هزینه آزمون تافل

هزینه آزمون تافل در سال ۲۰۲۱ چقدر است؟

یکی از متداولترین سوالاتی که درباره آزمون های بین المللی زبان انگلیسی وجود دارد به هزینه این آزمون ها مربوط میشود. تافل یکی از پرطرفدارترین آزمون ها به شمار می آید و نمره آزمون در اکثر کشورها، علی الخصوص آمریکا معیاری برای سنجش مهاجرانی است که قصد کار و ادامه تحصیل دارند. این آزمون تنها به صورت iBT در ایران برگزار میشود و تا دو سال اعتبار دارد. در ادامه توضیحاتی را درباره هزینه آزمون تافل و افزایش هزینه ای که در صورت کنسل کردن و یا به تعویق انداختن آن باید بپردازید به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

مقاله مرتبط: مراکز برگزاری آزمون تافل در ایران

برای گذراندن آزمون تافل، شما باید ثبت نام کنید و سپس هزینه امتحان را پرداخت کنید. طبق جدیدترین اطلاعات هزینه آزمون تافل در ایران ۲۵۵ دلار است. شما می توانید این مبلغ را در هنگام ثبت نام در سایت ETS پرداخت کنید. محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون تافل وجود ندارد و می توانید هر چند بار که بخواهید به فاصله ۱۲ روز در آزمون شرکت کنید. در هزینه آزمون تافل عوامل بسیاری دخیل هستندکه این هزینه ها را بررسی خواهیم کرد.

هزینه شرکت در آزمون تافل

بیشتر بخوانید: جهت کسب آمادگی کافی برای شرکت در آزمون تافل در تدریس خصوصی تافل شرکت کنید.

هزینه ثبت نام تافل در تاریخ قرمز

برای ثبت نام در آزمون تافل زمانی وجود دارد که اصطلاحا به آن تاریخ قرمز گفته میشود. اگر که زمانی کمتر از ۵ روز به آزمون تافل باقی مانده باشد و بخواهید که در آزمون ثبت نام کنید، باید علاوه بر هزینه ثبت نام در آزمون، باید طبق مقررات ETS مبلغ ۳۵ دلار بیشتر پرداخت کنید.

هزینه به تعویق انداختن آزمون تافل

اگر که بنا بر هر دلیلی بخواهید در تاریخی غیر از روزی که برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده اید آزمون دهید و آن را به تعویق بیندازید، حتما باید ۳ روز قبل از امتحان (بدون حساب کردن روز آزمون) نسبت به این کار اقدام کنید. هزینه تغییر تاریخ آزمون تافل ۶۰ دلار است. قبل از انتخاب تاریخ جدید باید حتما این مبلغ را پرداخت کنید. برای به تعویق انداختن زمان آزمون تافل به صورت آنلاین باید در ابتدا به سایت ETS وارد شوید. در پنل کاربری روی View Order (s) و سپس Modify یا Cancel کلیک کنید و در صفحه ثبت نام خود کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ راهکار طلایی اساتید برای آمادگی شرکت در آزمون تافل

هزینه آزمون تافل در صورت لغو آزمون

اگر که قصد کنسل کردن آزمون تافل را داشته باشید باید بدانید که حداقل یک هفته پیش از تاریخ آزمون باید انصراف خود را اعلام نمایید. توجه کنید که در صورت انصراف از آزمون تافل تنها نصف مبلغ به شما بازگزدانده خواهد شد و پروسه بازگشت وجه به حساب مرکزی که هزینه ثبت نام را پرداخت داشتید حدود ۳ ماه و نیم زمان میبرد. سپس با هماهنگی مرکزی که پول به حسابش واریز گردیده است اقدام به دریافت مبلغ خود نمایید. موسسه ETS طی یک E-mail شما را از واریز مبلغ برگشتی به مرکز آزمون خود مطلع می کند. جهت ثبت انصراف خود در سایت تافل، وارد پروفایل شخصی خود شوید و روی دکمه کنسل کلیک کنید.

هزینه آزمون تافل با درخواست گواهینامه های بیشتر

هزینه ای که برای ثبت نام در آزمون تافل پرداخت می کنید برای ارسال این آزمون به ۴ دانشگاه است. اگر که بخواهید نمره آزمون تافل را به بیش از ۴ دانشگاه ارسال کنید، برای صدور گواهینامه های بیشتر باید هزینه اضافه ای پرداخت کنید. هر یک گواهینامه مبلغ ۱۸ دلار هزینه خواهد داشت. برای این منظور ETS بسته های مختلفی را برای افرادی که به گواهینامه های زیادی نیاز دارند ارائه کرده است تا هزینه کمتری را پرداخت نمایند. آخرین اطلاعات در مورد این پیشنهادات همیشه در وب سایت ets.org موجود است.

برای اینکه به صورت آنلاین از طریق وبسایت گواهینامه های بیشتری را سفارش دهید، وارد حساب کاربری خود شوید و گزینه View Orders را انتخاب کنید.با این کار میتوانید گواهینامه های اضافی که میخواهید را با اعتبار ۲ سال از تاریخ برگزاری آزمون تافل انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Register for a Test/Order Score Reports کلیک کنید. فراموش نکنید که باید از طریق PayPal هزینه را پرداخت کنید. این گواهینامه ها نیز همانند آزمون تافل تا ۲ سال اعتبار دارند و پس از آن نمی توانید با این مدرک نسبت به اپلای کردن در دانشگاه ها اقدام کنید.

مقاله مرتبط: مزایای داشتن مدرک تافل زبان انگلیسی

 

شرایط کنسل کردن آزمون تافل چگونه است؟

شما می توانید تا یک هفته قبل از آزمون انصراف خود را اعلام کنید اما فقط نصف مبلغ پرداختی به شما بازگردانده می شود

هزینه ی آزمون تافل در سال ۲۰۲۱ چقدر است؟

۲۵۵ دلار

شرایط تغییر تاریخ آزمون تافل چگونه است؟

شما میتوانید تا ۳ روز قبل از آزمون نسبت به این کار اقدام کنید

هزینه تغییر تاریخ آزمون تافل چقدر است؟

۶۰ دلار

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *