اسپیکینگ آزمون آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس به چه صورت برگزار می شود؟

یکی از ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی که در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می گیرد، به بخش اسپیکینگ مربوط می شود. در این بخش میزان توانایی شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی سنجیده می شود. در آزمون اسپیکینگ آیلتس شما موظفید تا پیرامون معرفی خودتان، در مورد تحصیلات و شغلتان صحبت کنید. در مصاحبه اسپیکینگ آیلتس در ۳ بخش متفاوت طی ۱۱ تا ۱۴ دقیقه انجام می پذیرد. توجه داشته باشید که طی این آزمون صدای شما ضبط می شود.

آزمون اسپیکینگ آیلتس چه بخش هایی را شامل می شود؟

۱٫معرفی و مصاحبه

در بخش اول اسپیکینگ که زمان آن ۵ – ۴ دقیقه است، ممتحن خود را معرفی می‌کند و از شما می‌خواهد که خود را معرفی کرده و با ارائه کارت شناسایی معتبر، کارت ملی و یا پاسپورت هویتتان را تأیید کنید.  پس از معرفی باید به سوالاتی که درباره موضوعات آشنا مثل خانه، خانواده، کار، تحصیلات و علایق، تز شما پرسیده می شود پاسخ دهید.

۲٫ تعمیم مسائل فردی

بخش دوم به تعمیم مسائل فردی شما مربوط می شود. زمان این بخش ۴ – ۳ دقیقه است. یک کارت از ممتحن دریافت می کنید که روی این کارت یک موضوع و سؤالاتی درباره آن نوشته شده است. یک برگه کاغذ و یک مداد در اختیار شما قرار می‌دهد و یک دقیقه وقت دارید تا برای صحبت کردن در مورد موضوع روی کارت یادداشت برداری کنید و برای صحبت کردن آماده شوید. سپس ۱ تا ۲ دقیقه در مورد موضوع روی کارت صحبت می کنید و در انتها ممتحن، یک یا دو سؤال از شما می پرسد.

۳٫ بحث دو طرفه

در آخرین بخش اسپیکینگ آیلتس که مدت زمان آن ۵ – ۴ دقیقه است، به بحث دو طرفه می پردازید. سوالات این قسمت از لحاظ موضوعی به بخش دوم مرتبط است. این سؤالات به شما فرصت می‌دهد که راجع به مسائل و ایده‌های انتزاعی بحث کنید.

 

در اسپیکیگ آیلتس چه مهارت‌هایی مورد سنجش قرار می‌گیرند؟

مهارت‌های مختلفی در این بخش سنجیده می‌شود، از قبیل:

  • مهارت در بیان عقاید و اطلاعات راجع به موضوعات / تجربیات / موقعیت‌های روزمره با پاسخ دادن به طیف وسیعی از سؤالات
  •  صحبت کردن طولانی روی یک موضوع با استفاده از زبان مناسب، انسجام و سازماندهی گفتار
  • بیان و توجیه عقاید و تجزیه و تحلیل، بحث و حدس و گمان در مورد مسائل

 

نکات مهم در اسپیکینگ آزمون آیلتس کدامند؟

برای نمره دهی به بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس ممتحن معیارهایی را در نظر می گیرد که هر کدام به تنهایی نقش بسیار مهمی را در مجموع نمرات بخش اسپیکینگ و در نهایت نمره نهایی آزمون دارند. معیارهای نمره دهی به این بخش از این قرارند:

  • سلیس و روان بودن (Fluency):  این معیار میزان توانایی شما را در صحبت کردن به صورت روان و طبیعی و بدون وقفه را نشان می دهد.
  • انسجام و پیوستگی (Coherence):  این معیار نشان می دهد که سنجش مفهوم کلام شما تا چه حدی برای مخاطب آسان و قابل درک است.
  • منابع واژگانی: تواناییتان در استفاده از طیف گسترده ای از واژگان در جای مناسب و با دقت لازم را نشان می دهد.
  • دامنه گرامری: جملاتی که در اسپیکینگ آیلتس استفاده می کنید شما باید بدون خطا باشد و از طیف وسیعی از ساختارهای دستوری مناسب استفاده کنید.
  • تلفظ: گفتار شما باید روشن بوده و شامل طیف گسترده ای از ویژگی های تلفظ مانند صدای انطباق، استرس جمله و… باشد.

نمره دهی در آزمون اسپیکینگ آیلتس به چه شکل است؟

نمره دهی آزمون speaking آیلتس توسط ممتحن رسمی و بر طبق عملکرد شما در طول آزمون شفاهی بر اساس معیارهای آیلتس سنجیده می‌شود. تسلط و انسجام کلام، دایره واژگان، صحت و تنوع ساختار و تلفظ صحیح از جمله معیار های سنجش مهارت های گفتاری در این آزمون است. در این بخش نمرات به صورت اعداد صحیح (۷ ) و اعشاری (۷٫۵) گزارش می‌شوند.

جهت تعیین سطح رایگان و شرکت در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس آموزشگاه بهکلام زیر نظر اساتید مجرب به صورت آنلاین و حضوری با ما در تماس باشید.

کلاس خصوصی پی تی ای

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *