آزمون ALES

آزمون ALES چیست ؟

موسسه بین المللی پارسیان به کلام برگزار کننده دوره های آزمون ALES یا آلس به زبان ترکی استانبولی است. در دوره های تدریس خصوصی ترکی استانبولی موسسه به کلام برای زبان آموزان عزیز توضیح داده خواهد شد که منابع آزمون ALES و نمونه سوالات آن شامل چه مواردی میشود تا شما عزیزان اطلاعات بیشتری در مورد آزمون ALES داشته باشید. در ادامه میخواهیم به توضیحاتی در رابطه با این آزمون بپردازیم با ما همراه باشید.

آزمون ALES چیست ؟

دانشگاه های کشور ترکیه از نظر جذب دانشجو به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند. برخی از آنها نیاز به آزمون آلس دارند و برخی دیگر از آزمون های جایگزین استفاده می کنند. آزمون ALES برای کسانی است که قصد دارند در مقاطع بالاتر از لیسانس شرکت کنند و به فعالیت آکادمیک خود ادامه دهند. معمولا اگر شما قصد داشته باشید در کشور ترکیه به عنوان استاد دانشگاه ، استادیار ، محقق و یا هر مقام علمی دیگری حضور داشته باشید باید مدرک آزمون ALES را داشته باشید.

  • طول دوره کارشناسی ارشد حداقل دو سال و دکترا چهار سال می‌باشد. تعداد واحدهای لازم برای گذراندن در هر دو مقطع عموماً بین ۲۰ تا ۳۰ واحد می‌باشد که باید در نیمی از طول مدت تحصیل گذرانده شوند و بقیه دوره به گذراندن پایان نامه اختصاص دارد.
  • زبان تدریس در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا، ترکی یا انگلیسی می‌باشد.

مرتبط بخوانید: آشنایی یا آزمون های پذیرش دانشجو ترکیه

بطور کلی متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیاز به طی مراحل زیر دارند:

  • شرکت در آزمون ALES و اخذ امتیاز آن.
  • قبولی در آزمونهای زبان و اخذ مدرک آن (بسته به زبان تدریس دانشگاه مدرک زبان ترکی یا انگلیسی مورد نیاز است).
  • شرکت در مصاحبه تخصصی توسط هیات علمی گروه مربوطه.
  • ارایه مدارک جهت بررسی و معادل سازی.

آزمون ALES تحت عنوان امتحان ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) بوده و امتیاز آن جهت ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی و موارد مشابه از قبیل دوره‌های تخصصی و پذیرش مربی در دانشگاهها و … در  ترکیه مورد نیاز می‌باشد. امتیاز بدست آمده در این آزمون بوسیله برگه نتایج آزمونALES به متقاضیان اعلام می‌شود و در مواقع لزوم توسط متقاضیان به موسسات مربوطه ارائه می‌گردد.

این آزمون ، سالانه دوبار توسط مرکز گزینش و جابجایی دانشجوی ترکیه (ÖSYM) در ماههای May (اواخر اردیبهشت) و December (اوایل آذر) در ترکیه برگزار می‌شود. این آزمون یک امتحان استعدادسنجی شامل ۲ بخش Sayisal و Sözel است و هدف از آن، ‌سنجش توانایی متقاضیان در زمینه‌های کلامی، رقمی و تفکر منطقی می‌باشد که بر میزان موفقیت آنان در طی تحصیلات تکمیلی می تواند تاثیر گذار باشد. بدین ترتیب، سوالات این آزمون در جهت سنجش میزان معلومات افراد در رشته‌ تحصیلی تخصصی آنها نمی‌باشد. سؤالات به گونه‌ای طراحی می شوند که فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی قادر به پاسخ دادن به آنها باشند.

  • حداقل امتیاز برای آلس ۵۵ الی۶۰ برای رشته های مهندسی و فقط از بخش ریاضی فیزیک وهوش( Sayisal) می باشد.
  • برای غیر مهندسی از بخش ریاضی نیز حداقل ۵۵ میباشد. البته شایان ذکر است نمرات بالاتر شانس بیشتر در قبولی دارند.

تمام کسانیکه در سال آخر دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند و نیز دارندگان مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند در آزمون ALES شرکت نمایند. آزمون ALES در مراکز دانشگاهی ۴۱ شهر ترکیه و قبرس شمالی برگزار می‌گردد. نتایج آزمون ALES از تاریخ برگزاری آزمون به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت. در صورت علاقمندی متقاضیان ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، موسسه می تواند راهنماییهای لازم جهت ثبت نام و شرکت در آزمون، مراجعه به موقع به دانشگاهها و اخذ پذیرش آزمون ALES، ارایه کارت ورودی و کارنامه و … را در حیطه تعهدات خود ارائه دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *