آزمون سلپیپ (CELPIP) چیست

آزمون سلپیپ (CELPIP)

تمام کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند می دانند داشتن دانش زبان انگلیسی یکی از ضروریات است. در نتیجه تمامی مهاجران موظف هستند که با یکی از آزمون های بین المللی سطح دانش زبان انگلیسی خود را برای این کشور مشخص کنند یکی از این آزمون ها آزمون سلپیپ (CELPIP) است. با ما همراه باشید تا در ادامه به طور کامل در مورد آزمون سلپیپ و هر آنچه که باید بدانید صحبت کنیم.

آزمون سلپیپ

آزمون سلپیپ (CELPIP) چیست؟

با گسترش پذیرش مهاجران از طریق اکسپرس انتری در کانادا، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) آزمونی کاملا کانادایی و منحصر به فرد را طراحی کرد که به متقاضیان مهاجرت این امکان را می دهد که توانایی‌های خود در به کارگیری از زبان انگلیسی را در شاخه‌های مختلف به نمایش بگذارند. این آزمون که بر مبنای انگلیسی در کانادا تهیه و تنظیم شده‌است به طور واضح و دقیق، توانایی‌های شرکت کنندگان را در شرایط متنوعی از قبیل مکالمات روزمره، ارتباط با همکاران در محل کار، ارتباط با دوستان و درک برنامه‌های تلویزیونی از قبیل اخبار و برقراری ارتباطات نوشتاری مانند ایمیل و …را  می‌سنجد.

آزمون سلپیپ در دو گروه برگزار می شود:

  • آزمون CELPIP-General
  • آزمون CELPIP-General LS

انواع آزمون سلپیپ

تفاوت آزمون CELPIP-General و آزمون CELPIP-General LS

آزمون CELPIP-General در بخش‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن برگزار میشود. این آزمون که بخش عمومی CELPIP است، نه تنها توسط IRCC پذیرفته می شود بلکه توسط بریتیش کلمبیا و مشاوران مهاجرت شورای تنظیم مقررات کانادا نیز مورد پذیرش است. در هر بخش از این امتحان، سوالاتی کوتاه و متنوع مرتبط با موقعیت‌های روزمره در زندگی تهیه و تنظیم شده‌اند که برای متقاضیان با سطح دانش زبان متوسط به بالا مناسب هستند. اما آزمون CELPIP General LS، مهارت شنیداری و گفتاری کاربردی را ارزیابی می کند.

 

بخش های آزمون CELPIP-General

آزمون CELPIP-General دارای چهار جزء است:

  • Listening
  • Reading
  • Writing 
  • Speaking

آزمون CELPIP-General LS دارای دو جزء است:

  • Listening
  • Speaking

کل زمان آزمون CELPIP-General حدود ۳ ساعت است.

مدت زمان کل آزمون CELPIP-General LS حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه است.

آزمون سلپیپ کاملا به صورت کامپیوتری برگزار میشود و شرکت کننده را قادر می سازد که تمام اجزای آزمون را یک جلسه بدون هیچ قرار ملاقات، تست یا مصاحبه انجام دهد و این از مزایای آزمون سلپیپ می باشد.

شرکت کنندگان آزمون CELPIP از یک موس کامپیوتر و صفحه کلید برای انجام reading و writing آزمون و یک میکروفون و هدست برای انجام Listening  و  Speaking استفاده می کنند.

آزمون های کامپیوتری، تجربه ی آزمونی سریع و قابل اعتماد را به شرکت کنندگان ارائه می دهند.

چرا آزمون سلپیپ (CELPIP)

  1. امتحان سلپیپ به صورت کاملا کامپیوتری بوده که این ویژگی خطاهای انسانی در تصحیح را پایین خواهد آورد.
  2. نتایج آزمون براساس انتخاب شما، بین ۳ تا ۸ روز کاری آماده خواهند شد و در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.
  3. موضوعات بخش گفتاری در آزمون سلپیپ کاملا مربوط به امور روزمره هستند و شما مجبور نیستید در مورد وقایع تاریخی یا سیاسی صحبت کنید.
  4. در بخش نوشتاری اگر کلمه‌ای را اشتباه بنویسید سیستم کامپیوتر برای شما آن را با یک خط قرمز نمایش خواهد داد و شما امکان تصحیح خواهید داشت.
  5. تمام بخش‌های آموزشی و آمادگی برای آزمون سلپیپ به گونه‌ای طراحی شده اند که شما پس از آمادگی برای آزمون، برای زندگی و کار در یک محیط انگلیسی‌زبان آماده باشید.
  6. در بخش نوشتاری، به صورت اتوماتیک تمام کلماتی که تایپ می‌کنید شمارش خواهند شد در نتیجه هیچ زمانی صرف شمارش کلمات خود نخواهید کرد.

یکی دیگر از آزمون های سنجش زبان انگلیسی برای متقاضیان غیر انگلیسی زبان آزمون آیلتس میباشد که افراد زیادی با آن آشنا هستند در صورت تمایل میتوانید برای مطالعه بیشتر به مقاله آزمون آیلتس چیست مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *