یادگیری انگلیسی با انیمیشن

یادگیری انگلیسی با انیمیشن

برای یادگیری زیان انگلیسی و تقویت دایره لغات و اصطلاحات روزمره روشهای متفاوتی وجود دارد. یکی از روشهای یادگیری که از هر سنی طرفداران خاص خودش را دارد، یادگیری انگلیسی با انیمیشن هست. از آنجایی که انیمیشنهایی که در سالهای اخیر تولید شده اند از جذابیت بصری و محتوایی بسیار بالایی برخوردارند، بسیاری از الدین و بزرگسالان نیز ترجیح میدهند که در کنار فروندان خود به تماشای این سری از انیمیشن ها بنشینند.

با این کار علاوه بر این که حس کنار هم بودن اعضای خانواده برای فرزندان ایجاد می شود و صمیمیت بیشتری بین اعضای خانواده ایجاد می شود، بزرگترها هم پا به پای کودکان مورد آموزش میبینند.

نکات مهم پیش از یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

پیش از یادگیری انگلیسی با کارتون و انیمیشن به این نکات توجه کنید:

۱- انیمیشن را با توجه به گروه سنی مخاطبان آن انتخاب کنید.

۲- سطح زبان انگلیسیتان را بدانید و انیمیشن متناسب با آن شروع کنید.

۳- تنها به تقویت زبان با انیمیشن اکتفا نکنید و در کنار آن از منابع دیگر (کتاب و آموزش) نیز استفاده کنید.

۴- بار اول بدون اینکه قصد یادگیری داشته باشید تمام انیمیشن را ببینید تا متوجه موضوع آن شوید.

۵- در دفعات بعدی با استفاده از تکنیک هایی که وجود دارد به قصد یادگیری کامل، آن را مرور کنید.

مقاله مرتبط: آموزش کامل یادگیری انگلیسی با فیلم

۶- گاهی لازم است تا یک انیمیشن را چند بار ببینید تا به نکات و اصطلاحات آن مسلط شوید.

تماشای کارتون با خانواده

چرا تقویت زبان انگلیسی با انیمیشن اهمیت زیادی دارد؟

جلب توجه می کنند.

همه ما دوست داریم که اوقات خود را با تفریح و سرگرمی بگذارانیم و از آن لذت ببریم. کارتون، انیمیشن و فیلم و سریال زمینه سرگرمی را فراهم می کنند و زمانی که  به تماشای آنها میپردازیم؛ به صورت ناخودآگاه مشغول یادگیری هستیم.

فهم بهتری را ایجاد می‌ کنند.

موضوعات بسیاری هستند که توضیح دادن آنها و یا خواندن درباره شان برای کودکان و نوجوانان به راحتی قابل درک نیست. اما از آنجایی که انیمیشن ها داستانهایی را نقل می کنند، به راحتی میتواند مفاهیم را منتقل کنند. بسیاری از نویسنده های کتاب‌ های تاریخی و یا اقتصادی هم با استفاده از کارتون ها و انیمیشن ها مقصود خود را بیان می‌ کنند، زیرا مفاهیم تئوری در آن ها راحت تر بیان می شود. در نتیجه انیمیشن راهی برای افزایش تمرکز کودکان و درک مطلب بهتر آن ها است.

به بهبود مکالمه و روابط اجتماعی کمک می کند.

تماشای انیمیشن علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس، باعث می‌ شود که فرد فرصت داشته باشد و مهارت های شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنند.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

ابزاری برای قبل از دوران مدرسه هستند.

معمولاً رعایت ترتیب حروف الفبا و ساختار های مختلف در این کارتون ها دیده می‌ شود. همچنین راه تاثیرگذاری برای یاد دادن داستان های مختلف است‌. کارتون ها یک راه تمرینی فیزیکی برای کودکان هستند و باعث می شود آن ها بتوانند کاراکتر های مختلف را اجرا کنند.

ابزار ارزانی برای آموزش هستند.

اگر بخواهیم انیمیشن ها را با ابزار دیگر مانند پروژکتور، کامپیوتر و دیگر متغیر هایی مثل تکنولوژی های هوشمند مقایسه کنیم ؛ متوجه می شویم که انیمیشن ها هزینه بسیار کمی دارند. حتی می توانید داستان انیمیشن ها را روی یک کاغذ پیاده کنید که بسیار ارزان قیمت است و اگر هم بخواهید انیمیشن ها را اجرا کنید، فقط به یک صفحه تلویزیون نیاز دارید. انیمیشن ها به راحتی قابل دسترس هستند و می توانید آن ها را از اینترنت دانلود کنید یا متن آن ها را داخل مجله یا روزنامه ببینید. کانال های تلویزیونی زیادی هم وجود دارند که انیمیشن ها را همیشه نشان می دهند. از این طریق می‌ توان گفت انیمیشن‌ ها ابزاری ارزان قیمت و قابل دسترس تر نسبت به بقیه ابزار ها هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟

۵ نکته مهم در یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

  • به هر کارتون چندین بار گوش دهید:

در ابتدا سعی کنید انیمیشن را با زیر نویس انگلیسی، بار دوم بدون زیر نویس انگلیسی و باری دیگر با زیر نویس فارسی مشاهده کنید.

  • کلمات و جملاتی را که می شنوید، حتما تکرار کنید:

برای به خاطر سپردن بهتر لغات، حتما آن ها را با خود تکرار و تمرین کنید. این کار بعد از یک مدت زمان علاوه بر آن که قدرت شنیدن شما را افزایش می دهد و دایره لغات شما را تقویت می کند، به افزایش مهارت گفتاری کمک بسیار قابل توجهی خواهد کرد.

  • نکات جدید را برای خود یادداشت کنید:

تمامی نکاتی که برای شما جدید هستند را یادداشت کنید و با تکرار و تمرین، آن ها را برای همیشه به ذهن بسپارید.

  • برای خود یک دیکشنری تهیه کنید:

وجود زیرنویس انگلیسی و فارسی به صورت همزمان، شما دیگر نیازی به داشتن دیکشنری برای بررسی لغات جدید ندارید و زمان بیشتری را می توانید صرف تکرار و تمرین کنید. اما در صورت تمایل برای یادگیری بیشتر می توانید دیکشنری را نیز برای خود تهیه کنید یا از دیکشنری های آنلاین استفاده کنید.

مزایای آموزش زبان انگلیسی با کارتون

همانطور که گفتیم از آنجایی که دیدن کارتون از جمله کار های تفریحی به حساب می آید سبب می شود حتی در هنگام خستگی مغز وادار به یادگیری شود. از این رو می توان گفت که این روش از جمله روش های برتر در زمینه فراگیری زبان است و میتواند بهترین جایگزین کتاب های آموزشی باشد. افراد در هر سنی که باشند می توانند از این روش برای یادگیری استفاده کنند.

  • کودکان:

از آنجایی که کودکان آشنایی کاملی با نوشتار انگلییسی ندارند، تماشا و تکرار کردن دیالوگ شخصیتهای کارتونی باعث می شود تا به صورت ناخودآگاه زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

  • بزرگسالان:

از آنجایی که در کارتون ها می توان لغات و نکاتی را یاد گرفت که در کمتر کتابی یافت می شوند، یادگیری و به خاطر سپردن این آموزشها بسیار آسان می شود.

با توجه به تمام موارد بالا می توان نتیجه گرفت که آموزش انگلیسی با انیمیشن و کارتون زبان اصلی سبب می شود که فرد بتواند لغات، اصطلاحات و نکات را به صورت بلند مدت به خاطر بسپارد، مهارت های شنیداری و گفتاری خود را بهبود بخشد و به سرعت به سطح بالایی از دانش در زمینه زبان خارجی مد نظر خود برسد.

 

مقالات مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *