بهترین کتابهای زبان انگلیسی

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی (پیشنهاد اساتید)

انتخاب منابع آموزشی معتبر همواره یکی از مهمترین فاکتور ها در یادگیری زبان جدید به شمار می آید، استفاده از منابع و کتابهایی که در موسسات معتبر و توسط اساتید برتر زبان انگلیسی تدریس می شوند، به شما کمک می کند تا در مسیر صحیح یادگیری قرار بگیرید و بتوانید طبق استانداردی که سایر زبان آموزان در سراسر جهان آموزش می بینند پیش بروید. به همین جهت در این مطلب شما را با بهترین کتاب های زبان انگلیسی آشنا می کنیم، که هم برای یادگیری مناسبند و هم برای تدریس. همچنین در صورتی که بخواهید به صورت خودخوان زبان انگلیسی را بیاموزید، اهمیت شناخت و استفاده از منابع مورد تایید دانشگاه های معتبر برای شما دوچندان خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: آمادگی آزمون آیلتس بدون کلاس

نکته ای که پیش از معرفی کتابها باید یادآور شویم این است که انتخاب کتاب مناسب برای تقویت زبان انگلیسی شما عزیزان، کاملا به سطح زبان انگلیسی، سن شما، روش یادگیری و هدف تان از یادگیری بستگی دارد. بنابراین انتخاب دقیق کتاب مناسب پیشنهاد می کنیم که ابتدا تعیین سطح انجام دهید و سپس با اساتید برتر زبان انگلیسی مشورت کنید.

با توجه به اینکه ممکن است شما در هر سطحی از زبان انگلیسی از عمومی و قدماتی تا متوسط و پیشرفته قرار داشته باشید و یا برای آمادگی آزمون تافل و آیلتس مشغول یادگیری و تقویت انگلیسی خود هستید، از تمام سطوح مطرح ترین و مهم ترین کتابهای آموزشی را به شما معرفی می کنیم.

 

کتاب های Four corners (فور کورنرز)- مبتدی تا متوسط

این سری از کتابها آموزش همه مهارت های زبان از مبتدی تا پیشرفته و از سنین کودکی تا بزرگسالی را شامل می شوند. بنابراین اگر که میخواهید یادگیری زبان انگلیسی را از سطح مقدماتی شروع کنید، این سری از کتابها را به شما پیشنهاد می کنیم. در کتابهای Four corners برای تقویت هر چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن آموزشها و تمرینات متناسب با آن بخش تهیه شده است. این مجموعه دارای فایل های ویدیویی، نرم افزار، PDF و MP3 می باشد که کتاب الکترونیکی (PDF) این مجموعه دارای Student Book – Work Book – Teachers Book می باشد.

کتاب های Four corners

اگر که شما از اساتید آموزش زبان انگلیسی هستید که این مطلب را می خواهید، باید بگوییم که روش تدریس این مجموعه، بسیار ساده و لذت بخش است و از هر جهت برای تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی و حتی مهارت مکالمه انتخاب بسیار مناسبی است. سطوح مختلف این مجوعه کتابهای آموزش انگلیسی (مقدماتی – متوسط – پیشرفته) باعث شده اسن که مفاهیم هر بخش برای زبان آموزان بسیار واضح و روشن باشد و به خوبی آنها را درک نمایند.

علاوه بر کتاب‌های Four Corners ، سری کتابهای Interchange نیز روش کار مشابهی دارد که می توانید آن را جایگزینه کتابهای فورکورنرز کنید. پس از به پهیان رسیدن دوره کنابهای Four Corners  یا  Interchange معمولا سری دوتایی Passages به زبان آموزان سطح متوسط (Intermediate) آموزش داده میشود تا خود را به سطح پیشرفته (Advanced) برسانند.

کتابهای interchange

روان و کاربردی بودن کتاب‌های Four Corners و Passages باعث شده که به یکی از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی و محبوبترین کتابهای آموزشی در میان زبان آموزان ایرانی تیدیل شوند.

کتابهای passages

کتاب های Top notch (تاپ ناچ)- مبتدی تا پیشرفته

سری کتاب های Top notch نیز برای یادگیری عمومی زبان انگلیسی کتابهای کاربردی بینظیری هستند. چه برای Writing یا Speaking و مکالمه و چه برای گرامر ولغت. تاپ ناچ توسط موسسه انتشارات لانگمن و کتابهای انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل توسط موسسه انتشارات آکسفورد طراحی شده است. تمام این کتاب ها بر اساس موضوعات بروز و کاربردی طراحی شده و ضمن تاکید بر مکالمه، تمامی مهارتهای زبان انگلیسی از قبیل گرامر زبان انگلیسی ، واژگان ، مهارتهای خواندن و نوشتن ، مکالمه و درک مطلب شنیداری را در بر می گیرند.

کتاب های top notch

کتابهای تاپ ناچ عموما کتابهایی برای کار در کلاسهای حضوری مناسب ترند و اغلب زبان آموزانی که میخواهند به صورت Self Study انگلیسی را یادبگیرند نمی توانند به خوبی با این سری از کتابها ارتباط برقرار کنند؛ در صورتیکه آموزش مهارتهای انگلیسی در کتاب های انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل می تواند به میزان قابل توجهی بصورت Self Study (یا حداقل بصورت نیمه حضوری)‌ کاربرد داشته باشد. با انتخاب کتابهای انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل به راحتی می توانید از آن بصورت خودآموز استفاده کنید و پس از اتمام هر درس، در کلاس های رفع اشکال حضوری و آزمونهای آزمایشی شرکت کنید.

 

 کتاب های Oxford Word Skills (آکسفورد ورد اسکیلز)

سری کتابهای Oxford Word Skills از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت دایره لغات انگلیسی به شمار می‌رود. این سری که شامل سه کتاب Basic و Intermediate و Advanced است و جدیدا دو کتاب Idioms & Phrasal Verbs در دو سطح متوسط و پیشرفته را شامل می شود تا هر واژه‌ای که در مکالمه انگلیسی را در این کتاب ها به راحتی پیدا کنید.

کتاب های Oxford Word Skills

از آنجایی که در کتابهای Oxford Word Skills تصاویر، مثال‌های واقعی و تمرین‌های کاربردی بسیاری وجود دارد، مطالعه آن به عنوان یک کتاب جانبی در کنار دوره آموزشی اصلی می تواند به گسترش دامنه لغات و تقویت لسپیکینگ شما بسیار کمک کند.

بیشتر بخوانبد: دانلود رایگان کتاب oxford word skills

کتاب های American English File – مبتدی تا پیشرفته

سری کتاب‌های English File که هم نسخه بریتیش و هم آمریکایی‌ آنها منتشر شده است، از معتبرترین و پرکاربردترین منابع آموزش زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته به شمار می آیند. محتوای این کتاب‌ها کامل و جامع بوده و به خوبی هر چهار مهارت اصلی و مهارت‌های فرعی مثل دایره واژگان، تلفظ، گرامر و … را در بر میگیرد.

کتاب های American English File

 برای یادگیری همه مهارت های زبان از مبتدی تا پیشرفته و مهاجرت به آمریکا، کتابهای امریکن انگلیش فایل پیشنهاد میشود.

این دو کتاب در زمینه آموزش تلفظ و مکالمه انگلیسی به دو لهجه آمریکایی و بریتیش پیشگام هستند. کتابهای انگلیش ریزالت (با لهجه بریتانیایی) و امریکن انگلیش فایل (با لهجه آمریکایی) با تکیه بر تلفظ صحیح لغات انگلیسی و مکالمه، سایر مهارتهای آموزش زبان انگلیسی از قبیل گرامر کاربردی و واژگان را بصورت همزمان تقویت می کنند.

نکته مهم: یادگیری زبان انگلیسی با کتاب‌ های Top Notch و English File به اطلاعات عمومی بالا، زمان زیاد و تمرین فراوان زبان آموز نیاز دارد. چراکه اگر تداوم و تمرین کافی وجود نداشته باشد، ممکن است زبان آموزان به علت مطالعه و تمرین کم یا عدم ارائه صحیح مطالب از سوی استاد، سرخورده شده و یادگیری را کلا رها کنند.

 

کتاب English Grammar in use (گرامر این یوز)- سطح مقدماتی تا پیشرفته

این کتاب که در سه جلد  منتشر شده است و معروفترین و پرفروش ترین کتاب مربوط به آموزش گرامر زبان انگلیسی به شمار می آید.  این کتاب منبع کامل و کاربردی گرامر در زبان انگلیسی است و تقریبا اصلی ترین منبع آموزش گرامر انگلیسی است.

کتاب English Grammar in use

این کناب بهترین منبع برای تقویت گرامر انگلیسی را برای کنکور، برای صحبت، نوشتن، تافل آیلتس و … است.

کتاب گرامر این یوز برای افراد مبتدی نیز قابل استفاده است اما بیشترین کاربرد آن برای افرادی است که سطح تقریبا متوسطی در زبان انگلیسی دارند. در کتاب Grammar In Use نسخه چهارم، تعداد ۱۴۵ یونیت وجود دارد که هر کدام از آنها در مورد یک مطلب گرامری توضیح می دهد. هر یونیت شامل دو صفحه است که صفحه اول به آموزش گرامر و صفحه دوم به تمرینات گرامر انگلیسی درباره آن یونیت اختصاص یافته است. در انتهای کتاب نیز کلید حل سوالات قرار داده شده که بتوانید به خوبی متوجه ایرادات کار خود بشوید.

کتاب ۱۱۰۰ – متوسط و پیشرفته

این کتاب حدود ۱۰۰۱ لغت جدید دارد و حدود ۵۰۰۰ لغت دیگر دشوارتر را شامل میشود! تمامی لغات این کتاب طبق تجربه شخصی، پرکاربردترین و جدید ترین لغت های موجود زبان انگلیسی جمع آوری شده است. هر واژه شامل مثال، تمرین، تعریف و اصطلاحات مفید می باشد. متن های این کتاب برگرفته از رمان ها، نمایشنامه ها، شعرها، روزنامه ها، و …. است.

کتاب ۱۱۰۰

کتاب ۱۱۰۰ ویژه دانشجویان و داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای کلیه رشته جی آر ای، آیلتس و تافل است.

بیشتر بخوانید: بررسی مهمترین منابع لیسنینگ آیلتس از دید اساتید

بهترین روش مطالعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی

۱- کتاب ها و همه متون انگلیسی را با صدای بلند و ترجیحا در حضور دوستان بخوانیدریا، با این کار در واقع مکالمه یا Speaking انگلیسی خود را تقویت می کنید.

۲- هر کلمه جدید که می بینید را در فلش کارت، دفترچه یادداشت یا حتی گوشی موبایلتان یادداشت کنید.

۳- از نکات گرامری مهم زبان انگلیسی جزوه تهیه کنید. با این کار مجبور نیستید دوباره آن نکته گرامری را با ده ها مثال و تمرین دوره کنید

۴- برای ایجاد تنوع و جلوگیری از یکنواخت و طولانی شدن آموزشها از بازی ها و سرگرمی ها مانند بازی های موبایل آموزش زبان انگلیسی یا پازل ها و … استفاده کنید.

 

در این مطلب سعی کردیم که بهترین مناابع و کتابها برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی را به شما عزیزان معرفی کنیم. لطفا تجربیات خود در مورد یادگیری با کتابهایی که در این لیست از آنها نام بردیم را در کامنت ها ذکر کنید تا سایر زبان آموزان و  اساتید از نظرات شما بهره مند شوند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *