اعتراض به نمره تافل

همه چیز درباره اعتراض به نمره تافل

هر ساله داوطلبان زیادی در آزمون تافل که به عنوان یکی از مطرح ترین آزمون های زبان انگلیسی در سطح دنیا شتاخته می شود شرکت می کنند و به میزان آمادگی که در روز آزمون دارند نمره ای را کسب می کنند. اما گاها زبان آموزان نسبت به نمره ای که می کیرند معنترضند و این نیاز را حس می کنند که باید با ارساب درخواست تجدید نظر، اعتراض خود را نسبت به نمره تافل اعلام کنند. اگر که شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه ارسال درخواست اعتراض آشنا شوید.

چگونه به نمره تافل iBT اعتراض کنیم؟

پس از اعلام نمره آزمون تافل iBT، در صورتی که به نمره خود معترض باشید، تنها تا ۳۰ روز فرصت دارید تا اعتراض خود را نسبت به نمره اعلام کنید. در ETS اسم کار شما را اعتراض نمی گذراند بلکه به آن مرور دوباره نمره یا score review می گویند.

اعتراض به نمره آزمون تافل تنها در دو مهارت Writing و Speaking مورد قبول است و برای اعتراض به هر کدام، هزینه‌ ۸۰ دلار باید پرداخت کنید. بنابراین اگر برای دو مهارت نوشتن و مکالمه اعتراض کنید، باید برای آن ۱۶۰ دلار بپردازید.

در اعتراض به نمره تافل نیز همانند اعتراض به نمره آیلتس در صورتی که نمره شما بعد از بررسی مجدد نمره آزمون، این نمره تغییر کند (خواه بیشتر شود یا کمتر) هزینه ای که برای اعتراض پرداخت کردید به شما بازگردانده (Refund) می شود و ایمیلی نیز مبنی بر بازگشت پول، برایتان ارسال می شود.

برای اعتراض به نمره آزمون تافل iBT، ابتدا باید فرم مربوط به آن را پر کرده، آن را چاپ و به شماره‌ای که در این فرم نوشته شده است فکس نمایید.
توجه داشته باشید که پرداخت مربوط به اعتراض نمره تافل به صورت آفلاین است و شما باید اطلاعات کارت اعتباری (مستر‌کارت/ ویزا‌کارت) خود را در این فرم بنویسید.

اکثر افرادی که درخواست بازبینی نمره می‌کنند، نمره‌ی بالاتری دریافت می‌کنند. این به دلیل دقت تصحیح بیشتر ETS به امتحان است. با این حال انتظار معجزه نداشته باشید، ممکن است چند نمره بالاتر یا حتی پایین‌تر شوید.

نکاتی درباره درخواست تجدید نظر (اعتراض) نمره آزمون تافل iBT

  • تنها یکبار حق دارید تا به نمره آیلتس اعتراض کنبد و اعتراض مجدد نسبت به نمره مهارت دیگر امکان پذیر نخواهد بود. یعنی در زمان پر کردن فرم یا یکی از مهارت‌ها یا هر دوی آن‌ها را باید علامت بزنید و پس از ارسال فرم، دیگر این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.
  • پاسخ به درخواست تجدید نظر نسبت به نمره آزمون به طور معمول سه هفته زمان می‌برد.
  • در صورتی که نمره شما تغییر پبدا کند، نمره جدید در بخش View Order در اکانت شما، قابل مشاهده خواهد بود.
  • از آنجایی که ETS هیچ پیامی مبنی بر دریافت فرم اعتراض شما نمی‌فرستد، چنانچه از رسیدن فرم خود مطمئن نیستید و می‌خواهید آن را دوباره فکس کنید، حتما عبارت “DUPLICATE” را با حروف بزرگ بر روی فرم خود قید نمائید.

 

اعتراض به شرایط مرکز تافل و برگزاری آزمون

  • بسیاری از افراد که در ایران امتحان می دهند با مشکلات فنی یا محیطی روبرو می شوند. اگر با این مشکلات مواجه شدید و این مسئله باعث شد نمره شما کاهش یابد می تواند به این شرایط اعتراض کنید. باید موارد زیر را در نامه خود ذکر کنید:
  • تاریخ آزمون
  • نام مرکز تافل
  • شهر مرکز آزمون
  • کشور
  • آدرس روبرو آدرسی است که باید به آن نامه بنویسید:
  • TOEFL iBT Complaints
  • MS 16-Z, Internet-Based Testing Network Group
  • Educational Testing Service
  • Rosedale Road
  • Princeton, NJ 08541-6163, USA
  • در صورتی که اعتراض شما مورد قبول قرار بگیرد ETS به شما این شانس را می دهد که بار دیگر در آزمون شرکت کنید.

 

پرداخت هزینه اعتراض به نمره آزمون تافل

برای پر کردن فرم پرداخت از پنج طریق کارت اعتباری، چک الکترونیکی، پی پال، چک کاغذی و وسترن یونیون قادر به پرداخت هزینه خواهید شد.

  1. کارت اعتباری: درصورتیکه از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه استفاده می کنید، می توانید از هر واحد پولی مبلغ خود را پرداخت کنید.
  2. چک الکترونیکی: در بانک های آمریکا یا قلمرو آن تنها می توانید از این روش برای پرداخت هزینه به صورت آنلاین یا با استفاده از تلفن استفاده کنید.

برای استفاده از این روش باید شماره حساب بانکی، شماره ترانزیت و ردیابی بانک را در پایین چک بنویسید.

  1. حساب پی پال: شما می‌توانید برای پرداخت هزینه از پی پال نیز کمک بگیرید.
  2. چک کاغذی یا حواله پول: باید به دلار آمریکا و ETS-TOEFL قابل پرداخت باشد.

در این روش چک باید توسط صاحب حساب یا امضا کننده مجاز، امضا شود. نام و آدرس پرداخت کننده، به جای امضا، قابل قبول نیست. در زیر چک همچنین باید نام بانک، آدرس بانک، شماره حساب و نام و آدرس پرداخت کننده نوشته شود.

  1. وسترن یونیون: تنها برای سفارشات پستی استفاده می‌شود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات لازم برای ارسال درخواست و اعتراض به نمره تافل را در اختیار شما قرار دهیم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *