نمره آزمون تافل برای مهاجرت به استرالیا

نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا

همانطور که میدانید داشتن مدرک زبان انگلیسی یکی از الزامات مهاجرت به بسیاری از کشورها نظیر کانادا، اسپانیا، آلمان انگلستان و … است. بنابراین سالانه عده زیادی از افراد نسبت به شرکت در آزمون های بین المللی از جمله آزمون آیلتس، تافل و PTE اقدام می کنند. از جمله مهمترین مزایای داشتن مدرک تاقل این است که یکی از مهمترین الزامات مهاجرت برای کار و تحصیل به کشور مورد علاقه تان فراهم است و می توانید نسبت به دریافت ویزای کاری یا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهید. استرالیا یکی از کشورهایی است که متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد. به همین جهت در ادامه این مقاله به هرآنچه که باید درباره نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا بدانید می پردازیم.

 

انواع تافل برای مهاجرت به استرالیا

آزمون بین المللی زبان انگلیسی تافل (TOEFL) برگرفته از عبارت Test of English as a Foreign Language است. این آزمون که نسبت به دو آزمون آیلتس و PTE دشوارتر است، معیار بسیار دقیقی برای سنجش توانایی افراد در زمینهٔ برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ ها، موسسات آموزشی و محل کار به شمار می آید. این آزمون توسط موسسه ای تی اس (ETS) دانشگاه پرینستون در سه نوع کاغذی، کامپیوتری و اینترنتی در بیش از ۶ هزار موسسه در ۱۳۰ کشور جهان برگزار می‌شود. تافل بر خلاف آیلتس تنها در قالب آکادمیک یا دانشگاهی (Academic) برگزار می شود.

مهاجرت به استرالیا

آزمون تافل کاغذی TOEFL PBT:

آزمون تافل کاغذی س بخش  (Reading, Listening, Writing) را شامل می شود و داوطلبان موظفند طی مدت زمان ۳ ساعت به سوالات پاسخ دهند. مهارت درک مطلب، مهارت شنیداری و مهارت نوشتار از سه بخش این آزمون هستند و هز سه در یک روز مورد ارزیابی قرار کی گیرند. برای هر بخش حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان داده می شود. علاوه بر سه مهارت ذکر شده، در یک فرصت ۳۰ دقیقه‌ای از داوطلب خواسته می شود تا در مورد یک موضوع مشخص متنی را بنویسد. در نهایت نمرات هر بخش آزمون بعد از تغییر مقیاس، با هم جمع شده و نمره کل داوطلب اعلام می شود. معمولا نمره تافل عددی در محدوده ۳۱۰ تا ۶۷۷ است. بطور کلی قبولی یا رد شدن در آزمون تافل معنایی ندارد اما بالا بودن نمره تافل، می تواند در مراحل اخذ ویزا، امتیاز بیشتری را برای متقاضی، کسب کند. معمولا برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های استرالیا، نمره بالاتر از ۵۵۰ مورد نیاز است. آزمون کاغذی در آینده ای نزدیک، منسوخ می شود.

 

آزمون تافل کامپیوتری TOEFL CBT:

آزمون تافل کامپیوتری با آزمون کاغذی تفاوت هایی دارد. به طور مثال در بخش شنیداری، پس از نمایش متن، سوالات بر روی مانیتور ظاهر می شوند و داوطلب بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال زمان نیاز دارد. در آزمون کامپیوتری سوالات به صورت تطبیقی هستند. بدین معنا که در صورت اشتباه بودن جواب، سوال بعدی آسانتر و با امتیاز کمتر خواهد بود. بیشترین نمره از آزمون کامپیوتری تافل کسب کرد، نمره ۳۰۰ است. این آزمون نیز شامل ۴ بخش شنیداری، دستور زبان، درک مطلب و نوشتاری است.

بخش شنیداری تافل کامپیوتری شامل مکالمات کوتاه است که البته کمی از تافل کتبی طولانی تر هستند. در قسمت دوم نیز مکالمه‌ها و سخنرانی های طولانی تری وجود دارد. در این دو بخش داوطلب برای شنیدن از گوشی (head phone) استفاده می‌کند. در آزمـون کامپیوتری تافل، علاوه بر صـدایی که داوطلب می‌شنود، تصویــری هم نمـایش داده می شود. که در بین آنها ممکن است چند پاسخ صحیح آورده شده باشد و باید همه گزینه های صحیح را انتخاب کنید. بخش ساختار آزمون تافل کامپیوتری، کاملا مشابه آزمون تافل کتبی ست و تنها تفاوت آن ها در این است‌ که داوطلب به‌جای علامت زدن روی کاغذ، روی گزینه صحیح کلیک می کند. بخش نوشتاری ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا متن مورد نظر خود را در کامپیوتر تایپ کند. نمره بخش نگارش آزمون کامپیوتری آزمون تافل به صورت مجزا محاسبه می شود.

آزمون تافل اینترنتی

آزمون اینترنتی تافل TOEFL iBT:

نوع مطرح تری از آزمون تافل که به عنوان آزمون تافل اینترنتی که با نام TOEFL iBT شناخته می‌شود، هر ماه در ۸ شهر ایران برگزار می‌شود. به این صورت که در مراکز مورد‌ تایید سازمان سنجش آموزش کشور، اشرکت کنندگان می توانند از طریق سایت ETS در آزمون شرکت کنند. هر ۱۲ روز یک‌بار امکان شرکت در این آزمون برای شما فراهم خواهد بود. تافل مانند آیلتس و PTE، شرط لازم برای پذیرش در رشته‌های انگلیسی‌ زبانِ دانشگا‌های خارجی مانند استرالیا است و برای پذیرش در مقاطع ارشد و دکتری، نمره تافل شما باید بین ۷۵ تا ۱۰۰ از ۱۲۰ باشد.

آزمون تافل اینترنتی ۴ ساعته و دارای ۴ بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. یادداشت برداری در آزمون اینترنتی بر خلاف آزمون کاغذی، مجاز است. این آزمون نمی‌تواند بیشتر از یک بار در هفته برگزار شود. البته باید دقت کرد که ممکن است یک یا چند بخش به صورت طولانی (طولانی تر از حد معمول) ارائه شوند. در این صورت مشخص نیست کدام بخش از سوال ها واقعا تصحیح شده و جزو نمره در نظر گرفته می‌شوند. انتخاب سوالات تقریبا به صورت تصادفی است.

آزمون مهارت خواندن در تافل اینترنتی از ۳ تا ۴ متن بلند و سوالاتی در مورد این متن هاست. موضوع متن‌ها آکادمیک بوده و معمولا در کتابهای دانشگاهی یافت می‌شوند. سوالات عمدتا در مورد موضوع اصلی متن، جزئیات، برداشت‌ها، نحوهٔ دیگر بیان جملات، جایگذاری جملات، واژه‌های مترادف می‌باشد. آزمون مهارت شنیداری در تافل اینترنتی شامل ۶ متن است. دو متن دانشجویی و چهار متن نیز مانند کلاس درس دانشگاهی طراحی شده است. مهارت گفتاری آزمون اینترنتی تافل شامل ۶ بخش است. قسمت مستقل که در هر کدام از آنها یک سوال دربارهٔ زندگی آکادمیک مطرح می‌شود و دانشجو باید در مورد آن صحبت کند.

مهارت نوشتاری تافل اینترنتی شامل دو بخش است. یک قسمت مجتمع و یک قسمت مستقل. در بخش مجتمع، داوطلب باید متن آکادمیکی را بخواند، سپس به ادامهٔ آن گوش دهد و بعد از آن نظرات خود را در مورد متن بنویسد. در بخش مستقل نیز داوطلب یک متن در مورد سوال ارائه شده، می‌نویسد. نمره هر یک از مهارت‌ها بین ۰ تا ۳۰ هستند و در مجموع نمره آزمون تافل اینترنتی بین ۰ تا ۱۲۰ است اما نمره ۷۹ یا ۸۰ این آزمون معادل نمره ۵۵۰ آزمون تافل کاغذی ست.

نکته بسیار مهم:

با توجه به پیشرفت و گستردگی تکنولوژی و فراگیری دسترسی به اینترنت، در حال حاضر در تمامی مراکز برگزار کننده آزمون تافل اینترنتی برگزار می شود و تنها در کشور های محروم که ممکن است دسترسی به اینترنت مناسب برایشان مقدور نیست به ناچار این آزمون به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود.

 

دو روش کارآمد برای کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون تافل شرکت در کلاس های تدریس خصوصی تافل زیر نظر اساتید مجرب زبان انگلیسی و همچنین شرکت در آزمون های آزمایشی ماک تافل برای سنجش آموخته ها و آشنایی هرچه بیشتر با نوع سوالات، شیوه برگزاری آزمون و تجربه روز آزمون است که از سوی اساتید بسیار توصیه می شود.

کلاس خصوصی تافل

تفاوت آزمون آیلتس و تافل

تفاوت بارز بین آزمون تافل با آیلتس، برگزاری آزمون بصورت اینترنتی ست. برای پاسخگویی به سؤالات تافل، استفاده از کامپیوتر ها و هدست هایی که در مراکز برگزاری آزمون وجود دارد الزامی است. پس از آزمون، پاسخ ها به طور مستقیم برای مؤسسه ای تی اس بصورت مستقیم از طریق اینترنت ارسال می شود و توسط افراد تصحیح کننده در آن مؤسسه بررسی می شود.

برای مهاجرت به استرالیا کدام آزمون مناسب تر است؟

در صورتی که هدف شما از مهاجرت به استرالیا کار و یا تحصیل باشد آزمون آیلتس و تافل و نمره دریافتی تان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. اما در صورتی که تنها دلیل شما مهاجرت، زتدگی در این کشور است تنها با داشتن مدرک آزمون PTE می توانید نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام کنید. شرایط دریافت مدرک PTE بسیار راحت تر از سایر مدارک زبان برای مهاجرت است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *