معادلسازی نمره آیلتس و pte

معادل‌‌سازی آزمون PTE با آیلتس

اخیرا سازمان پیرسون که طراح و مالک اصلی آزمون PTE به شمار می رود اعلام کرده است که معادل سازی نمره دریافتی از آزمون pte در مقایسه با معیار اصلی یعنی آزمون آیلتس تعییراتی داشته است. بنا بر گزارش منتشر شده در وبسایت این موسسه نتیجه گیری هایی از اعمال تغییرات در معادل سازی نمره آزمون ها به دنبال مطالعات دوره‌ای بدست آمده است که در ادامه به بررسی معادل‌‌ سازی آزمون PTE با آیلتس در آپدیتهای جدید می پردازیم.

تحقیقات انجام شده روی معادلسازی نمره این آزمون ها شامل جمع‌آوری داده‌های امتیازات از داوطلبانی است که هر کدام در یک بازه زمانی کوتاه آزمون‌های PTE Academic و IELTS Academic را گذرانده‌اند. داوطلبان آزمون از نظر جنسیت، سن، زبان اصلی و ملیت به طور کلی نماینده شرکت کنندگان در آزمون آکادمیک PTE بوده‌اند و نتایج آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

آپدیت جدیدی که برای معادل سازی نمرات آیلتس و PTE در نظر گرفته شده است به این صورت است که:
از این پس امتیاز ۸۴ معادل امتیاز ۸ آیلتس، امتیاز ۶۶ معادل امتیاز۷ آیلتس، امتیاز ۴۶ معادل ۶ آیلتس و امتیاز ۲۳ معادل ۴.۵ آیلتس خواهد بود.

 

اگر که به طور خلاصه بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم که این معادل سازی در نمره ۶ و نمرات پایینتر به نفع داوطلبن و در نمرات ۷ و ۸ به ضرر داوطلبان است چراکه طبق این معادلسازی نمره کمتری را دریافت می کنند. این افراد باید نمره بالاتری نسبت به قبل کسب کنند تا معادل ۷ یا ۸ آیلتس شوند. حتی به نظر می‌رسد که پنین افرادی در آزمون آیلتس موفق تر خواهند بود و نمره بالاتری نسبت به pte کسب خواهند کرد.

 

🔻تغییرات مورد توجه به طور خلاصه به قرار ذیل است:

۷ آیلتس: ۶۶ پی تی ای ( افزایش یک نمره‌ای)
۸ آیلتس: ۸۴ پی تی ای ( افزایش ۵ نمره‌ای!)

انتظار می‌رود که وزارت مهاجرت استرالیا و نهادهای معدودی که PTE را در کنار آیلتس و دیگر آزمون‌ها می‌پذیرفتند، به زودی این تغییرات را اعمال کنند. در صورتی که شما عزیزان نیز قصد مهاجرت به استرالیا با مدرک آزمون pte را دارید باید نسبت به این شیوه معادلسازی نمرات آشنا باشید و نسبت به نمره ای که از آزمون دریافت می کنید و معادل آن در آزمون آیلتس اطلاعات کافی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *