منابع آیلتس بدون استاد

منابع آیلتس بدون استاد

آزمون آیلتس از سرنوشت سازترین آزمون های زبان اتگلیسی به شمار می آید و نمره ای که در این آزمون کسب می کنید تاثیر مستقیمی روی پذیرشتان در دانشگاه های انگلیسی زبان، مهاجرت و یا ارتقاع شغلی شما دارد. بنابراین مطالعه منابع آموزشی استاندارد به شما کمک می کند تا بتوانید نتیجه بهتری کسب کنید. ممکن است به هر دلیلی شرایط شرکت در کلاس های حضوری در آموزشی زبان انگلیسی و کلاس های تدریس خصوصی آیلتس را نداشته باشید و نتوانید از امکان بهره مندی از تجربیات اساتید آیلتس برخوردار شوید. در چنین شرایطی نیاز دارید که به منابع معتبر دسترسی داشته باشید. به این منظور در این مقاله تصمیم داریم تا مهمترین منابع آیلتس بدون استاد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با مطالعه و تمرین آموزش های این منابع از آیلتس خودخوان نمره خوبی از این آزمون کسب نمایید.

 

۱- بسیاری از شما زبان آموزان و داوطلبان آزمون آیلتس با کتاب The official Cambridge Guide to IELTS که اصلی ترین منبع آزمون آیلتس محسوب می شود آشنایی دارید. این کتاب در دوره های آیلتس آموزشگاه های زبان انگلیسی تدریس می شود و شامل آموزش هایی در خصوص هر ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی است و تا حد بسیار زیادی نیاز شما را برای یادگیری و تقویت مهارت های مورد نظر تامین می کند.

the-official-cambridge-guide-to-ielts

 

۲- کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS افزایش مهارت لغت و افزایش دایره لغات شما در نظر گرفته شده است.

این کتاب در دو سطح متوسط (Intermediate) و سطح پیشرفته (Advanced) وجود دارد که با توجه به دایره لغت اولیه شما، مشخص می شود که کدام سطح را بهتر است برای مطالعه لغات شروع کنید.

 

Cambridge Vocabulary

 

۳- سومین کتابی که به شما معرفی می کنیم کتاب IELTS Complete هست که از جدیدترین منابع یادگیری آیلتس به شمار می آید. ساختار این کتاب به گونه ای است که در هر درس به هر چهار مهارت می پردازد و تکنیک هایی شما را در هر ۴ مهارت تقویت می کند. بر اساس سطح زبانی خود یکی از سطوح را انتخاب کرده و شروع به مطالعه کنید. این کتابها به صورت طبقه بندی شده تدوین شده اند که به این صورت است.

Complete IELTS Bands 4-5: اگر نمره ای بین ۴ تا ۵ می خواهید، این کتاب برای زبان آموزان سطح B1 با ۱۰ درس
Complete IELTS Bands 5-6.5: اگر نمره ای بین ۵ تا ۶/۵ می خواهید این کتاب برای زبان آموزان سطح B2 با ۸ درس
Complete IELTS Bands 6.5-7.5: اگر نمره ای بین ۶/۵ تا ۷/۵ می خواهید، این کتاب برای زبان آموزان سطح C1 با ۸ درس

 

complete-ielts

 

۴- اگر که فرصت کوتاهی تا روز برگزاری آزمون آیلتس در اختیار دارید، کتاب New insight into IELTS را به عنوان یکی از منابع زود بازده برای آمادگی شما در کوتاه مدت به شما معرفی می کنیم. این کتاب شامل ۴ بخش است که در قالب چهار درس کلی شما را با آیلتس آشنا می کند و بلکه نکات بسیار مفیدی را در ستون های کناری کتاب به رنگ آبی به شما گوش زد می کند.
هر درس شامل ۳ بخش می شود که بخش اول مسئله ای در آیلتس را بیان می کند. در بخش دوم استراتژی و تکنیک به شما می آموزد و در بخش نهایی تمرین هایی را آماده می کند تا از آنچه فرا گرفته اید استفاده کنید.

new-insight-into-ielts

 

۵- برای تقویت گرامر زبان انگلیسی کتاب Cambridge grammar for IELTS را به عنوان یک کتاب بسیار عالی برای گرامر آیلتس به شما معرفی می کنیم. کتاب Cambridge grammar for IELTS در ۲۵ فصل ارائه شده است و در ابتدای هر درس در این فصول، یک آزمون قبل از هر درس وجود دارد که بهتر است حتماً روی آن آزمون کار شود. ساختار آموزشی ساده و مختصر و مفید، مثال های کاربردی، تمرینات میانی و پایانی بسیار مناسب و وجود آزمون اولیه در ابندای هر درس از این کتاب به شما کمک می کند تا بتوانید روی گرامر متمرکز شده و آن را به خوبی تقویت کنید.

Cambridge-grammar-for-IELTS

 

توجه دشته باشید که منابع آیلتس بدون استاد را با نسبت به سطح زبان انگلیسی خود انتخاب کنید. پس از یادگیری کامل مطالب به سطح بالاتر بپردازید. برای آگاهی از سطح زبان انگلیسی می توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۶۴۲۱۳۸۰ با موسسه بهکلام تماس بگیرید و پس از انجام هماهنگی های لازم در جلسه تعیین سطحی که به صورت رایگان و توسط اساتید برتر آیلتس برگزار می شود شرکت کنید.

سعی کنید با داشتن برنامه ریزی صحیح برای مطالعه آیلتس مهارت های خود را به صورت موازی پیش ببرید و در کنار یادگیری لغات جدید و گرامر تقویت تکنیک هایی مانند نحوه خواندن سریع سوالات نوع پاسخگویی به سوالات را نیز در برنامه خود بگنجانید. در آزمون های آزمایشی آیلتس شرکت کنید و چنانچه قبلا در آزمون آیلتش شرکت کرده بودید، نتایج را مقایسه کنید و به ارزیابی آزمون ها و تقویت نقاط ضعف خود بپردازید تا بتوانید به نمره دلخواهتان از آزمون آیلتس دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *