نتایج آزمون pte

نتایج آزمون PTE

آزمون PTE پس از آیلتس و تافل سومین آزمون بین المللی زبان انگلیسی به شمار می آید. سالانه داوطلبان بسیاری جهت کسب نمره لازم برای مهاجرت و یا ادامه تحصیل در برخی از کشور ها نظیر استرالیا در آزمون PTE شرکت می کنند. پس از کسب آمادگی لازم، ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، اطلاع از روز اعلام نتایج آزمون PTE دغدغه این دسته از افراد است. در این مقاله درباره نحوه نمره دهی آزمون PTE و مدت زمان اعلام نتیجه آزمون نکات مهمی ار برای شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نتیجه آزمون PTE به چه مواردی بستگی دارد؟

تصحیح آزمون PTE توسط سامانه خودکار نمره دهی آزمون PTE و به صورت کاملاً کامپیوتری صورت می گیرد.

برای محاسبه نتایج برخی از سوالات بر پایه صحیح بودن بنا شده است در حالی که نمره دهی به دیگر آیتم ها بر پایه صحیح بودن، جنبه های رسمی و کیفیت پاسخ دهی بنا شده است. برای مثال جنبه های رسمی به شکل پاسخ اشاره دارند یعنی در نظر گرفته می شود که آیا در یکی از آیتم هایی که در آن مورد سنجش قرار گرفته اید، از دامنه لغات خارج شدید و فراتر رفته اید یا آیا کمتر از محدوده لغات پاسخ داده اید.

 

سه عاملی که روی نمره PTE تاثیرگذارند عبارتند از:

کیفیت پاسخ دهی: توانایی شما در سلیس و روان صحبت کردن، تلفظ صحیح لغات میزان مهارت شما در زبان انگلیسی را نشان می دهد. سنجش کیفیت پاسخ دهی شما داوطلیان از دو روش امتیاز دهی صورت می گیرد: ۱- صحیح و غلط ۲- نمره دهی جز به جز .

صحیح یا غلط : در این نوع نمره دهی اگر پاسخ صحیح باشد از ۱ نمره موجود ، شما یک خواهید گرفت به عبارت دیگر کل نمره به شما داده می شود ولی اگر غلط پاسخ دهید هیچ نمره ای کسب نخواهید کرد.

نمره دهی جز به جز: سایر صورت های سوال به شکل صحیح ، تاحدی صحیح و ناصحیح نمره دهی می شود. اگر پاسخ ها به این آیتم ها صحیح باشد ماکسیمم امتیاز به آن تعلق می گیرد اما اگر بخشی از پاسخ ها صحیح باشد به میزان صحیح بودن پاسختان نمره دریافت می کنید که این امتیاز دریافت شده از نمره کامل تخصیص داده شده به سوال کمتر است و اگر پاسخ ها کاملاً غلط باشند بدیهی است هیچ نمره ای نخواهید گرفت.

تصحیح و اعلام نتایج آزمون PTE چقدر زمان می برد؟

زمانبندی اعلام نتایج PTE تا سال اخیر بگونه ای بود که بیشتر نمرات آزمون PTE در عرض ۲ روز ارائه می­ شدند. در سال ۲۰۱۸ دانشجویان، مهاجران و متخصصانی که در آزمون PTE شرکت کرده بودند نزدیک به ۸۵٫۷٪ از نتایج خود را در عرض دو روز دریافت کردند.

مشاهده نمرات آزمون پی تی ای PTE

پس از شرکت در آزمون PTE شما ایمیلی را از سایت مربوطه دریافت می کنید که در آن از در دسترس بودن کارنامه جهت  مشاهده و دریافت نمرات آگاه می شوید. بعد از دریافت این ایمیل؛ باید وارد حساب پیرسون VUE (همان حسابی که زمان رزرو آزمون آن را ساخته اید) شوید و نتایج را مشاهده کنید.

پاسخ به دو سوال پرتکرار داوطلبان pte

۱- آیا راهکارهایی برای تسریع اعلام نتیجه آزمون PTE وجود دارد؟

نمره آزمون PTE به محض اینکه توسط موسسه مرکز برگزار کننده آزمون محاسبه شد به شرکت کنندگان اعلام می­ شود. در این بخش توصیه هایی برای شما داریم که به تسریع فرایند دریافت کارنامه کمک می کنند:

  • هرگز یک حساب تکراری (Pearson VUE) ایجاد نکنید زیرا بازدهی نتایج شما را کند می­کند.
  • اطمینان حاصل کنید که کتابچه راهنمای آزمون (Taker) را که شامل تمام خط مشی­ها و روش­ها است را بخوانید.
  • هنگام ایجاد حساب کاربری خود و رزرو تست خود، تمام دستورالعمل­ ها را به دقت دنبال کنید.
  • حساب خود را با استفاده از یک ایمیل شخصی ایجاد کنید که به طور منظم بررسی می­ کنید، بنابراین به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار می­ کنند.

۲- چرا برخی از کارنامه­ های آزمون PTE دیرتر به دست شرکت کنندگان می­رسند؟

چند دلیل وجود دارد که باعث می­شود تا نمره آزمون PTE بیش از ۲ روز طول بکشد تا به دست داوطلبان آزمون برسد. این می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطمینان: از آنجایی که کارنامه آزمون PTE  برای تصمیم­ گیری­های مهم استفاده می­ شود، لذا باید دقت بالایی برای تصحیح پاسخ­ها صرف شود. به همین دلیل در برخی مواقع برای کسب اطمینان از درست بودن یا غلط بودن جواب احتمال اینکه زمان بیشتری را صرف کنند وجود دارد.
  • امنیت: قبل از انتشار نمره، موسسه تصحیح آزمون PTE باید اطمینان حاصل کند که فردی که در آزمون شرکت کرده است همان شخص مد نظر است یا خیر. این بررسی­ها گاهی اوقات می­توانند مدت زمان ارائه کارنامه را طولانی کنند.

نتایج آزمون pte

آیا راهکارهایی برای تسریع اعلام نتیجه آزمون PTE وجود دارد؟

نمره آزمون PTE شما به محض اینکه توسط موسسه مرکز محاسبه شد به شرکت کنندگان اعلام می­شود. البته چندین روش که می­توانید برای کاهش احتمال تاخیر انجام دهید نیز وجود دارد:

  • هرگز یک حساب تکراری (Pearson VUE) ایجاد نکنید زیرا بازدهی نتایج شما را کند می­کند.
  • اطمینان حاصل کنید که کتابچه راهنمای آزمون (Taker) را که شامل تمام خط مشی­ها و روش­ها است را بخوانید.
  • هنگام ایجاد حساب کاربری خود و رزرو تست خود، تمام دستورالعمل­ها را به دقت دنبال کنید.
  • حساب خود را با استفاده از یک ایمیل شخصی ایجاد کنید که به طور منظم بررسی می­کنید، بنابراین به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار می­کنند.

 

 در صورتی که اعلام نتیجه آزمون PTE شما با تاخیر انجام شد چه باید کرد؟

    ۵ روز کمتر از آزمون شما: شما می­توانید در هر زمان به حساب خود وارد شوید. مطمئن باشید که روش درستی را برای اطلاع از نمره خود در پیش دارید.

    بیش از ۵ روز از آزمون شما: اگر نمره خود را پس از ۵ روز از زمان آزمون­تان دریافت نکرده­ اید، باید با تیم خدمات مرکز اصلی برگزار کننده آزمون PTE تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *