خداحافظی کردن به انگلیسی

اصطلاحات رایج برای خداحافظی به انگلیسی

در زبان فارسی برای خداحافظی کردن با افراد مختلف با توجه به اینکه چه نسبتی با آنها داریم و تا چه اندازه ای با آنها صمیمی هستیم از عبارات متفاوتی استفاده می کنیم. در انگلیسی نیز در شرایط مختلف و هنگام ارتباط برقرار کردن با افراد متفاوت عبارات خاصی را داریم. به همین جهت در ادامه این مقاله میخواهیم اختصاصا به  عباراتی که می توانید بجای bye  و goodbye استفاده کنید بپردازیم.

به طور کلی انواع خداحافظی در زبان انگلیسی به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم بندی میشوند:

خداحافظی رسمی

خداحافظی رسمی همانطور که از نام آن پیداست در محیط‌های رسمی مثل شرکت، جشن‌های رسمی و بین افرادی که خیلی با هم صمیمی نیستند رواج دارد. استفاده می‌شود. بهترین عبارت در گفتگوی رسمی Goodbye است. دو عبارت نیز وجود دارند که می توانید بعنوان جایگزین godbye  از آن استفاده کنی:

  • Have a good/nice day : یکی از مرسوم‌ترین و محترمانه ترین عبارت خداحافظی به شمار میرود و معمولا هنگام خداحافظی رئیس از کارمندان در محیط کاری مورد استفاده قرار میگیرد.  به جای کلمه Day نیز میتوانید از کلمه‌هایی همچون Weekend، Holiday، Meeting و lunch استفاده کنید.
  • Take care: جالب است بدانید با وجود اینکه این عبارت حس صمیمیت را منتقل می کند و در مکالمات دوستان صمیمی میتوانید از آن استفاده کنید، بیشتر بین افراد غریبه از آن استفاده می‌شود.

خداحافظی رسمی به انگلیسی

 

بیشتر بخوانید: یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

  خداحافظی غیررسمی

خداحافظی غیررسمی نیز زمانی کاربرد دارد که می خواهید با دوستان یا اقوام نزدیکتان خداحافظی کنید.

  • Bye :ساده‌ترین روش برای بیان خداحافظی خلاصه کردن کلمه Goodbye است. هنگام خداحافظی با ایجاد ضرب آهنگ یا کشیدن آ یا بطور کلی آهنگین کردن تلفظ آن مینوانید احساساتتان را نشان دهید. و برعکس وقتی که عصبانی هستید با محکمی و سنگینی کلمه bye را تلفظ کنید.
  • See you later/ See you/ Later – هر چقدر عبارات را خلاصه تر کنید، مفهموم غیررسمی‌تر و راحتتری را دربر میگیرد. این عبارات پرتکرار بیشتر برای افراد خانواده یا دوستان نزدیک کاربرد دارد. اما با این حال، باز هم میتوانید از آن برای افراد غریبه (در صورتی که دوباره با آنها ملاقات می کنید) نیز استفاده کنید.
  • It was a nice to see you again/ It was nice to see you/ Nice to see you : این عبارات بیشتر برای افراد نزدیکی است که هر از گاهی یکدیگر را می‌بینند. این عبارات را نه برای دوستانی که همیشه همدیگر را ملاقات می‌کنید بلکه به کسی می‌گویید که انتظار ندارید بتوانید او را دوباره به زودی ملاقات کنید.

مقاله مرتبط: اصطلاحات رایج در فیلمها

خداحافظی غیررسمی به انگلیسی

غیر رسمی ترین عبارات برای خداحافظی

دسته دیگری را زیرمجموعه عبارات غیررسمی قرار داد که صرفا باید از آنها هنگام گفتگو با صمیمیترین دوستانتان استفاده کنید. باید بسیار مراقب باشید تا در موقعیت های رسمی از آنها استفاده نکنید چرا که توهین و بی احترامی تلقی میگردد.

  • Peace out: این عبارت به شکل کوتاه شده peace نیز استفاده می‌شود. در این عبارت علاوه بر خداحافظی برای دوستانمان آرامش و صلح آرزو میکنیم. این عبارت بیشتر در خیابان و یا آهنگ‌های هیپ‌هاپ مورد استفاده قرار میگیرد.
  • Take it easy: با این عبارت  همزمان با خداحافظی روبراه بودن را برای عزیزانتان آرزو میکنید. این عبارت هرچند به معنای “مراقب خودت باش” را با خود دارد ولی خیلی غیررسمی‌تر از آن است که برای بزرگترها استفاده کنید!

در این مقاله شما را با عبارات رسمی و غیررسمی برای خداحافظی آشنا کردیم و میتوانید به هنگام نیاز از آنها برای خداحافظی در موقعیتای مختلف با توجه به کاربردی که دارند استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *