پرکاربردترین زبان های دنیا

پرکاربرد ترین زبانهای دنیا

امروزه با گسترش فناوری و افزایش دسترسی به شبکه های اجتماعی، زمینه مناسبی برای برقراری ارتباط افراد از ملل مختلف با یکدیگر فراهم شده است. برای آشنایی با فرهنگ مردم کشورهای دیگر و داشتن همکاری برای کار و تجارت نیاز داریم که با زبان آنها آشنا شویم. از آنجایی که بیش از ۶,۷۰۰ زبان مجزا در جهان وجود دارد و یادگیری این تعداد از زبان ها امری غیر ممکن است، تصمیم داریم تا در این مقاله پرکاربردترین زبان های دنیا را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بدانید که مردم کشورهای مطرح جهان به چه زبانی صحبت می کنند و به طبع چه زبانهایی طرفداران بیشری برای یادگیری دارند؟

انگلیسی، پرکاربرد ترین زبان در جهان

محبوبیت زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی بر کسی پوشیده نیست. زبان انگلیسی یک زبان پایه و همگانی برای کسب و کار، اینترنت و زبان دوم مردم بسیاری از کشورها به حساب می‌آید. در صورتی قصد مسافرت خارجی داشته باشید یا برای کسب و کار خود با خارج از کشور ارتباط برقرار کنید، زبان انگلیسی در جایجای دنیا و در هر مرحله راه گشای شما خواهد بود. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.

زبان رسمی بریتانیا  و بسیاری از کشورها انگلیسی است. این زبان در کشورهایی که تحت استعمار انگلیس بوده‌اند مانند هند ، مالزی به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از کشورها مانند امریکا ، استرالیا ، نیوزلند ، زیمباوه، هنگ‌کنگ ، افریقای جنوبی و کانادا به‌طور رسمی و عمومی این زبان را به‌جای زبان‌های محلی به رسمیت می‌شناسند. البته کشور کانادا زبان رسمی ندارد ولی مردم این کشور از زبان انگلیسی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: جهت تقویت مکالمه می توانید در دوره های تدریس خصوصی مکالمه آموزشگاه بهکلام به صورت حضوری و آنلاین شرکت کنید.

اسپانیایی

قریب به ۱۶ درصد از جمعیت آمریکا به زبان اسپانیایی تکلم می‌کنند. پس از زبان انگلیسی، افرادی که به اسپانیای تکلم می کنند بیشترین طیف جمعیتی در آمریکا را تشکیل می دهند. زبان اسپانیایی با ۴۷۰ میلیون نفر گوینده به عنوان زبان مادری، دومین زبان پرتکلم دنیا است و مردم بیست کشور دنیا برای کسب و کار و تجارت از آن استفاده می کنند. در کشور آمریکا مشاغلی وجود دارند که لازمه استخدام در آن شغل ها داشتن تسلط در صحبت کردن به زبان اسپانیایی است. بنابراین یادگیری زبان اسپانیایی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

 

ماندارین، زبان چینی ها

از آنجایی که اقتصاد کشور چین پیشرفت چشمگیری دارد و پیش بینی می شود که در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد چین جایگاه ایالات‌ متحده را در رهبری اقتصادی جهان تصاحب کند، این زبان در سال های اخیر از اهمیت بیسار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است. چینی ماندارین هم اکنون زبان اصلی حدود ۸۸۰ میلیون نفر از مردم دنیاست. این زبان یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل می‌باشد. این زبان نسبت به زبانی که مردم چین در ایالات محلی به آن صحبت می کنند بسیار ساده تر است. چینی‌های کشورهای دیگر مانند چینی‌های مالزیایی ، چینی‌های سنگاپور و دیگر کشورها بیشتر به زبان ماندرین صحبت می‌کنند.

 

فرانسوی

رمانتیک‌ترین و عاشقانه‌ترین داستان ها را می توانید در ادبیات فرانسه پبدا کنید.  همچنین اگر که به مطالعه تاریخ و تمدن اروپا علاقه داشته باشید، یادگیری زبان فرانسه درهای جدیدی را به روی شما خواهد گشود. زبان فرانسه زبان اصلی مردم بسیاری از کشورها در شمال و غرب آفریقا است و همانند زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم جمعیت زیادی از مردم دنیا شناخته می شود. از آنجایی که پیش بینی می شود بسیاری از کشورهای در حال توسعه آفریقایی که زبان اصلی یا دوم مردم آن‌ها فرانسه است در چند دهه بعدی اقتصاد پویایی داشته باشند، یادگیری زبان فرانسه برای افراد متخصص و حرفه‌ای که در شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند، می تواند قدم بزرگ و مهمی برای ربودن گوی سبقت از سایر رقبا برای مشارکت در اقتصاد این کشورها به شمار بیاید.

عربی

از آنجایی که نفت و تندروهای افراطی همواره اعراب را در متن اصلی سیاست جهان نگاه داشته و می‌دارد، زبان عربی یکی از زبان‌های پراستفاده و بسیار قدیمی است. این زبان نیز همانند سایز زبانها دارای لهجه‌ها و گویش های گوناگونی است و زبان عربی مدرن استاندارد به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشورهای عرب پذیرفته شده است. در کشورهای شمال افریقا ، سوریه ، لبنان ، مصر، عراق، کویت ، الجزایر و مراکش افراد به زبان عربی سخن می‌گویند.

 

روسی

زبان روسی زبان اصلی ۱۸۵ میلیون نفر از مردم دنیا را شامل می شود. علاوه بر این، مردم سایر کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی زبان روسی را به عنوان دومین زبان خود به یاد دارند. روسی زبان رسمی روسیه و یکی از زبان‌های رسمی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، جمهوری کریمه و همچنین، یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. در این کشورها مردم به ندرت به زبان انگلیسی تسلط دارند. بنابراین اگر قصد مهاجرت و با داد و ستد با این کشورها را دارید، یاد گرفتن زبان روسی ضروری به نظر می‌رسد.

 

آلمانی

زبان آلمانی علاوه بر آلمان در کشورهای اتریش و لیختن‌اشتاین نیز تنها زبان رسمی محسوب می‌شود و در سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ یکی از زبان‌های رسمی به شمار می‌رود. دانستن این زبان در بسیاری از نقاط دنیا برای تجارت و کسب و کار مفید واقع می‌شود. علاوه بر آن آلمان، پس از آمریکا و چین در جایگاه سومین اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد. بنابراین یادگیری زبان آلمانی بسیار سودمند است. علاوه بر زبان‌های ذکرشده زبان‌های ایتالیایی، پرتغالی، سواحیلی، ژاپنی، ترکی و پارسی زبان بخش بزرگی از مردم دنیا هستند و دانستن آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بنگالی

زبان بنگالی بیشتر در کشور هند و بنگلادش صحبت می شود. کشور هندوستان این زبان دومین زبان پر کاربرد بعد از زبان هندی به شمار می آید. زبان بنگالی یک زبان هندی و آریایی است. الفبای زبان بنگالی در غرب به خوبی شناخته نشده است اما به عنوان ۵ سیستم نوشتاری پرکاربرد در جهان شناخته شده است .

پرتغالی

همان طور که گفته شد زبان پرتغالی شباهت زیادی به اسپانیایی دارد اما یک‌زبان کاملاً جدا است. در کشورهای موزامبیک، برزیل ، ماکائو ، آنگولا ، ونزوئلا این زبان بطور گسترده‌ای مورداستفاده است و زبان اول محسوب می‌شود و با تقریبا حدود ۲۳۰ میلیون گوینده و دارای ۱۱ میلیون سخنران غیر بومی به عنوان یکی از زبان های عاشقانه که از زبان لاتین نشات گرفته شده است شناخته می شود و می توان گفت که به نوعی مربوط به زبان اسپانیایی مدرن است .

 

زبان مالایی و اندونزیایی

به این زبان بیشتر در کشورهای مالزی و اندونزی سخن گفته می‌شود و باکمی تفاوت در لهجه کاملاً شبیه به هم است. به‌جز مردمان کشورهای مالزی و اندونزی زبان باهاسا مالای یا باهاسا اندونزی در کشور سنگاپور که درگذشته بخشی از مالزمالاییی بوده استفاده می‌شود اما بیشتر مالای زبانان به‌اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط دارند.

 

ما در این مطلب قصد داشتیم پرکاربردترین زبان ها در دنیا را بر طبق جمعیتی که به این زبان ها صحبت می کنند به شما عزیزن معرفی کنیم. را به شما نشان دهیم اما انتظار می رود در آینده این تغییرات به صورت چشمگیری برتری زبان ها را در رتبه بندی جابجا کند. چرا که برخی زبان ها بر اساس شرایط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جهان در حال رشد هستند. در این لیست زبان های رو به رشدی هستند که نرخ رشد زبان بومی آنها در سال ۲۰۲۰ بسیار مثبت بوده است .

پیش از اینکه در مورد یادگیری زبان جدید تصمیمی بگیرید، هدف خود را مشخص کنید و بدانید که برای کدامیک از اهداف کار، تحصیل و یا تفریح به آن کشور سفر می کنید و یا برای قصد همکاری با شرکت ها و صنایع کدام کشور را دارید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین راه را برای یادگیری در پیش بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *