پر کردن پاسخنامه آیلتس

نحوه صحیح پر کردن پاسخنامه آزمون آیلتس به چه صورت است؟

آزمون آیلتس از آزمون های بسیار مهم و سرنوشت ساز به شما می آید و نمره ای که از آن دریافت می کنید نشان دهنده سطح زبان انگلیسی شماست و می توانید آن را جهت ارتقاء شغلی، مهاجرت و از همه مهمتر اپلای کردن در دانشگاه های معتبر سراسر جهان استفاده کنید. بنابراین برای بهره مندی از مزایای مدرک آیلتس حتما باید با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنید تا نمره خوبی دریافت کنید. علاوه بر استفاده از منابع استاندار آیلتس، بهره مندی از آموزش اساتید آیلتس، شرکت کردن در آزمون های آزمایشی (ماک آیلتس)، اطلاع از نحوه صحیح پر کردن پاسخنامه آزمون آیلتس موضوعی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از آنجایی که در آزمون آیلتس برای پاسخ دهی به سوالات هر بخش زمان محدودی در اختیار دارید، حتی با وجود داشتن دانش کافی، اگر که با روش پر کردن پاسخنامه آزمون آشنایی کافی نداشته باشید، زمان زیادی را از دست خواهید داد و در نتیجه نمره پایینتری دریافت می کنید. بنابراین حتما لازم است که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و پاسخنامه را به طور صحیح پر کنید تا مشکلی در تصحیح پاسخنامه شما پیش نیاید.

اصول پر کردن پاسخنامه آیلتس

از ۴ مهارتی که در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می گیرند، مهارت اسپیکینگ به صورت شفاهی برگزار می شود و در پاسخنامه رایتینگ باید درباره موضوعات داده شده متنی بنویسید. برای دو بخش دیگر یعنی ریدینگ و لیسنینگ آیلتس به شما پاسخنامه هایی داده می شود که باید در زمان مقرر آن را پر کنید تا نه زمانی از دست بدهید و نه از پاسخ به سوالات جا بمانید.

پر کردن پاسخنامه ریدینگ آیلتس

در بخش ریدینگ آیلتس طی مدت زمان یک ساعته باید به ۴۰ سوال پاسخ دهید. همزمان با شروع بخش reading سوالات ریدینگ به همراه پاسخنامه آن در اختیار شما قرار می گیرد. از آنجایی که زمان شما در این بخش به نسبت تعداد سوالات محدود است، اگر که بخواهید پاسخنامه را پس از مرور و پاسخ به هر ۴۰ سوال در پاسخنامه وارد کنید، احتمال اینکه با کمبود زمان مواجه شوید و جواب ها را جابجا وارد کنید بالا میرود. توصیه می کنیم که حتما باید پاسخ خود را به هر سوال مستقیما وارد answer sheet کنید. چراکه بعد از یک ساعت زمانتان به پایان میرسد و شما هیچ زمانی برای پاسخ دادن به سوالات نخواهید داشت.

پاسخنامه آیلتس

بیشتر بخوانید: ۵ نکته طلایی درباره reading آکادمیک آزمون آیلتس

پر کردن پاسخنامه لیسنینگ آیلتس

در بخش لیسنینگ هم ابتدای آن برای شما یک فایل صوتی ضبط شده پخش می شود که مدت زمان آن ۳۰ دقیقه است. طی این مدت که فایل صوتی پخش می شود پاسخ های خود را در برگه سوالات یادداشت کنید یا خط کشید،در لیسنینگ آزمون آیلتس برخلاف ریدینگ، باید پس از مرور سوالات شروع با پاسخگویی کنید. بعد از به پایان رسیدن ۳۰ دقیقه ، ۱۰ دقیقه زمان دارید تا پاسخ های خود را در پاسخنامه یا answer sheet وارد نمایید.

بیشتر بخوانید: تغییرات جدید لیسنینگ آزمون آیلتس

نکات کلی برای پر کردن پاسخنامه آیلتس

  1. پس از دریافت برگه پاسخنامه آیلتس، شماره داوطلبی خود را بطور کامل پر کنید.
  2. نام کامل خود را با حروف بزرگ (Capital Letters) بنویسید
  3. توجه کنید که در هنگام یادداشت پاسخ ها غلط املایی نداشته باشید.
  4. به هیچ وجه از خودکار برای پاسخ دادن استفاده نکنید!
  5. حتما از مداد برای نوشتن پاسخ هایتان استفاده کنید.
  6. تاریخ امتحان میبایست در قسمت day و month هایلایت یا shade شود.
  7. خارج از فضای اختصاص داده شده به خصوص در این ستون ها هیچ چیز ننویسید و علامت گذاری نکنید.
  8. همیشه به spelling کلمه دقت کنید اگر هجای کلمه درست نباشد امتیاز به شما داده نمیشود.
  9. اگر پاسخ سوالی را نمیدهنید، آن را بصورت حدسی پر کنید. ممکن است حدس شما درست باشد و نمره آن را دریافت کنید.
  10. به اینکه پاسخ سوالات را بصورت جمع یا مفرد هستند توجه کنید زیرا با یک حرف s کم و اضافه گذاشتن جواب کاملا تغییر می کند
  11. در صورتی که پاسخ سوالی را اشتباه وارد کردید و خواستید آن را تغییر دهید می توانید آن را خط زذه و کنارش پاسخ صحیح را بنویسید.

پر کردن صحیح پاسخنامه آیلتس

در تصویر بالا یک نمونه پاسخ نامه را که صحیح شده است به شما نشان میدهیم.

  • پاسخنامه آیلتس بالا با مداد تکمیل شده است و بخش های مورد نیاز پر شده اند.
  • املای کلمات در سراسر پاسخنامه قابل قبول است.
  • فقط یک پاسخ کامل نشده است (به یاد داشته باشید همیشه می توانید حدس بزنید)
  • اصلاحات ببا خط زدن پاسخ اشتباه و دوباره نوشتن آن انجام شده است

مقاله مرتبط: محاسبه نمره آزمون آیلتس چگونه صورت می گیرد؟

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *