تقویت تلفظ صحیح لغات انگلیسی

بررسی ۷ روش موثر در تقویت تلفظ لغات انگلیسی

آشنایی با تلفظ صحیح لغات انگلیسی برای زبان آموزانی که به یادگیری زبان انگلیسی تا سطوح پیشرفته علاقه مندند، یکی از مهمترین مواردی است که باید حتما به آن توجه شود. چرا که بسیارند افرادی که از دامنه لغات انگلیسی گسترده ای برخوردارند و روی گرامر تسلط کافی دارند اما زمان کافی برای تقویت تلفظ اختصاص نداده اند. به همین جهت در این مقاله روش هایی را که به یادگیری و به خاطر سپردن تلفظ صحیح کلمات در زبان انگلیسی کارآمد هستند می پردازیم تا شما عزیزان نیز بتوانید پبشرفت قابل توجهی در این زمینه شاهد باشید.

انواع لهجه ها در تلفظ لغات انگلیسی

نحوه تلفظ حروف و صدا های مختلف در زبان انگلیسی با زبان فارسی متفاوت است و مشابه برخی از این آواها را در زبان فارسی نداریم. علاوه بر این در زبان انگلیسی دو نوع لهجه متفاوت بریتانیایی و آمریکایی وجود دارد. نحوه تلفظ لغات در این دو هجه با یکدیگر بسیار متفاوت است و شما باید پس از گذشت مدتی از یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید که به کدام لهجه علاقه بیشاری دارید تا پس از آن نحوه ادای کلمات را نسبت به شکل صحیحی که باید داشته باشد مقایسه شود.

روش های تقویت تلفط کلمات انگلیسی

۱- تک تک صداها phonemes را بشناسید. از لغاتی فقط در یک آوا متفاوت هستند مانند: pop, pep, pip, pap برای تمرین استفاده کنید تا با تلفظ صحیحی که دارند آشنا شوید. .تمرین و تکرار این آواها در زبان انگلیسی کمک می کند تا به تدریج به هنگاه مواجهه به لغات جدیدتر بتوانید آن را نیز به درستی تلفظ نمایید.

۲- توجه داشته باشید که برای  روان صحبت کردن نیازی نیست که سرعت صحبت کردنتان را بالا ببرید.  در صورتی که این کار باعث می شود تا تلفظات اشتباه در ذهنتان بنشینند و نتوانید این اطلاعات را به راحتی تغییر دهید و تلفظ صحیح را به خاطر بسپارید.  در صورتی که آهسته صحبت کردن این صحبت را به شما می دهد تا روی حرف‌هایتان فکر کنید و روی تلفظ صحیح کلمات تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری سریع لغات انگلیسی

۳- تقلید صدا انجام دهید. تکرار کردن نوع تلفظ کلماتی که در فیلم ها و موزیک های انگلیسی می شویدبه شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری پیشرفت کنید. الگو قرار دادن هنرپیشه و خواننده مورد علاقه تان می تواند کمک بزرگی برای تقویت لهجه شما باشد و می تواند شما را مرحله به مرحله تا رسیدن به جایگاه مورد نظرتان همراهی کند.

۴- ضبط کردن صدایتان را امتحان کنید. این کار باعث می شود تا پس از شنیدن صدای خود به اشتباهاتی که در نوع تلفظ لغات دارید پی ببرید و با تصحیح آنها به سراغ دیکشنری بروید. به این ترتیب می توانید با تهیه یک لیست از بخش های خاصی که باید اصلاح شود ایرادات خود را بشناسید و اصلاح کنید.

صدایتان را ضبط کنید

۵- متون انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. خواندن متن کتاب و مجلات به صورت دنبال کردن متن نوشته با چشم و دریافت مفهوم آن تاثیر زیادی در تقویت تلفظ کلمات انگلیسی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است متون را با صدای بلند بخوانید تا همزمان صدای خود را بشنوید.  این تکنیک باعث می‌شود مکث‌ها و استرس‌های کلمات را نیز به درستی و با دقت ادا کنید.

۶- به واسطۀ stress  آهنگ و زمان‌بندی کلام در کلمات و جملات انگلیسی تعیین می‌شود. در کلمات چند سیلابی، یک بخش stress دارد و به عبارت دیگر محکم‌تر و کشیده‌تر تلفظ می‌شود. توجه به stress کلمات بسیار مهم است چرا که می‌تواند معنی لغات را تغییر دهد یا تمرکز جمله را عوض کند. به عنوان مثال، معنی کلمه  content با دو stress متفاوت را در دیکشنری چک کنید.

تقویت تلفظ زبان انگلیسی

۷- تمرین و تکرار به صورت منظم در هر زمینه ای باعث می شود تا با مرور آموخته های خود به تثبیت مطالب درذهنتان کمک کنید. از آنجایی که صداها در زبان انگلیسی خیلی با مشابه آنها در زبان فارسی متفاوت هستند باید تا وقتی که احساس کنید طبیعی و راحت صحبت می کنید،تمرین کنید.

تلفظ صحیح لغات در آزمون های پیشرفته زبان انگلیسی از معیار هایی است که اساتید زبان انگلیسی به هنگام سنجش مهارت reading لحاظ می کنند. بنابراین استفاده از روش هایی که برای تقویت لغت انگلیسی توصیه می شوند می تواند نقض پر رنگی را در کسب بالای شما داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *