قوانین آزمون آیلتس

با قوانین آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید.

سالانه عده بسیاری از زبان آموزان جهت مهاجرت، تحصیل و ارتفاء شغلی در آزمون آیلتس که به عنوان مطرح ترین آزمون زبان انگلیسی به شمار می رود شرکت می کنند. از آنجایی که هزینه شرکت در آزمون هر ساله رو به افزایش است و شرکت کردن مجدد در این آزمون هزینه بالایی را در پی خواهد داشت، بهتر است تا با قوانین آزمون آیلتس آشنایی کافی پیدا کنید و با آمادگی کافی در این آزمون حاضر شوید و در آزمون اول با نمره خوبی پذیرفته شوید.

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به دو صورت جنرال و آکادمیک برگزار می شود. آیلتس آکادمیک مختص افرادی است که قصد دارند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ادامه تحصیل دهند و یا در دوره های حرفه ای ثبت نام کنند. آیلتس جنرال نیز برای افرادی که در مقاطع پایین تر تحصیل میکنند و یا قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند در نظر گرفته شده است.

هدف از آزمون آیلتس ارزیابی زبان آموزان در مهارت های مختلف زبان است آزمون آیلتس چندین سال است که انجام میشود و اعتبار بالایی نیز دارد ما در این مقاله قصد داریم برخی از قوانین این آزمون را بررسی کنیم با ما همراه باشید. در هر دو آزمون جنرال و آکادمیک چهار مهارت شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری مورد ارزیابی قرار میگیرد. تفاوت این دو آزمون در تست های خواندن و نوشتار است.

بیتشر بخوانید: با مطالعه مقاله تدریس خصوصی آیلتس با جزئیات این آزمون بیشتر آشنا شوید.

زمان پاسخ دهی به سوالات آیلتس

مهارت های آزمون آیلتس شرح مهارت        مدت زمان آزمون
مهارت Writing ارزیابی مهارت داوطلب در نوشتن متون تحلیلی عمومی و تحلیل نمودار انجام میشود. ۶۰ دقیقه
مهارت Speaking ارزیابی مهارت داوطلب در صحبت کردن عمومی و موضوعی با مصاحبه کننده بررسی و ارزشیابی می شود. ۱۴-۱۱ دقیقه
مهارت Listening ارزیابی مهارت داوطلب در گوش کردن به نوار پخش شده و پاسخ به پرسش های متنوع در آزمون، مورد سنجش قرار می گیرد. ۳۰ دقیقه
مهارت Reading ارزیابی مهارت داوطلب در درک مطلب و برخورد با متون عمومی در زمینه های مختلف، مورد ارزشیابی قرار می دهد. ۶۰ دقیقه

نکات مهم درباره روز آزمون آیلتس

۱- حداقل سن داوطلبان آزمون آیلتس باید ۱۶ سال تمام باشد.

۲- حتما شماره گذرنامه و کارت ملی هوشمند، آدرس ایمیل و شماره تماس خود را کاملا درست ثبت نمایید، زیرا هرگونه تغییری که پس از ارسال اطلاعات بخواهید اعمال کنید شامل هزینه و طی مراحل قانونی خواهد شد.

۳- به یاد داشته باشید که در بازه زمانی هر دو آزمون (کتبی – شفاهی) گذرنامه خود را برا اخذ ویزا تحویل سفارت ندهید، چرا که اگر گذرنامه در دو مرحله آزمون (کتبی – شفاهی) همراهتان نباشد٬ اجازه حضور در آزمون را نخواهید داشت و هزینه ثبت نام به شما بازگردانده نخواهد شد.

۴- توجه داشته باشید که گذرنامه تان حداقل ۶ ماه زمان داشته باشد، زیرا با با گذرنامه منقضی نمی توانید در آزمون آیلتس حضور پیدا کنید و در چنین شرایطی هزینه ثبت نام به شما بازگردانده نخواهد شد.

۵- در روز آزمون، مداد ،خودکار و پاک کن به همراه داشته باشید و از به همراه داشتن ماژیک هایلایت ،لاک غلط گیر و هرگونه مداد رنگی جدا خودداری کنید. همچنین همراه داشتن ساعت مچی، خوراکی و کشیدن سیگار اکیدا ممنوع است.

۶- شما به عنوان داوطلبان آزمون آیلتس، اجازه کپی برداری از نوشته های دیگران و یا استفاده از هرگونه وسایل الکترونیکی و یا دیکشنری را نخواهید داشت. سالن های برگزاری آزمون مجهز به دوربین های مدار بسته هستند و در صورت مشاهده هر گونه تقلبی در آزمون از ادامه آزمون محروم خواهید شد.

۷- در صورت مفقود شدن کارنامه برای شما صادر نخواهد شد لطفا در نگهداری از آن کمال دقت را بفرمایید.

 

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. شماه عزیزان می توانید سوالات خود را پیرامون آزمون آیلتس در بخش کامنتها با ما در میان بگذارید. در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *