سن یادگیری زبان انگلیسی

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟

تحقیق درباره سن مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یکی از دغدغه های والدینی است که میخواهند زبان انگلیسی را از سنین کمتر به فرزند خود آموزش دهند تا یادگیری موثرتری اتفاق بیفتد و در مدت زمان کوتاهتری فرزندشان به تسلط کافی برسد. البته که در سنین کودکی و نوجوانی قدرت یادگیری افراد به نسبت بالاتر است، اما در هر سنی می توانید به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید و مهارتهای خود را تقویت نمایید.

چرا کودکی برای یادگیری زبان انگلیسی سن مناسبی است؟

کودکان نمی‌پرسند، اما یاد می‌گیرند! یکی از مزیت های یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی این است که اگر همراه با شعر و موسیقی و در مکالمات روزمره با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنیم، به راحتی آن را فرامیگیرند و به خاطر میسپارند. حتی اگر معنای عباراتی که بکار میبرند را ندانند. کودکان و خردسالان با تکرار و کپی برداری و سپس آزمون و خطا زبان جدید را به خوبی یادمیگیرند. به همین علت است که کودکان در تلفظ کلمات و آهنگ جمله‌ها بسیار سریع‌تر و بهتر از بزرگسالان عمل می‌کنند.

آموزش انگلیسی به کودکان

در صورتی که نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به دنبال یادگیری با اصول و قواعد و جزئیات دقیق هستند و چیزی را بدون توضیح نمیپذیرند. همین خصلت ایجاب میکند که دقت و تمرکز بیشتر و برنامه ریزی های دقیقتری برای فرایند یادگیری در سنین بالاتر صورت گیرد. دقت بیشتر افراد در بزرگسالی به دقت و درستی زبان (همان Accuracy )بیشتر کمک می‌کنند تا به روان صحبت کردن (همان Fluency) و به همین دلیل است که به طور کلی تمایل بیشتری به فکر کردن و نوشتن دارند تا به حرف زدن.

خود آگاهی افراد در بزرگسالی یکی از دلایلی است که میتواند به یادگیری لطمه وارد کند. برای مثال افراد در سنین بالاتر نسبت به اشتباه کردن در نجوه ادای کلمات، گرامر و تلفظ آنها بسیار نگرانند و همین علت باعث می شود که کمتر در کلاس های زبان انگلیسی فعالیت داشته باشند و در نتیجه اشتباهات آنها کمتر به چشم بیاید!

بهترین سن برای یادگیری انگلیسی در کودکان

در خصوص مطرح کردن سن مشخص برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان باید بگوییم که هر کودک شخصیت و علایق خاص خودش را دارد. به همین دلیل سن دقیقی را برای همه کودکان نمیتوانیم تعیین کنیم اما طبق تجربه و نظر برخی از مربی های زبان انگلیسی، کودک باید از سن بسیار کم شروع به یادگیری زبان کند و بعضی دیگر ۳ سال را سن مناسب برای شروع آموزش زبان انگلیسی به کودک می دانند و البته بعضی دیگر سن بین ۵ تا ۷ سال را بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودک اعلام کرده اند.

سن یادگیری انگلیسی در کودکان

نکاتی درباره آموزش زبان انگلیسی به کودک

شناخت و رعایت نکاتی که در ادامه برایتان بازگو میکنیم باعث بهبود روند یادگیری در کودکان میشود.

  • در زمان های مشخصی با کودک خود به انگلیسی صحبت کنید.
  • انگلیسی صحبت کردن با کودک را برای زمانی موکول کنید که میتوانید کمترین استفاده از زبان مادری را داشته باشید.
  • یکی از نکات بسیار مهم این است که نیابد کودک را دانش آموز تصور کنید. او را روی صندلی بنشانید و به او زبان آموزش دهید. کودک شما باید در محیطی که در آن انگلیسی صحبت میشود حاضر باشد. گوش دادن به موسیقی های کودکانه و مکالمه انگلیسی کمک میکند که بدون آگاهی کلمات و زمان استفاده از آنها را یادبگیرد.
  • بنابراین استفاده از فیلم و موسیقی بسیار توصیه میشود.
  • در خصوصی والدینی که می خواهند سه زبان مادری، پدری و رسمی را به کودک آموزش دهند توصیه میکنیم که هر یک از والدین به زبان خودش با کودک صحبت کند.
  • پدر و مادری که به زبانی غیر از زبان رسمی در خانه صحبت میکنند، بهتر است که بدون نگرانی به همین روند ادامه دهند. چراکه کودکشان آن زبان را در مدرسه و اجتماع می آموزند.

بهترین سن برای یادگیری زبان در نوجوانان

محققان بهترین سن یادگیری زبان دوم در نوجوانی را ۱۱ – ۱۳ سالگی اعلام کرده اند. اشتیاق بالای نوجوانان برای موفقیت در این زمینه و در زمینه های دیگر باعث میشود تا نتیجه بهتری حاصل شود. در سنین نوجوانی نیز به دلیل تغییر روحیه آنها و علاقه مندی که به انجام کارهای متفرقه دارند، در یادگیری زبان انگلیسی از دقت پایینتری برخوردار خواهند بود. اغلب نوجوانان میلی به خواندن متن‌های حتی نسبتاً بلند ندارند و همین عدم توجه آنها آموزش و یادگیری را دشوار تر می کند.

یادگیری زبان انگلیسی در نوجوانی

این نکته را نیز بهتر است بدانید که زبان آموزانی که در سنین خردسالی و نوجوانی از انجام این فعالیت‌ها سرباز می زنند، در محیط دانشگاهی و هنگام تست زدن با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد. بنابراین توصیه می کنیم که با توجه به شخصیت و علاقه مندی هایی که دارند بهترین روش را برای آموزش زبان انگلیسی به آنها انتخاب کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در سنین بالاتر به چه صورت است؟

یادگیری زبان در هر سنی امکان پذیر است. همه ما به خوبی میدانیم که کودکان سریع‌تر و راحت‌تر زبان را یاد می‌گیرند. اما اینکه ادعا کنیم برگسالان نمی‌توانند زبان انگلیسی را خوب و درست یاد بگیرند، کاملا اشتباه است. چرا که توانایی یادگیری در همه سنین وجود دارد و بزرگسالان باید برای غلبه بر عادت های گذشته خود و جدیت در مسیری که برای یادگیری انگلیسی در پیش میگیرند تلاش بیشتری داشته باشند.

یادگیری زبان انگلیسی

انتخاب روش آموزشی مناسب در یادگیری انگلیسی چقدر اهمیت دارد؟

همانطور که در بخش های مختلف این مقاله به آن اشاره کردیم همه افراد در هر سن و سالی که باشند میتوانند یادگیری را شروع کنند. طبیعتا در سنین پایینتر بدلیل آزادتر بود ذهن کودکان و نوجوانان یادگیری با سرعت بهتری پیش میرود؛ به شرطی که از بهترین منابع استفاده شود و در محیط آموزشی مناسبی قرارگیرند. ساده ترین این روش ها شرکت در کلاس های آموزشگاه ها است. در صورتی که شرایط حضور در کلاس های گروهی را نداشته باشید، کلاس های خصوصی مکالمه انگلیسی انتخاب بسیار خوبی برایتان خواهد بود. سایر روش های موثر در یادگیری انگلیسی عبارتند از:

گوش دادن به موزیک

تماشای فیلم و سریال به زبان اصلی،

خواندن کتاب داستان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *