یادگیری لغات انگلیسی

یادگیری سریع لغات انگلیسی

با فراگیر شدن زبان انگلیسی و کاربرد بسیاری که در مقاطع تحصیلی و معاملات و تجارت های بین المللی دارد، بسیاری از افراد سعی در تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود را دارند. همانطور که می دانید تقویت دایره لغات زبان انگلیسی و داشتن اطلاعات کافی از کلماتی که در هر زبانی مورد استفاده قرار می گیرند و شناخت کاربرد و نوع استفاده از آنها در موقعیت های مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین جهت قصد داریم تا شما را با تکنیک هایی که در یادگیری سریع لغات انگلیسی تاثیرگذارند آشنا کنیم.

 

لغات کاربردی زبان انگلیسی را بشناسید.

زبان انگلیسی مانند زبان ها دریایی از لغات را در خود جای داده است. اما در این زبان نیز همانند سایر زبان ها بسیاری از لغات مختلف وجود دارند که کاربرد زیادی ندارند. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم تا با توجه به هدفی که دارید به سراغ کلمات روید و دایره لغات مناسبی را برای یادگیری هایتان در نظر بگیرید.

 

کلمات را به تنهایی یاد نگیرید.

قطعا یادگیری لغات به تنهایی کاری سخت و زمان بر است و س از چند روز به آسانی فراموش می شود. سعی کنید برای یادگیری سریع زبان انگلیسی لغات را به شکل اصطلاحات مختلف و جذاب و در متن بیاموزید. این روش باعث می شود تا مدت ها معنی لغت در ذهنتان باقی بماند. یک موضوع در نظر بگیرید، کلمات مرتبط و کاربردی را پیدا کنید و با آنها جمله بسازید، برای شروع بهتره است از موضوعاتپیش پا افتاده و روزمره استفاده کنیدو مانند: آب و هوا

 

از تکنیک کدینگ یا رمز گذاری استفاده کنید.

استفاده از تکنیک کدینگ یا تصویر سازی ذهنی لغات انگلیسی به شما کمک می کند تا با به خاطر سپردن کلمه ای آشنا بتوانید لغات جدید را در ذهن خود تثبیت کنید. این تکنیک به شما کمک می کند تا هر آنچه را که با این روش می آموزید برای همیشه در دهن شما باقی بماند. پراکه داشتن تصویر واضح از چیزی که می آموزیم باعث می شود که آن را خوب به خاطر بسپاریم.

یادگیری لغات انگلیسی

از قدرت تجسم و تصویر سازی خیالی استفاده کنید.

زندگی شما پر از موضوعات جذابی است که بعضا واقعی نیستند! پشمانتان را ببندید و به هر چیزی که دوست دارید به انگلیسی فکر کنید، جمله بسازید و تمام زمان ها و کاربرد لغات در مواقع متفاوت رو تصور کنید، این کار باعث نی شود تا کلمات جدیدی به ذهنتان خطور کند و آنها را نیز به لیست کلمات جدیدی که باید بیاموزید اضافه کنید.

 

دائما با خودتان یا شخص دیگری انگلیسی صحبت کنید.

صحبت کردن به زبان انگلیسی از دیگر تکنیک هایی است که اساتید در فرایند یادگیری سریع زبان انگلیسی به آن تاکید می کنند. سعی کنید که به طور مداوم در خانه و یا هر مکان دیگر با خودتان یا یکی از اعضای خانواده انگلیسی صحبت کنید .سعی کنید ازجملات ساده روزانه مثل صبح بخیر، ساعت چنده، ناهار چی داریم و تمام مکالمات روزانه تان را به طور انگلیسی به کار ببرید. این روش باعث می شود ذهن شما به واژه ها و گرامر عادت کرده و به مرور در صحبت کردن روان شوید.

 

فیلم ها را با زبان اصلی ببینید.

بسیاری از افرادی که از مهارت زبان انگلیسی بخصوص مکالمه زبان انگلیسی برخوردارند. زمان بسیار زیادی را صرف تماشای فیلم ها به زبان اصلی صرف کرده اند. این کار از بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی و تثبیت لغات در ذهن به شمار می آید. در این روش سعی کنید فیلم های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. تا علاوه برا لذت بردن از تماشای فیلم مورد علاقه خود، با دیدن مکالمات انگلیسی شخصیت های داستان،دایره لغات،گرامر و تلفظ خود را نیز تقویت کنید.

کتاب های داستان انگلیسی بخونید.

برای تاثیر بیشتر می توانید کتاب مربوط به فیلم را نیز تهیه کنید و علاوه بر مطالعه کتاب در ساعاتی از روز زمانی را نیز برای مشاهده فیلم آن در نظر بگیرید. خواندن و دیدن فیلم و کتاب با یک موضوع واحد از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث کدگذاری دوگانه می شود، چراکه وقتی چیزی را میخوانید و سپس آن را بر روی صفحه نمایش میبینید تصویر بهتری از آن را به خاطر می سپارید.

 

انگلیسی صحبت کنید

اگر در ابتدای راه هستید لزومی ندارد که از کلمات سخت شروع کنید. شما می توانید از جملات ساده و روزانه شروع کنید و با خود و یا اطرافیانتان در باره اتفاقات روزمره صحبت کنید.  انجام مکالمات روزمره به زبان انگلیسی درباره‌ی وعده‌های غذایی و یا لباسی که امروز میخواهید بپوشید باعث میشود تا به مرور با کلمات جدیدتری آشنا شوید و از اصطلاحات جذاب تری استفاده کنید. در ضمن این کار باعث میشه کلمات تو ذهن شما تثبیت بشه.

حتی می تواند با فعالیت در شبکه های اجتماعی با افراد انگلیسی زبان در کشورهای دیگر نیز در ارتباط باید و مستقیما با لغات کاربردی و زمان استفاده از آنها در موقعیت های اجتماعی آگاه شوید.

یادداشت بردارید.

سعی کنید که لغا جدیدی که می خواهید آنها را بیاموزید را در یک دفترچه یادداشت همیشته در کنار خود داشته باشید. یادگیری پیوسته لغات و مرور آنها در بادگیری تاثیر بسیار زیادی دارد. چرا که این کار باعث می شود تا روند یادگیری شما به صورت صعودی رشد کند و نتیجه بهتری دریافت کنید.

یادداشت برداری از لغات انگلیسی

 

از جعبه لایتنر انگلیسی استفاده کنید.

یکی از موثرترین روش ها برای تقویت زبان انگلیسی استفاده از جعبه لایتنر انگلیسی است. یادگیری سریع زبان انگلیسی با فلش کارت برای ذهن درست مانند یک بازی است که باعث می شود راحت تر و سریع تر مطالب مورد نظرتان را به ذهن بسپارید. مرور مداوم لغات در زمان های مشخص شده به شما کمک می کند تا کلمات جدید را به دایره لغات خود اضافه کنید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *