار مدرک آیلتس ، تافل و pte

آزمون آیلتس و تافل دو آزمون بین المللی و بسیار معتبر برای سنجش زبان انگلیسی هستند و سالهاست در اکثر کشورها برگزار می شود. از آنجایی که این دو آزمون به صورت کاملا استاندارد و مطابق با قوانین طراحی و برگزار می شوند، نمره دریافتی داوطلبان جهت پذیرش در دانشگاه های تراز اول دنیا، مهاجرت و ارتقاء شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که هر کشور نمره خاصی از آیلتس و تافل را برای مهاحرت و یا تحصیل تعیین می کند. به همین جهت نیاز است تا نسبت به روشهای آمادگی شرکت در آزمون، آشنایی با روند و مدت اعتبار مدرک آیلتس و تافل اطلاعات کافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مدرک آزمون آیلتس برای کار و تحصیل

مدرک آیلتس چند سال اعتبار دارد؟

اعتبار مدرک آیلتس تا دو سال است. اگر قصد دارید آن را به موسسات و دانشگاه های خارج از کشور بفرستید باید طی مدت زمان دو ساله که از دریافت کارنامه آیلتس شروع و تا زمان انقضای آن نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایید. اگر چه که مدت اعتبار مدرک آیلتس تا دو سال اعلام شده است، اما این مدت زمان صرفا برای ارائه آن به سازمانها و نهاد های رسمی است. به این معنا که این مدرک به طور کلی نشان دهنده سطح زبان انگلیسی شماست و  همچنان برای ارائه به دوستانتان و یا کسانی که به صورت رسمی آن را از شما نمی خواهند ارزشمند است اما می توانید دیگر آن را به جای رسمی ارائه دهید.

علت در نظر گرفتن این بازه دو ساله برای مدرک آیلتس این است که سازمان های برگزار کننده این آزمون British Council , IDP Australia , Cambridge university معتقدند که ممکن است فردی که دارای مدرک آیلتس است بعد از این دو سال دچار فراموشی شود و از آنجایی که ماهیت زبان انگلیسی فرار است، زبان آموز باید برای اثبات سطح اطلاعات خود مجددا در آزمون شرکت کند.

کلاس خصوصی آیلتس

از نظر اعتبار بین المللی آزمون آیلتس نیز باید بدانید که این آزمون در بسیاری از کشور های جهان مورد قبول است و تمامی دانشگاه ها بدون هیچ قید و شرطی آن را قبول می کنند. کشور هایی هچون آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و .. دیگر کشور های انگلیسی زبان آن را از شما قبول می کنند. تنها محدودیتی که وجود دارد این است که دانشگاه های برتر جهان برای پذیرش دانشجو، نمرات خاصی از مدرک آیلتس را تعیین کرده اند و طبق آن دانشجو جذب می کنند.

مدرک تافل چند سال اعتبار دارد؟

با وجود اینکه استقبال از مدرک آیلتس بیشتر از مدرک تافل است، اما با این حال همچنان مدرک آزمون تافل از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از کشور ها از آزمون تافل را معیاری برای پذیرش در نظر میگیرند. آزمون تافل دو سال اعتبار دارد.

آمادگی آزمون تافل

جالب است بدانید که دانشگاه های آمریکا از آزمون تافل بیشتر از آزمون آیلتس استقبال می کنند و اعتبار مدرک تافل در کشور آمریکا از آیلتس بیشتر است. البته برگزار کنندگان آیلتس سعی کرده اند که دانشگاه های بیشتری را در آمریکا راضی کنند که آزمون آیلتس را هم قبول کنند اما همچنان اعتبار مدرک تافل اینترنتی در آمریکا بیشتر از آیلتس است.

بیشتر بخوانید: مزایای داشتن مدرک تافل زبان انگلیسی

با اینکه آیتلس نسبت به تافل موفقیت و پذیرش جهانی بیشتری دارد ، اما همچنان اعتبار مدرک تافل بسیار زیاد است و بسیاری از کشور ها از آزمون تافل برای معیار استفاده می کنند. مدت اعتبار مدرک تافل همانند مدرک آیلتس ۲ سال است. به طور سنتی دانشگاه های آمریکا از آزمون تافل بیشتر از آزمون آیلتس استقبال می کنند و به همین دلیل اعتبار مدرک تافل در کشور آمریکا بیشتر از آیلتس است. اگر چه برگزار کنندگان آیلتس سعی کرده اند که دانشگاه های بیشتری را در آمریکا راضی کنند که آزمون آیلتس را هم قبول کنند اما همچنان اعتبار مدرک تافل اینترنتی در آمریکا بیشتر از آیلتس است.

مدرک آزمون PTE چند سال اعتبار دارد؟

بسیاری از کشورهای دنیا مدرک آزمون PTE را برای ادامه تحصیل به اندازه دو آزمون تافل و آیلتس قبول ندارند و تنها بعضی از دانشگاه ها در دنیا ممکن است برای بعضی از رشته ها و یا مقاطع تحصیلی خاص این مدرک را قبول کنند.به همیل علت توصیه می کنیم که قبل از اقدام به شرکت در دوره های آمادگی آزمون pte حتما نسبت به اینکه دانشگاه مورد نظر مدرک PTE را میپذیرد اطمینان پیدا کنید.

مدرک pte برای مهاجرت ه استرالیا

با وجود اینکه مدرک pte در دانشگاه های محدودی مورد قبول است این آزمون از محبوبیت بالایی در میان زبان آموزان برخوردار است. علت این محبوبیت را می توان ساده تر بودن آن نسبت به آزمون آیلتس و آزمون تافل دانست. از نظر اعتبار مدرک، pte نیز دو سال اعتبار دارد. اداره مهاجرت استرالیا آزمون PTE را برای مهاجرت به جای آزمون آیلتس هم قبول می کند و دیده شده است که برخی سوالات در این آزمون نیز تکرار می شود و به طبع نمره گرفتن از این آزمون نسبت به آیلتس و تافل ساده تر خواهد بود.

همانطور که در این مقاله خواندید هر سه آزمونی که بررسی کردیم برای ارائه به مراکز رسمی و دانشگاه ها تا دو سال اعتبار دارند. شما عزیزان با توجه به هدفی که دارید و کشور و دانشگاه مورد نظرتان انتخاب میکنید که در کدام آزمون شرکت کنید و به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *