محدودیت سنی آزمون آیلتس

شرایط سنی آزمون آیلتس

اگر که قصد شرکت در آزمون آیلتس را داشته باشید ممکن است که این سوال برایتان پیش بیاید که آیا شرایط سنی خاصی برای آزمون آیلتس وجود دارد یا همه افراد با هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند و مدرک معتبر آیلتس را دریافت کنند؟

 

محدودیت سنی آزمون آیلتس

پاسخ های متفاوتی برای این سوال در فضای اینترنت وجود دارد. برای مثال در برخی از مقالات محدودیت سنی ۱۶ سال را برای متقاضیان آزمون آیلتس در نظر گرفتند. در صورتی که منابع معتبر وابسته به آیلتس هیچ نوع محدودیت سنی خاصی را برای داوطلبان این آزمون مشخص نکرده اند. حتی در سایت های منبع جمله زیر آورده شده که به این معناست: زمانی که از زندگی لذت می برید ،می توانید از متقاضیان آزمون آیلتس باشید!

As you´re never too old to have fun , you are never too old to take the IELTS!

محدودیت سنی آزمون آیلتس

مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

در حال حاضر تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمون های بین المللی در ایران سازمان سنجش است و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده اند فاقد اعتبار و غیرقانونی است. برخی از مراکز مجاز به برگزاری آزمون آیلتس را در ادامه می بینید:

موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین

دانشگاه آزاد اسلامی

موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام

موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

آیلتس تهران

موسسه پارسیان

موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش

موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس

با بررسی سایت های منبع خواهید دید که هیچ شرایط سنی خاصی برای آزمون آیلتس وجود ندارد. بلکه فقط توصیه می شود به متقاضیان جوان که سنی کمتر از ۱۶ سال دارند در آزمون آیلتس شرکت ننمایند. زیرا نتیجه ی این آزمون هیچ گونه مزیتی را برای این رده ی سنی به همراه ندارد و تنها نتیجه ی مثبت آن ارزیابی سطح دانشی فرد می باشد.  و متقاضیانی که سنی کمتر از ۱۶ دارند نیز گاهی وقت ها قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند و می خواهند در کشور مقصد ادامه تحصیل را داشته باشند.

شرکت در آزمون آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس

در صورتی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید باید توجه داشته باشید که مدت اعتبار این آزمون فقط ۲ سال است و پس از ۲ سال اعتبار آن منقضی می شود. جهت کسب آمادگی لازم شرکت در این آزمون می توانید در دوره های تدریس خصوصی آیلتس آموزشگاه بهکلام ثبت نام کنید و از آموزش اساتید برتر آیلتس بهره مند شوید. تلفن تماس جهت مشاوره و تعیین سطح رایگان:

کلاس خصوصی پی تی ای

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *