آمادگی آزمون تافل

آمادگی آزمون تافل با ۸ راهکار مهم و طلایی

آزمون تافل و آیلتس از مهمترین آزمون های زبان انگلیسی به شمار می آیند. و از آنجایی که سوالات این آزمون ها به صورت کاملا استاندارد طرح می شوند تا سطح زبان انگلیسی داوطلبان را به درستی مشخص کنند، باید با آمادگی کافی در این سبک از آزمون ها شرکت کنید تا بتوانید نمره مناسب برای ارائه به دانشگاه، محل کار و یا اداره مهاجرت کشورهای انگلیسی زبان را دریافت کنید. به همین جهت نکات طلایی را برای آمادگی آزمون تافل آماده کرده ایم تا با داشتن برنامه ریزی صحیح و تمرین و مرور کافی بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید.

بیشتر بخوانید: مزایای داشتن مدرک تافل زبان انگلیسی

نکات مهم برای کسب آمادگی شرکت در آزمون تافل

۱- مطالب را در بازه زمانی کوتاه مرورکنید.

تصوری که بسیاری از زبان آموزان در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی دارند این است که یکبار زمان طولانی برای یادگیری در نظر میگیرند و مرور آن را به روزهای پیش از آزمون موکول میکنند. در صورتی که باید توجه داشه باشید اگر مطلب جدیدی را یاد میگیرید، مرور آن در طی ۲۴ ساعت آینده باعث میشود تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید را برای مدت طولانی به خاطر بسپارید. مرور مطالب پس از یک هفته باعث می شود تا ۳۰ روز آینده آن را به خاطر داشته باشید. و اگر ۴۰روز بعد مطالب را مرور کنید تا ۶ ماه در ذهنتان ماندگاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: استفاده از جعبه لایتنر زبان انگلیسی برای تقویت لغات

۲- خلاصه نویسی را جدی بگیرید.

سعی کنید هنگامی که مطلبی در حدود سه الی چهار پاراگراف را مطالعه می کنید،آن را در حدود سه الی چهار خط به طور خلاصه بازنویسی کنید. بنابراین همواره جزوه ای را کنار دستتان داشته باشید تا این خلاصه را روی آن یادداشت کنید. تمرین خلاصه نویسی باعث می شود تا مطالب را یکبار در ذهنتان مرور کنید و مطلب را از زبان خودتان بیان کنید تا رایتینگ خود را تقویت کنید و قدرت تخیلتان را بالا ببرید.

خلاصه نویسی برای تقویت رایتینگ

۳- زمانی از روز را به اخبار و فیلم، موزیک و کتاب داستان اختصاص دهید.

یکی ز مواردی که اساتید خصوصی زبان انگلیسی همواره به آن تاکید دارند این است که باید خودتان را در معرض خواندن و شنیدن مطالب انگلیسی قرار دهید. این کار باعث می شود تا گوش شما به شنیدن کلمات و عبارات انگلیسی عادت کند و به دنبال قسمت هایی که معنای آنها را متوجه نمیشوید بروید. علاوه بر این شما با تلفظ صحیح کلمات انگلیسی آشنا می شوید و به مرور عادت می کنید که از آنها در مکالمات و نوشته هایتان استفاده کنید.

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

بیشتر بخوانید: آموزش مرحله به مرحله تقویت اسپیکینگ با آهنگ

۴- مطالب را با صدای بلند بخوانید و تکرار کنید.

نکته مهمی که در این تکنیک وجود دارد این است که شما علاوه بر خواندن و تکرار عبارات آنها را مجددا میشنوید و برایتان تکرار می شود. حتی اگر شما همه ی لغات را متوجه نشوید، یکبار دیگر آن را برای زبان و مغزتان تکرار می کنید و به مرور زمان متوجه میشوید که وقتی انگلیسی صحبت میکنید میتوانید سریعتر و آسانتر جملاتتان را بسازید.

۵- وقایع و اتفاقات روزانه را تعریف کنید.

روش دیگری که منجر به تمرین و تکرار عبارات انگلیسی و مرور آنچه که یادگرفته اید می شود؛ این است که در مقابل آینه بایستید و اتفاقاتی را که در طول روز برایتان افتاده است را برای آینه تعریف کنید. و یا اینکه با دوستانی که انگلیسی می دانند مکالمه کنید و در تماس باشید و حتی اتفاقات را برای اعضای خانواده تان تعریف کنید و اگر متوجه نشدند، ترجمه کنید.

با خودتان صحبت کنید

۶- از منابع معتبر تافل برای مطالعه استفاده کنید.

از مهمترین نکاتی که باید برای آزمون تافل در نظر داشته باشید، شناخت و استفاده از منابع مورد تایید دانشگاه های معروف نظیر آکسفورد و کمبریج است. همانند هر آزمون بین المللی دیگری، یکسری از کتابهای تافل هستند که داوطلبان تافل در سراسر جهان مسیر یادگیری اصول و قواعد و کلمات تافل را طبق آنها پیش می برند. بنابراین استفاده از این منابع کمک می کند تا با خیال راخت تری برای آزمون آماده شوید.

منابع آزمون تافل

بیشتر بخوانید: مراکز مجاز برگزاری آزمون تافل در ایران

۷- در کلاس های خصوصی تافل شرکت کنید.

اگر که فرصت کمی برای آمادگی شرکت در آزمون تافل در اختیار دارید، بهترین روش شرکت در کلاس های آموزشی تافل اساتید برتر تدریسی خصوصی در این زمینه است. چرا که در این کلاس ها اساتید با توجه با سطح زبان انگلیسی شما، برایتان برنامه آموزشی در نظر می گیرند تا از فرصت باقی مانده به نحو بهینه ای استفاده کنید و بتوانید به نتیجه ای که می خواهید برسید.

کلاس خصوصی تافل بهکلام

۸- در آزمون های آزمایشی شرکت کنید.

شرکت در آزمون های آزمایشی تافل iBT باعث می شود که شما به صورت دوره ای میزان مطالبی را که یادگرفته اید را بسنجید، آزمون را تحلیل کنید و به دنبال مرتفع کردن نقاط ضعفی که دارید، تمرینات لازم را انجام دهید. این کار باعث می شود تا در شرایط روز آزمون قرار گیرید و با فضای آزمون آشنا شوید. قرار گرفتن در شرایط و محیط آزمون با سوالاتی که در سطح آزمون اصلی تافل هستند باعث می شود تا آمادگی لازم را در روز آزمون داشته باشید.

 

امیدواریم که این راهکارها مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که پیشنهاد دیگری برای آمادگی شرکت در آزمون تافل دارید در ادامه این مقاله برایمان کامنت کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *