تغذیه روز آزمون آیلتس

تغذیه مناسب روز آزمون آیلتس

داشتن تغذیه مناسب برای تقویت حافظه و عملکرد در آزمون های های مهم و سرنوشت ساز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کنکور سراسری، آیلتس،تافل و امثالهم از این دسته از آزمون ها به شمار میروند و از آنجایی که مدت زمان زیادی را در جلسه آزمون به سر میبرید باید نسبت به تغذیه روز آزمون و روز پیش از آن توجه کافی داشته باشید؛ به این صورت که از قبل غذای مناسبی بخورید و یک میان وعده کوچک همراه داشته باشید تا در زمان استراحت بین آزمون میل کنید.. تغذیه روز آزمون آیلتس عنوانی است که برای این مقاله از بهکلام انتخاب کردیم تا خوراکی های سالم و مقوی را بشناسید و مصرف کنید.

مناسبترین تغذیه برای روز آزمون آیلتس

از آنجایی که در آزمون آیلتس چند ساعت زمان لازم دارد، مراکز برگزار کننده آزمون، تایم هایی را برای استراحت در نظر میگیرند، طی این زمان می توانید به راه رفتن، خوردن خوراکی بردازید تا ذهنتان از فضای آزمون دور شود و بتوانید با تمرکز بیشتری به ادامه آزمون بپردازید. نحوه پذیرایی و استراحت در مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس با توجه به اینکه کدام مرکز را انتخاب میکنید متفاوت است.

به طور کلی از آنجایی که در مراکز برگزاری آزمون از مواد و خوراکی های مغذی برای پذیرایی استفاده نمیکنند، توصیه می کنیم که خوراکی های مختصر و مفید و مغذی را با خود به همراه داشته باشید. در این بخش ماده مغذی طبیعی را به شما معرفی کنیم تا در روز آزمون بتوانید انرژی لازم را تامین کنید.

تغذیه مناسب قبل از امتحان

شب قبل از آزمون شیر بخورید!

از آنجایی که شب قبل از آزمون احتمال بیخوابی و نگرانی برای روز آزمون بالاست، پیشنهاد میکنیم که برای داشتن خواب راحت، یک لیوان شیر گرم میل کنید. همچنین بهتر است که برای برای کاهش اضطراب و داشتن خوابی راحت از مواد غذایی مانند لوبیا، سویا، موز، تخم‌مرغ، گردو، شیر و لبنیات به عنوان میان وعده استفاده کنید.

نوشابه و نوشیدنی های کافئین پرهیز کنید!

مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین ضربان قلب شما را بالا می برد و باعث می شود که دچار بیخوابی شوید. شب آزمون به موقع بخوابید و به هیچ عنوان برای درس خواندن یا مرور مطالب شب را بیدار نمانید تا روز آزمون آیلتس سرحال باشید.

no coffee

مصرف نوشیدنی های مضر استرس و عصبانیت شما را افزایش می دهد و در جلسه آزمون عملکرد خوبی نخواهید داشت. بنابراین سعی کنید از خوردن قهوه، نوشابه گازدار، چای از ۶ ساعت قبل از خواب پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: توصیه های مهم اساتید درباره آمادگی روز آزمون آیلتس

از نوشیدن آب غافل نشوید!

نوشیدن آب تاثیر مستقیمی در بهبود عملکرد مغز و بدنتان دارد. در صورتی که به مقدار کافی آب ننموشید، عملکردتان در مجموع ضعیف‌تر شده و در تحلیل سوالات و پیدا کردن پاسخ صحیح برای آنها دچار میشوید. توصیه میکنیم که روزی حداقل ۱٫۲ لیتر مایعات مصرف کنید و از میان مایعات آب را در صدر فهرست قرار دهید.

آب بنوشید

به هیچ وجه صبحانه را فراموش نکنید!

مصرف یک صبحانه خوب و کامل می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن را در روز تامین کند و از آنجا که بیشتر امتحانات صبح‌ برگزار می‌شوند، اهمیت این وعده غذایی هم بیشتر می‌شود. تخم‌‌مرغ آب‌پز و پنیر کم‌‌چرب ازجمله مواد غذایی حاوی پروتئین هستند که می‌توانید در وعده صبحانه از آنها استفاده کنید. مصرف عسل به ویژه همراه با کنجد در وعده صبحانه به تقویت حافظه و به خاطر آوردن مطالب درسی کمک می‌کند.

صبحانه کامل

۴ نکته مهم در خصوصی صبحانه روز آزمون آیلتس

  1. کربوهیدرات هایی از قبیل برنج یا سیب زمینی، می توانند باعث ایجاد احساس سنگینی و خواب آلودگی در شما میشود.
  2. کره بادام زمینی پروتئین مورد نیاز را در روز آزمون برایتان تامین میکند. مصرف آن همراه با نان تست غلات کافی را به بدنتان میرساند.
  3. تخم مرغ بهترین میان وعده برای روز آزمون است شناخته میشود؛ زیرا علاوه بر اینکه حاوی پروتئین بوده، احساس گرسنگی شما را نیز برطرف می کند. لذا دو عدد تخم مرغ را پخته و پوست آن را جدا کنید و همراه با نمک و فلفل در روز آزمون به همراه داشته باشید.
  4. برشتوک های موجود در بازار سرشار از فیبر هستند و منبع مناسبی برای دریافت انرژی برای شما خواهند بود.

زیاد میوه مصرف کنید!

بعد از آب مصرف میوه سوخت مورد نیاز شما را برای داشتن انرژی در جلسه آزمون را فراهم میکند. از مقوی ترین میوه ها میتوان به سیب اشاره کرد. سیب یکی از بهترین میان وعده هاست که در عین خوشمزه بودن، حاوی کربوهیدرات، فیبر و کمی قند طبیعی است. فراموش نکنید که پوست سیب حاوی مواد مغذی بوده پس یدون اینکه پوستش را جدا کنید آن را میل کنید.

سالاد میوه

آدامس به بالا بردن هوشیارتان کمک میکند!

در زمان استراحت و بعد از میل کردن تغذیه تان، آدامس بجوید تا علاوه بر پاکیزه شدن دهان، هوشیار شوید. جویدن آدامس باعث تمرکز حواس شما می شود و برای بقیه آزمون شما را هوشیار نگه میدارد.

آدامس بجوید

مصرف شیرینی و خوراکی های مصنوعی را کم کنید!

از خوردن چیزهایی مثل کیک و بیسکوبیت و کلوچه و به طور کلی غذاهایی که از آرد سفید تشکیل شده در روز آزمون و شب قبل از آن بپرهیزید. این دسته از خوراکی ها به زمان و انرژی بیشتری برای هضم شدن احتیاج دارند. بنابراین سعی کنید که از غذا های سالم و مقوی تری استفاده کتید. همچنین مصرف غذاهایی مانند شکلات، دسرها و آب نبات ها که قند بالایی دارند،شما را در بالاترین و پایین ترین میزان قند قرار می دهد و در چنین شرایطی توصیه نمیشود.

مصرف شیرینیجات را کم کنید

همانطور که برای پیشرفت خود و رسیدن به نمره بالا در آزمون به دنبال بهترین اساتید حهت تدریس خصوصی آیلتس و پیروی از یک برنامه دقیق و هدفمند هستید، باید نسبت به تغذیه خود نیز بسیار هوشمندانه عمل منید تا بهترین بازدهی را در روز آزمون داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *