سلام کردن رسمی و غیر رسمی به زبان انگلیسی

سلام کردن رسمی و غیر رسمی به زبان انگلیسی

به احتمال زیاد شما که این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید به دنبال لغات جدید و مترادفی برای دو کلمه ابتدایی و پرتکرار Hi و Hello هستید و میخواهید با کاربرد لغات جدید و مترادف در شرایط مختلف آشنا شوید. یادگیری در این مطلب با عبارات جدیدی را برای سلام کردن به انگلیسی در محیط های رسمی و دوستانه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

سلام کردن رسمی در انگلیسی

در زبان انگلیسی بسته به میزان رسمی یا غیر رسمی بودن جمعی که در آن حضور داریم، باید از ادبیات و اصطلاحات متناسبی استفاده کنیم. بنابراین شناخت اصطلاحات در انگلیسی به عنوان یک زبان جدید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از اصطلاحات نامناسب ممکن است موجب ایجاد ناراحتی در افراد شود.

دو کلمه Hi و Hello که قطعا به خوبی با آنها آشنا هستید، بیشتر در مکالمات رسمی کاربرد دارند. برای سلام و احوال پرسی کردن با افرادی که با آنها  رو در بایستی دارید و میخواهید محترمانه برخورد کنید، بهتره است که حتما از واژه Hello استفاده کنید.

سلام دادن رسمی

کلمه Hi نسبت به Hello کمی خودمانی تر و غیر رسمی تر بنظر میرسد. به علت میزان صمیمیتی که در این واژه وجود دارد میتوانید از آن در برخورد با اعضای خانواده، دوستان، همکاران و هر کسی که با او احساس راحتی دارید از آن استفاده کنید. البته از آنجایی که انگلیسی زبانها در مکالمات خود احساس راحتی دارند، می توانید از این کلمه هنگام صحبت با غریبه ها نیز استفاد کنید. آنها از این کار شما ناراحت نخواهند شد.

سلام کردن غیررسمی در انگلیسی

اصطلاحات بسیار زیادی برای سلام و احوال پرسی بین دوستان صمیمی داریم. در این بخش به متداولترین آنها می پردازیم. لطفا توجه کنید که از این لغات نباید در جمع های بسیار رسمی و مودبانه استفاده کنید.

اگر که با شخص مورد نظر بسیار صمیمی هستید از  Hey یا Hey yo استفاده کنید. واژه yo مخفف You هست . هماونطور که حدس میزنید  Hey yo به معنای “هی تو” هست اما منظور از Hey yo سلام کردن با لحن دوستانه است.

عبارت دیگری که در چنین شرایطی برای سلام دادن به انگلیسی در میان دوستان صمیمی رواج دارد، What’s up در لغت یعنی “چه خبر ؟” یا “چطوری ؟”  اما دقت داشته باشید که نیازی به پاسخ داد به این سوال نیست زیرا منظور طرف مقابل از این جمله تنها سلام کردن است و سوالی مطرح نمیکند.  در پاسخ به این اصطلاح میتوانید از Hey یا Hey yo یا Hi استفاده کنید.

در مکالمات انگلیسی جمله What’s up اغلب به صورت  Whassup یا sup تلفظ می کنند و یعنی خیلی از افراد what’s up را به صورت دقیق تلفظ نمیکنند.

 

واژه Howdy شکل کوتاه شده و مخفف جمله How do you do است و معنای “چیکار میکنی ؟ چه خبر ؟” این مورد نیز حالت سوالی دارد اما لزونی ندارد که جوابی برای این سوال داشته باشید زیرا هدف اصلی سلام کردن است.  معمولا در پاسخ به Howdy میتوانید از  hey یا  hey yo یا what’s up man  استفاده کنید.

سلام کردن غیررسمی

هنگامی که وارد یک جمع دوستانه میشوید میتوانید از سه کلمه Hello there، Hi there و Hey there که به معنای “سلام بچه ها” هست، استفاده کنید. این ۳ اصطلاح لزوما برای سلام کردن به جمع نیست و میتوانید برای یک نفر هم از آن استفاده کنید.

واژه Guy یعنی آقا ولی جمع بسته میشود و به معنای “بچه ها یا رفقا” کاربرد دارد.  Hey guys یعنی سلام بچه ها، سلام رفقا. این اصطلاح فقط برای جمع استفاده میشود و نمیتوان برای یک نفر از آن استفاده کرد.

 

در این مقاله سعی دکردیم تا اصطلاحات کاربردی و رایجی که برای سلام کردن در انگلیسی از آنها استفاده میشود را به شما معرفی کنیم. اکثرا در مکالمات فیلمها از این کلمات استفاده میشود و با یادگیری آنها میتوانید از عبارات مناسب برای سلام کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *