افزایش مهارت Speaking

افزایش مهارت Speaking

روش افزایش مهارت Speaking

سعی داریم در مقاله زیر به معرفی روش های افزایش مهارت Speaking بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید به تنهایی انگلیسی تمرین کنید.

اخیرا به چند راه سریع و آسان فکر می‌کردم که چطور در زندگی روزمره‌ صحبت به زبان انگلیسی را تمرین کنیم. بهترین روش برای یادگیری مکالمه، صحبت با افراد بومی است که متاسفانه بسیاری از ما چنین فرصتی را قبل از آزمون آیلتس نداریم. اکثر داوطلبان آیلتس زمان کوتاهی در اختیار دارند و دنبال راه حلی میگردند که سریع مهارت های زبانی شان را بالا ببرد.

هشدار!
شاید بخواهید این تمرین ها را تنها و پشت درهای بسته انجام دهید!

همه ی این فعالیت ها کمی خلاقیت و خیال پردازی نیاز دارند، به خود آزادی دهید و سعی کنید صحبت کردن را این طور تمرین کنید. 

آهنگ بخوانید.

من شخصا آواز خواندن را دوست دارم و در اکثر اوقات برای تمرین از آن استفاده میکنم.

آهنگی را انتخاب کنید و متن آن را پیدا کنید: هر آهنگی جواب میدهد، غمگین، شاد فقط بی کلام نباشد! آن ها را تکرار کنید.

این تمرین زمان دوش گرفتن، رانندگی، شستن و هرکار خانگی دیگر انجام پذیر است! شاید بپرسید، اما این چه کمکی به اسپیکینگ ما میکند؟ اگر شروع کنید به آواز خواندن و از خودتان شعر بسازید، درست مانند مکالمه با شرایطی مواجه هستید که دائم لازم است چیزی بگویید. از ابتدا مشخص نیست قرار است در ادامه چه مطلبی بیان شود و باید با آزادی چیزی که در ذهن دارید به زبان آورید. علاوه بر این موضوع کلمه هایی که در انگلیسی نمیدانید برایتان مشخص میشود و با پیدا کردن آن ها واژه های بیشتری در زهن خواهید داشت.

مجری یک برنامه تلوزیونی باشید.

ساعاتی که در خانه هستید و کارهای روزمره را انجام میدهید، میتوانید این تمرین را انجام دهید. آشپزی را در نظر بگیرید، همانطور که مراحل مختلف را پشت سر میگذارید، تصور کنید در برنامه ی تلوزیونی حضور دارید و باید هر یک از کار های خود را توضیح دهید. هم میتوانید فقط تظاهر کنید و صحبت کردن را تمرین کنید و هم میتوانید از خودتان فیلم بگیرید و اشتباه های خود را بررسی کنید.

شعر بخوانید.

میتوانید شعر های ساده ای به زبان انگلیسی انتخاب کنید و در هر زمانی که میخواهید با خود تکرار کنید. حتی اگر بخواهید، میتوانید شعری خودتان بسرایید (از شعر های زبان خودمان ایده بگیرید). تکرار شعر به روانی کلام شما و توانایی شما در تلفظ کلمات کمک میکند و واژه های بیشتری به شما معرفی میکند.

لیدر تور شهرتان شوید.

فرض کنید عده ای تازه به کشور شما آمده اند و از شما که زبان انگلیسی میدانید خواسته اند درباره ی بخش های مختلف کشور و شهری که در آن هستید صحبت کنید. اندکی درمورد چیزی که میخواهید بگویید، فکر کنید و بعد برای مهمان های نامرئی خود، سخنرانی خود را آغاز کنید!

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *