تفکر های اشتباه نسبت به آزمون آیلتس

تفکر های اشتباه نسبت به آزمون آیلتس

تفکر اشتباه نسبت به هرموضوع ما را از رسیدن به هدف اصلی دور نگه می‌دارد. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به برخی از تفکر های اشتباه نسبت به آزمون آیلتس که به نتیجه آزمون آیلتس آسیب می‌رسانند. بسیاری از افراد از نمره‌ی آزمون آیلتس خود گله دارند، ایراد چندانی در خود زبان انگلیسی ندارند و بیش‌تر به این خاطر به نمره‌ی دلخواه خود نرسیده‌اند که فرض‌شان از آزمون آیلتس اشتباه بوده است.

در ادامه با هم به بررسی برخی از باورهای غلط آزمون آیلتس می‌پردازیم تا با آشنایی با آن‌ها، در  مسیر آمادگی آزمون آیلتس دیگر دچارشان نشوید.

۱)من انگلیسی را می‌فهمم و آن را به خوبی صحبت میکنم، پس نیازی به آماده شدن ندارم.

می‌توانیم بگوییم یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت در آزمون آیلتس همین تمرین نکردن و عدم آمادگی است. شاید به خوبی انگلیسی صحبت کنید، اما وقتی از شما بخواهند گزارشی بنویسید و نموداری از مصرف انرژی استرالیا را در مقاله‌ای آکادمیک شرح دهید، اهمیت آمادگی خودش را نشان می‌دهد.

بسیاری از داوطلبان می‌توانستند نمره‌ای بالاتر از ۷ در رایتینگ آیلتس بگیرند اما به خاطر اشتباهاتی ساده (مثل خارج شدن از موضوع سوال و پراکندگی ایده‌ها)  نمره از دست دادند.

حتما از کتاب های آمادگی آیلتس استفاده کنید، با بخش های مختلف آزمون آشنایی پیدا کنید و مهارت های خود را در آزمون های آموزشی محک بزنید.

۲) درباره‌ی این مطلب چیزی نمی‌دانم پس نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم.

صادقانه بگویم، موضوعی نیست که در بخش مصاحبه یا مقاله نویسی آیلتس ببینید و هیچ نظری راجع به آن نداشته باشید. فرض کنیم از شما بخواهند درباره‌ی هدیه‌ی غیر منتظره ای که یک بار گرفتید، صحبت کنید. شاید چنین تجربه ای نداشته باشید، اما به اطرافیان خود نگاه کنید، چنین چیزی برای آن ها هم اتفاق نیفتاده است؟ ایرادی ندارد. از ذهن خود استفاده کنید و داستانی جدید بسازید. اگر مقابل موضوع مقاومت نشان دهید و چیزی نگویید یا ننویسید، فرصت خود را برای به نمایش گذاشتن توانایی های خود از دست میدهید  و این نمره‌ی شما را پایین می‌آورد.

۳)اگر کلمات پیچیده آکادمیک را به کار ببرم، نمره ی بهتری خواهم گرفت.

در آزمون آیلتس سطح واژگان شما در هر چهار بخش مورد سنجش قرار میگیرد و دایره لغاتی که در ذهن دارید مهم است. با این حال اگر کلمات پیچیده را صرفا به خاطر دشواریشان به کار ببرید ممکن است باعث اشتباه شوند و نمره ی شما را پایین بیاورند. قبل از استفاده کلمات مطمئن شوید آن ها را به جا و در شکل درست به کار میبرید. در بخش مقاله نویسی آیلتس نیز، اگر از املای آن کلمه مطمئن نیستید از کلمات جایگزین استفاده کنید. یک قانون کلی و سرراست این است که کلماتی انتخاب کنید که استفاده از آن‌ها برایتان ساده‌تر است و منظورتان را شفاف‌تر میرسانند.

 

چهار دیدگاه نادرست دیگر درباره آیلتس

  1. نیازی نیست نگران اشتباهات کوچک دستوری باشم، چون جملات از نظر دستوری تنوع زیادی دارند. اگر می‌دانید که ساختارهایی که به کار میبرید درست است که مشکلی پیش نمی آید، اما اگر هنوز در بخش هایی تسلط کامل پیدا نکرده اید (مثلا اگر عبارات توصیفی را تازه یاد گرفته اید)، حتما در پایان، هنگام بررسی مقاله ای که نوشته اید این ساختارها را با دقت بررسی کنید تا ایراد های احتمالی آن را اصلاح کنید.
  2. تعداد کلمه هایی که در مقاله نویسی آیلتس به کار می‌برم مهم نیستند و ۲۵۰ کلمه فقط برای راهنمایی من است. این درست نیست، در بخش رایتینگ کلمات شما شمرده می‌شوند و اگر کمتر از میزانی که خواسته شده، بنویسید (در بخش اول ۱۵۰ کلمه و در بخش دوم ۲۵۰ کلمه)، نمره از دست خواهید داد.


مقالات آیلتس را حداقل در ۲۵۰ کلمه بنویسم!

  1. به راحتی از عهده‌ی درک مطلب آیلتس بر می‌آیم، چون هر روز میخوانم.
  2. بخش ریدینگ آیلتس (هم جنرال و هم آکادمیک) تنها مربوط به خواندن نیست. باید مهارت هایی را یاد بگیرید و به کمک آن‌ها برای مثال نظر و هدف نویسنده متن را پیدا کنید، جدول ها و نمودار ها را نامگذاری کنید یا جملات را کامل کنید.
  3. علاوه بر یادگیری مهارت‌‌ها، باید بدانید بخش ریدینگ آیلتس برای محک زدن سطح واژگان شما نیز هست. به ندرت پیش می‌آید در سوالات همان کلمه ی به کار برده شده در متن را پیدا کنید. طراحان آیلتس در نوشتن سوالات از هم معنی های کلمات موجود در متن استفده میکنند. یا همان  موضوع گفته شده در متن را طوری دیگر می‌نویسند. برای یافتن جواب، نمیتوانید به سادگی صورت سوال را در متن پیدا کنید.
  4. در واقع، خواندن متون مختلف از این جهت که مهارت کلی خواندن شما را تقویت میکند و تا حدودی شما را با  مطالب گوناگون آشنا میسازد بسیار برای آمادگی ریدینگ آیلتس مناسب است اما کافی نیست! باید حتما نمونه ریدینگ های آزمون آیلتس را بخوانید تا هم با سوالات و هم با مدیریت زمان آشنا شوید.
  5. اگر مصاحبه‌ کننده آیلتس وارد حرف های من شد و سوالات بیش‌تری پرسید یا از من خواست درباره‌ی نظراتم  بیشتر توضیح بدم، در مصاحبه آیلتس موفق نشده ام. هر بخش از مصاحبه  آیلتس زمان مشخصی دارد برای همین اگر مصاحبه کننده صحبت شما را قطع کرد تا به بخش بعدی برود نگران عملکرد خود نباشید. همچنین اگر مصاحبه‌ کننده از شما خواست توضیح بیشتری بدهید، تنها دارد مقررات مصاحبه را رعایت میکند و مصاحبه را طوری جهت میدهد که بیشتر صحبت کنید و مهارت زبانی خود را بکار ببرید.

به طور خلاصه ، باید باور داشته باشید که 

  1.  هرچه بیشتر خود را برای آزمون آیلتس آماده کرده و از کتاب ها و وبسایت های معتبر و مدرسان حرفه ای کمک بگیرید، طبیعتا عملکرد بهتری در آزمون آیلتس خواهید داشت.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *